Mijn dochter van ruim 9 maanden is nogal een enthousiast typetje . Ze is al een tijdje aan het "trommelen" op dingen, maar wordt nu steeds onstuimiger. Ze timmert op onze gezichten, eigenlijk overal op (en trekt hard aan haren, knijpt...). Als ze een ander kindje ziet op het kdv, kruipt ze er als een gek op af en gaat er dan als begroeting ook op rammelen. Wij en ook de juffies op het kdv reageren steeds hetzelfde: auw zeggen, en dan voordoen wat ze WEL mag doen (aaibeweging maken met haar handje en aaaaai zeggen). Het kwartje lijkt niet te vallen bij Juul! Wanneer gaan ze begrijpen dat ze moeten aaien, dat slaan pijn doet?
Hmm, dat kwartje is hier nog steeds niet gevallen... Roy denkt volgens mij dat hoe harder ik aai (lees: sla) hoe liever ik doe. Hij kan wel aaien hoor en doet het ook vaak, maar soms is hij iets te enthousiast.... Dan is hij zo blij dat hij niet weet wat hij moet doen, dan pak ik hem op en dan petst hij met twee handjes tegelijk tegen mijn beide wangen aan, snap je wat ik bedoel. Maar ja dan krijg ik ook wel meteen een dikke pakkerd op mijn mond gedrukt. Eigenlijk wel heel schattig, maar niet minder pijnlijk...
Hier snapt ze sinds een jaar 'aai' denk ik. Het werkt ook echt, ze had ook de neiging om te slaan. Maar nu zeggen we 'aai' en dan aait ze. Ze heeft ook een tijdje gebeten (ook leuk...) en daar hebben we kusje van gemaakt. Gelukkig lijkt dat echt een fase. Doet ze nu helemaal niet meer.
Bij ons is Diyana een echte tuttebel, als ze opgepakt wordt vreet ze uit enthousiasme ongeveer je hele gezicht. Ze wil graag aaien (= keihard slaan) en kussen (= gezicht aflikken). Maar echt anders aanleren snapt ze nu echt niet. Rond 1 jaar of zo hoop ik? Wij hadden gisteren bezoek met een kindje van 1,5. Die kon wel heel lief aaien, dus dan kan het wel
Wij zijn er heel vroeg mee begonnen, rond de 6 maanden geloof ik. Onze kat was een leuk object om op te slaan en ik ben meteen begonnen met aai en aaibewegingen. Na een maand ofzo had ze dit wel door. Wel grappig, als ze nu hardhandig is, en ik zeg aai, gaat ze het meteen aaien. Maakt niet uit wat het is. Dus gewoon veel oefenen!
J. snapt al wel (geloof ik) wat aai ongeveer betekent. Hij snapt alleen nog niet dat je een hond/kat/mens dan niet in zijn vel moet knijpen. Maar als we aai zeggen gaat hij wel altijd met zijn handje erop. Knuffelen/kusjes geven gaat hier ook behoorlijk hardhandig trouwens. Hij pakt je dan bij je haar beet en trekt je gezicht heel hard naar zich toe. Kusjes geven is ook vooral likken. Wel schattig.
Volgens mij denkt Julie ook dat dat getimmer van haar een soort liefkozing is, ze trekt haar liefste gezichtje erbij! Ook trekt ze mij aan m'n haren naar zich toe en gaat da'n m'n gezicht aflebberen en op m'n wang blazen (heeeeerlijk, al dat spuug en snot ). Ze bedoelt het dus goed, maar het resultaat blijft hardhandig haha! Wij zijn ook wel vroeg begonnen met "aaaai" aanleren, met 6 maanden zoiets. Grappig dat er dus ook kindjes zijn die dit al wel snappen! We blijven dus volhouden...
Lisanne aait nu sinds een week of 2 en geeft ook kusjes. Erg lief nu. Alles is aai. Alle plaatjes in haar dierenboekje krijgen een kusje hihi.
Damian is nu ook ruim 9maanden en mept ook overal tegen aan. Wij 'corrigeren' hem door op een redelijke zware/boze toon 'nee' te zeggen en dan met zijn handje over mn arm ofzo en zeggen 'aai mama' en dan zn eigen handje over zn wangetje en dan 'aai damian' en dan stopt ie met meppen. Hij probeert dan zelf te aaien zeg maar. Dit doen wij nu al met aaien oefenen omdat hij onze hond ook mept en dat vind de hond niet zo leuk. Hier dus al druk met aai-oefeningen
Is het niet gewoon Julie's versie van 'aai' wat ze doet? Wij zijn onze dochter al een tijdje 'aai' aan het leren en ze wordt zo langzamerhand iets minder ruw