Mijn zoon heeft een bij-oortje. We willen dit op den duur wel laten weghalen. Wanneer hebben jullie het weg laten halen en was dit plaatselijk verdoofd of onder narcose? Hoe oud was jullie kind en hoe ging het?
Mijn zoontje heeft ook een bij-oortje. Meteen bij de geboorte hebben ze hier een afspraak gemaakt voor een echo van de niertjes (die worden in de buik ongeveer rond dezelfde periode gevormd als de oortjes; een 'afwijking' bij de oortjes kan in theorie dus ook een afwijking bij de niertjes geven) en een afspraak gepland bij de plastisch chirurg. De echo was prima en bij de plastisch chirug konden we terecht toen Nils een paar maandjes oud was. Deze gaf aan dat ze het in de eerste 3 weken nog onder plaatselijke verdoving kunnen omdat baby's nog niet zo veel bewegen, maar daarna móet het onder narcose. Het bij-oortje zit namelijk vaak ook een stukje naar binnen en al je gezichtszenuwen lopen bij je oren. Het is dus zeer belangrijk dat je kindje stil ligt en dat is eigenlijk alleen zo onder narcose. Omdat ze een kleine baby niet zomaar onder narcose willen brengen, is voor Nils gepland dat rond zijn eerste verjaardag de oproep van het ziekenhuis zal komen. Dus binnen nu en een paar maanden zullen de bij-oortjes (aan elke kant een, één grote en één bobbeltje) verwijderd worden. Ben ook wel benieuwd naar ervaringen!! Groetjes, Debbie
Jelle heeft ook een bijoortje, maar wij hebben het niet weg laten halen. Als hij later groot is mag hij het zelf weten. Het hoort bij hem en eigenlijk valt het helemaal niet op. Hoe groot is het bij jullie kindjes? Bij Jelle is het een bolletje van 2mm doorsnee op een klein stokje, zeg maar... En heeft 1 van jullie het dan ook? Mijn man had een bij oortje, aan de andere kant dan Jelle. Mijn man vind het juist wel grappig dat Jelle het ge-erft heeft... Bij mijn man hebben ze het weggehaald toen hij een jaar of 7 was, maar als ik me goed herinner heeft de huisarts het gedaan. (ik weet niet hoe hij dat gedaan heeft) Er zitten nu nog steeds 2 bobbeltjes, maar die vallen niet op als je het niet weet.
Grappig dat er meer mensen zijn met een kindje met een bijoortje. Puck heeft er 1 aan de rechterkant. Een soort bolletje wat je heen en weer kunt bewegen. Wij willen het wel weg laten halen. Had eigenlijk in de planning om binnenkort een keer met de kinderarts te bellen wat de beste leeftijd is om het weg te halen. Vind haar nu nog zo jong om onder narcose te laten gaan...