snel ff vraagje...hoop snel reactie!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ccwomen, Sep 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    ff snel een vraagje, mijn zoontje heeft om 12.00u zn 1e prikjes gehad en is 8 weekjes oud, hij leek er geen last van te hebben , maar huilt soms toch ineens hard en is beetje anders als anders...denk ga m even tempen en heeft een beetje ondertemp:x hij was de 1e keer 35,7 en daarna weer ff getempt en was toen 35.8, maar normaal heeft ie altijd rond de 37 al vasnaf zn geboorte en is nog nooit zo laag geweest....heb m nu een zetpil gegeven en hij ligt nu bij me in een lekkere fleece deken.
    Is dit zorgelijk dat ik de dokter moet bellen of moet ik m zelf proberen warm te houden/maken????
    Sorry voor de vragen maar word er wel een beetje onzeker van....?
    Hoop dat jullie me kunnen helpen.
    Oh ja hij voelt wel gewoon warm aan!
    Hij is wel vanaf de vorige fles over op andere voeding, maar lijkt me niet dat dat hieraan kan liggen??
    \Hoop snel op reactie!!! alvast bedankt!!!

2. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    Ons meisje heeft vrijdag haar prikjes gehad en heeft er temperatuur technisch geen last van gehad. Wel heeft ze veel gehuild, minder gegeten, hangerig dat soort dingen. Ze kreeg om half twaalf haar prikje en inderdaad, pas een paar uur later merkte je er iets van. Ze heeft eigenlijk van half twee tot 's nachts een uur of drie geslapen. Was wel een beetje wakker tussendoor en huilde dan veel.

Ik zou hem lekker warm houden en evt. een kruikje erbij maken en misschien even een mutsje op. En dan even aankijken hoe hij verder reageert. Ik zou ook letten op zijn verdere gedrag. Maar zeker lekker warm houden.

Succes en sterkte!

3. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    oke dat ben ik nu zoiezo aan t doen! warm houden thx vor je snelle reactie!! ben benieuwd naar verdere reacties! blijf toch wat onzeker......

4. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Als je het niet vertrouwd, gewoon even bellen hoor.

5. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    heb m net weer getempt en was nu ineens 37.3????? snap er niks meer van!
    Of kan dat zo snel gaan ? zit net aan een half uur tussen het tempen...
    Maar ben iig blij dat ie weer een stuk warmer is...
    Gek he hoe onzeker je dan kan zijn als t over je eigen kleintje gaat:)

6. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    Nee hoor, dat is helemaal niet gek. Ik ben allang blij dat ik niet de enige ben die zo onzeker is en zich heel veel zorgen kan maken..

Als je er middenin zit, dan kun je ook niet helder denken geloof ik :p Achteraf gezien is het best logisch; het op temperatuur houden van dat lijfje kost best wel energie natuurlijk. En sja, die prikjes, dat kost ook een hoop energie natuurlijk. Dan moeten wij mama's ze even helpen om ze warm te houden. Esmae heeft het ook wel eens hoor, dan is ze ineens een stuk kouder en na een uur is het weer goed. Heel maf.

En je moest ook eens weten hoe vaak ik in de eerste weken het CB heb gebeld. Man oh man, ik ben blij dat je ze 24 uur per dag kan bellen (hier wel in elk geval) en dat ze ook altijd terug bellen. We hebben een keer op de huisartsenpost gezeten omdat ze maar niet wilde stoppen met huilen. Toen belde we en mochten we langs komen en net dat we hadden opgehangen, valt ze in slaap en was ze zo slap als een vaatdoek. Ik schrok me echt helemaal te pletter. Dan ben ik blij dat je als onervaren ouder zoveel begrip krijgt hoor. Dus welnee.. het is echt niet gek! Knuffel je ventje maar lekker en troost hem veel, hij zal het wel nodig hebben.

7. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    dank je voor je reactie:)nou pfff wat overbezorgd kan een mamma zijn....hihi
    Nou je hebt gelijk hoor dat je vaak gebeld hebt!
    Daar zijn ze voor ja toch! hihi
    Super dat ze 24 uur bereikbaar zijn, hier niet geloof ik...
    Nou mn ventje ligt nu te slapen in de box, normaal slaapt ie lekker in zn bedje, maar denk kan ik m ff bete rin de gaten houd.. hihi!
    Nou ga nu ff mn eten doen en hoop dat ie er verder geen last meer van zal hebben!
    Zal vanavond nog wel even een berichtje plaatsten als ik tijd heb!
    Thx meid voor je snelle reactie!

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Haha nou wij zijn al 3 keer bij de huisartsenpost geweest hoor ;) En ik geloof 4 keer bij de huisarts :D Het waren ook meer checks voor ons, vooral die bij de huisarts.

Ik heb trouwens soms ook wel eens het idee dat je kleine tijdelijk wat warmer of kouder kan zijn. Als ik hem bijv. temp net na het voeden, is ie altijd aan de warme kant (huid op huid contact en de warme fles).

Share This Page