Splinter

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Roze78, 23 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roze78

Roze78 Actief lid

5 jul 2006
    352
    0
    0
    Onze kleine scheet heeft een splinter in haar knietje... Hoe haal ik zoiets eruit? Ze wil niet dat ik eraan zit. Of kan ik het gewoon laten zitten, dat het er zelf uitkomt? Het is wel rood eromheen.

2. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    ik zou het met een pincet eruit halen, dan is het wel even brullen maar dan kan het wel genezen anders gaat het denk ik infecteren.
    succes!
    daarna natuurlijk een dikke kus erop en lekker afleiden daarna.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou het er wel proberen uit te halen. Waarschijnlijk is het geen schoon hout, dus dan heb je kans op ontsteken.
    Inderdaad met een pincet, en desnoods met een naald even wat ruimte maken. Al vereist dat waarschijnlijk een houtgreep (doet niet eens zoveel pijn, maar ze moeten wel goed stil liggen)

4. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Als het een splintertje van hout is gewoon laten zitten als je het er niet zonder al te veel gedoe uit kan krijgen. Komt er vanzelf wel uit. Meesten tijds wil je zoiets er uit hebben omdat t irri is dat je steeds een prikje voelt waar het splintertje zit. Maar als je bij zon klein hummeltje met een naald aan komt zetten denk ik dat dat het hele verhaal voor haar erger maakt.
    Die kleine friemel splinters zitten meestal in de opper huid en dan zweert het niet zo heel snel hoor.
    Grotere splinters wel eruit halen want dat kan idd vervelend worden.
    En andere niet organische splinters zou ik ook verwijderen (glas bvb of ijzer)

Deel Deze Pagina