Vanaf wanneer is het verstandig om je kindje leren slofjes aan te doen? Pas als ze echt gaan staan? Of zijn ze ook goed voor als je met je kindje op stap gaat in de buggy en dan gewoon voor de warmte om z'n sokken heen doen? Of is het dan beter om gewone slofjes of dikke sokken aan te trekken. Ik heb hier nl. geen voetenzak. En welke leren slofjes zijn het beste? Met elastiek, of een drukknoop of ....? Groetjes, Hanna
Ik heb leren slofjes gekocht toen Ise een paar maanden oud was. Het werd herfst en ik wilde haar buiten iets warms om de voeten aan kunnen trekken. Ik ben heel tevreden over de slofjes van Bobux. Die zijn met elastiek en gaan goed aan maar zijn voor z'n kleintje lastig zelf uit te trekken. Ik zou geen drukknoop doen (lijkt me niet lekker zitten, zo'n bult) en ook geen klitteband ofzo (gaat zo makkelijk los, straks verlies je m nog buiten).
wanneer je kindje nog niet loopt, is een flexibel zooltje het best, de leren slofjes zijn dus prima, voor binnen en buiten. In de wagen hebben wij ook toen ze kleiner was, wat stuggere schoentjes aangehad, puur voor de warmte. Zolang ze niet te klein zijn, maakt dat verder niet uit, als ze het voetje dus niet gebruiken verder.
Mijn dochter draagt ze sinds ze kruipt, dus uhm, nu ruim een maand. Het is lekker warm en ze glijdt er niet mee uit.
Ik geloof vanaf een maand of 5, hield ze lekkere warme voetjes en het stond ook schattig. Ik heb ze van Babypaws gehad en van Aapies. Die laatste zijn wat betaalbaarder. De ene gingen met een bandje met klittenband vast en de andere hadden elastiek, bleven allebei goed zitten. Oh ja, en eens van die Kruidvatdingen, maar daar ging het elastiek van rafelen.
En als je die leren slofjes online besteld, hoe weet je dan welke maat je moet nemen? Of is het echt nodig om de slofjes in het 'echt' te passen?