Mijn zoon van 5 weken krijgt nog 8 voedingen per dag van 90+3. Soms maken we 120+4, maar dat kan hij meestal niet op. Ik hoor in mijn omgeving vaak dat kinderen met deze leeftijd nog maar 6 voedingen van 120+4 drinken en soms 's nachts zelfs al doorslapen. Mijn zoon komt echt iedere 3 uur (ook 's nachts), soms laat hij er iets langer tussen, maar dat compenseert hij dan later weer. Dus ik was eigenlijk benieuwd hoevaak en hoeveel jullie baby's van deze leeftijd drinken?
Ons meisje kreeg met 5 weken ook al 120/4 aangeboden, ze gaan niet altijd helemaal leeg. Meestal redt ze het om 3 1/2-4 uur er tussen te laten. Ze krijgt dus 6 flessen. Overdag krijgt ze grote, maar 's nachts krijgt ze maar 60/2 aangeboden en daar blijft ze ook vier uur op weg. Doorslapen doen wij dus ook nog niet, maar het begint er een beetje op te lijken. Ze blijft na de laatste fles nu een uurtje of 5 weg! Zoonlief heeft echter ook heel lang om nachtvoedingen gehad om de drie uur. Hij kon er overdag wel 4 uur tussenlaten, maar dan kwam hij 's nachts dus wel stipt om de drie uur. Gaap! Elk kind is zo verschillend, het komt echt wel goed.
Mijn zoon krijgt nu 6x 90 ml en 1 x 120ml, is iets ouder dan die van jou Sinds vorige week laat hij er snachts meestal 2x 4 uur tussen en soms maar 1x. De rest van de dag en nacht komt hij om de 3 uur. Het is dus echt niet raar dat er nog 3 uur tussen zit! Mijn idee is gewoon doorgaan en vanzelf wordt het beter. Als ze er aan toe zijn komt het wel (hoewel ik er ondertussen wel aan toe ben wat langere nachten )
Mijn boy is gisteren een maand. Hij drinkt o.h.a. 150+5. Komt om de 3,5/4 uur (soms iets langer) en slaapt hele nacht door. Krijgt vijf voedingen per dag. Hij is ruim tien pond. Als hij echt maar 3 uur tussen de voedingen heeft, geef ik 120+4. Op CB vonden ze het prima, hij dronk wat hij lustte (soms blijft er wel eens 20/30cc in de fles, maar ook vaak niet). Met BV dronk een kind ook wat hij lustte en keek men ook niet naar hoeveelheid, zei ze. Maar mijn andere kids waren ook altijd grote drinkers als baby. Maar nu moppert hij, dus moet weer een fles...
Rond de 4 weken zat mijn zoontje ook op 120 en liet hij inderdaad soms wat staan. Wat wel belangrijk is om naar je baby te kijken en vooral je gevoel te volgen. Want geen kind is hetzelfde! En doorslapen met 4 weken is al best snel. En inderdaad wat Marihi zegt bv gaat op verzoek en met fv mag dat ook. Een kind regelt het allemaal zelf. En mijn zoon is nu 7 weken en maakt nu met enige regelmaat nachten van 8 a 11 uur. Dat is pas vanaf deze week
8 voedingen op deze leeftijd is prima! Doorslapen op deze leeftijd? Dat is niet iets wat je moet willen, voor de meeste kinderen van deze leeftijd is lang slapen helemaal niet gewenst of gezond. Technisch gesproken, als je kind eens per 24 uur een blok van 5-6 uur slaapt slaapt hij al door. Langer is niet echt goed. Veel mensen die beweren dat hun baby 'doorslaapt' jokken, of ze houden er een heel vreemde definitie van doorslapen op na. Zo tellen ze opstaan om speen in mond te stoppen bijvorbeeld niet mee. Vergelijk je kind vooral niet met andere kinderen in je omgeving! Wat je nu doet ziet er heel normaal uit.
Dat heb ik me inderdaad ook afgevraagd als mensen roepen hij slaapt door. Technisch gezien slaapt mijn meisje snachts ook door omdat ze er 5 uur tussen laat. Ik ben gewoon al blij dat ik haar om 20:00 in bed kan leggen en dan wordt ze goed wakker om 08:00 in de ochtend. Maarja dan heb ik haar om 23:30 wakker gemaakt voor een voeding en komt ze zelf om 05:00 nog eens. Ik vind het belangrijk dat ze er een goed nachtritme op nahoud, dat ik haar dus dan na de voedingen zo weg kan leggen en dat ze verder slaapt. Ben dus snachts hooguit 20 min bezig met haar en meestal maar 15 min. Ik vind dat goed te doen.
Als je dochter zich goed ontwikkelt en goed groeit en al jullie allebei tevreden zijn, dan doen jullie het goed! Dit vind ik er prima uitzien hoor!
Als hij goed groeit en het er verder goed op doet is het prima. Maar je mag in principe ook 120+4 geven. Het hangt natuurlijk ook van het gewicht van je baby af hoeveel je geeft.
Ik noem het toch echt doorslapen als zoonlief om 22 uur de fles krijgt en dan tussen 6 en 8 wakker wordt... Moest `m zaterdagmorgen om 8 uur wakker maken. Zou niet weten waarom dat slecht is, hij is ruim 10 pond. Een ander kind van dat gewicht kan al zo 4 maand oud zijn en dan kijkt men ook niet meer op een uur.
Dat is inderdaad doorslapen. Mijn zoon heeft vorige week ook een nacht gemaaktvan 11 uur! En nee ik heb geen last van waanideen het was toch echt zo. Hij was de dag ervoor wel extreem veel wakker geweest.
Hij wordt woensdag opgenomen voor een ph meting dus ik laat het nog ff zo. Hij slaapt immers de nachten ook door. 21:30/22:30 laatste voeding en dan rond 06:00 uur weer.