moeite met ontlasting bij bijna 10 maand

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jeannet 123, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

7 sep 2007
    352
    0
    0
    Hallo

Ik heb even iets, mijn zoontje van bijna 10 mnd heeft sinds 2 dagen niet gepoept, hij doet wel zijn best want ik hoor hem bezig zijn maar er zat niks, ja een heel klein beetje aan zijn kontje en dat was een zwart????

Wat moet ik hiermee doen en hoe kan ik hem helpen dat hij poep wel wil komen???

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ontbijtkoek al geprobeerd of eventueel pruimen laten eten.
    dit laxeerd.
    weet niet of kleintjes ook al roosviceelaxo mogen anders zou je dat ook nog kunnen proberen.
    hopelijk kan je zoontje er snel van af komen

3. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Jamila heeft soms ook moeite met poepen ik leg haar dan altijd op ons bed (met een grote handoek er onder ;)) zonder luier en maak met haar beentjes een fiets beweging en masseer zachtjes haar buikje. Soms heel voorzichtig met een billendoekje een beetje haar aars en meestal lukt het haar dan wel om te poepen.

Als ze er echt veel last van heeft doen we soms even de thermometer in haar kontje en doordat ze die er uit wil persen komt de ontlasting mee.

Het is natuurlijk de bedoeling dat je kindje zelf leert te poepen en dat je hem eigenlijk niet helpt dus ik zou inderdaad eerst bovenstaande tips proberen maar als dat echt niet werkt kan je dit eventueel doen. Helemaal als het een keer is als hij er elke dag lijst van heeft en het blijft zou ik misschien toch even langs de ha gaan.

4. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hier is poepen een hel!

Ontbijtkoek, roosvicee laxo, pruimen, gedroogde pruimen, een theelepeltje sinaasappelsap (dat laatste werkt hier als een tierelier!) een theelepeltje olie (getsie)

Als hij er vaker last van heeft oppassen met:
    Aardappel, rijst, banaan, appel

5. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Hier hetzelfde probleem. We hebben al het bovenstaande al geprobeerd. We dachten zelfs aan een koemelkallergie. Overgestapt op soja, hing 2 weken beter en nu weer een ramp. Heb vanochtend van de huisarts lactulose gekregen. Hopelijk gaat dat helpen...

6. wendyp

wendyp Niet meer actief

@debora.. wij hadden van de h.a. forlax gekregen. Ze moet het echt niet, krijg het er niet naar binnen, terwijl het mierzoet is. Brrrr.

7. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Das balen wenp! Hoe gaat het nu met Sacha? Poept ze nog steeds zo moeilijk?
    Finn dronk de lactulose zo op. (is ook mierezoet) Maar ja hij eet en drinkt alles als ie het maar zelf mag doen. Hij ging het zelfs helemaal oplikken, gek kind ;)
    Op m'n werk doen ze de lactulose ook gewoon door het drinken van de bewoners heen, dus dat zou ik ook gedaan hebben als Finn het niet lekker had gevonden.

8. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

dan kun je beter even een soort drankje bij de ha ophalen, hebben wij hier ook en werkt erg goed.
    Het is een soort stroopachtig drankje

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

@debora... eigenlijk wel klote haha. Sinds dat ze vast voedsel krijgt is het echt 3 keer niets,dat poepen van dr. Heeft ze vast van mij, ik heb ook een moeilijke stoelgang.

Sinds dat we sinaasappelsap gebruiken, gaat het echt een stuk beter. Alleen soms tuft ze dat ook uit. Fruit bijvoorbeeld krijg ik er ook niet in bijna. Ze moet echt een bui ervoor hebben.

Ja hier is ook alles zelf doen :rolleyes: Ze kan het nog niet zeggen, maar dat zullen vast haar eerstw woordjes zijn: Sasha zelluf doen, haha. Maar ook als ik het in haar rietjesbeker doe, drinkt ze het nog niet. (en ben ook niet zo van de medicijnen, doe het liever op een natuurlijke manier)

10. moona1

moona1 Actief lid

30 jul 2008
    228
    0
    0
    den haag
    Hai,

Hier werkt jus de orange erugggg goed gewoon een beetje te drinken geven en het heeft meteen effect

Deel Deze Pagina