Mijn zoontje van ruim twee jaar heeft al een behoorlijk lange tijd ( denk anderhalf jaar) last van dunne ontlasting. Het is geen diarree, niet waterig. Meer te vergelijken met dunne yoghurt. En ik zou graag dikke kwark willen....ik heb al best veel geprobeerd, geen melk meer maar soya, rijstmelk en amandelgebak, glutenvrije brood, geen limonades meer, veel bananen. Maar dat hielp niet. Nu geef ik hem sinds een paar dagen roosvicee ferro. Dit lijkt wel te helpen dus wat dat betreft ben ik heel blij, hij lekt niet meer door! Maar nu las ik dat er glucosestroop in zit, en dit geef ik liever niet. Wie weet er alternatieven voor roosvicee ferro? Iets zonder glucosestroop? Zou fijn zijn als het mannetje niet steeds zou doorlekken......
Dit bleek bij ons overloopdiaree te zijn tgv obstipatie. Miss even met de ha overleggen. Hier was de ontlasting ook breiig en stonk flink.
Ik denk dat hij wel voldoende vetten krijgt ja, twee keer per dag eet hij een of twee broodjes waar boter op zit, hij drinkt volle yoghurt, en over het avondeten gaat wat jus en een bakje vla of kwark. Zou genoeg aan vetten moeten zijn denk ik? Volgens mij is hij niet verstopt maar kan altijd eens na laten kijken. Waar zou je dat zelf aan kunnen zien?
Op deze site staat het eea over verstopping, diarree en overloop: Klachten Verstopping (bij kinderen) - Maag Lever Darm Stichting