vlekken op kleding.. ZUCHT!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door San987, 11 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Hallo allemaal,

Onze kleine meid eet sinds een paar dagen zelf, dit geeft een hoop meer vlekken, dan toen ik haar nog hielp.
    Maar goed, het is goed voor de ontwikkeling en het wasmachine draait toch wel..

MAAR, ik krijg de vlekken er niet uit..

Ik doe kleding met vlekken in een emmer met groene biotex en als ik ze ga wassen, smeer ik ze eerst in met ossengal, 5 min laten intrekken en daarna wassen op met voorwas op 40 graden.

Maar het gaat er niet uit.

Wie heeft de tip voor mij??
    Kleding ligt bij ons vaak even in de wasmand of emmer, voordat het gewassen wordt.

2. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Als we iets eten wat moeilijk uit de kleren gaat eet mijn zoontje vaak alleen in zijn romper, die gooi ik dan in de venish en dan maar hopen dat het er uit gaat. Ik was het helemaal zat om steeds mooie kleren weg te gooien, dus voor ons is dit de ideale oplossing. Hier ligt de kleding soms ook wel een paar dagen, een klein nadeel van een grote wasmachine.

3. KimK

KimK Niet meer actief

Ik doe de kleren een nacht in de groene biotex, was met voorwas van Biotex en doe een schepje Vanish bij het wasmiddel. Alles wordt zo vlekvrij! Laat je het lang genoeg inweken?

4. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Sommige vlekken krijg je er inderdaad niet goed uit. Ik heb het ook. Wij doen al een hele tijd een slabschort en een slab met lekbak aan. Je hebt ze ook in 1: een slab met lange mouwen en een opvangbak. Is van een soort duikersstof, makkelijk te wassen. Ik leg ook nog wel eens een hydrofiel of handdoek op schoot om knoeien op kleding tegen te gaan, maar die trekt ze wel eens weg.

5. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb laatst daarom een paar silly billyz met lange mouwen gekocht.
    Werd echt moedeloos van die pasta vlekken vlekken.

6. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Kleding uittrekken.
    Ik heb ook silly billy schorten. Ik zweer bij die dingen.

7. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Ik gebruik een knoeischort en koop geen lichte shirts meer. Vooral die krijg ik niet meer schoon. Ik vind etensbellen nog wel meevallen maar die diksap vlekken word ik vooral gek van

8. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Zo doe ik het ook.
    Pasta vlekken eerst met dasty inspuiten

9. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier ook de silly billyz met mouwen, ideaal.. Ze zijn nu in de aanbieding bij de prenatal trouwens. Ik zet vieze kleren altijd een nacht (of langer) in een emmer met warm water en een schep vanish. Daarna in de machine met nog een schep vanish erbij. Zo wordt tot nu toe alles schoon.

10. gusto

gusto Niet meer actief

Dit. Hier elke dag pasta dus eten doen ze in hun rompers :D

11. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Ik heb ze ook besteld, maar dan bij de baby-dump. Daar zijn ze nog goedkoper dan bij de prenatal. Ben heel benieuwd hoe ze bevallen. Maar het lijkt me heel fijn!

12. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Haha ik dacht dat ik de enige achterlijke was die zijn kind voor het eten uitkleed :p
    Hier dus ook met rode saus veelal in romper/ondergoed eten.. Jongste heeft standaard een plastic slab met opvangbak (Avent). Ook de silly billy's met mouwen zijn ideaal idd!

En bij vlekken... Meteen uit en spoelen.. Daarna met vloeibare biotex handwassen tot het er uit is, en dan laat ik het of in een emmer water met biotex of drogen tot het de was in gaat (als de vlekken er uit zijn dus). Hoe langer een vlek zit, hoe moeilijker het wordt..

Vanish durf ik niet meer zo... Heb enkele dingen weg kunnen gooien door bleekplekken na gebruik vanish...

13. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik gebruik al sinds mijn dochter vaste voeding krijg deze schorten van ikea: KLADD PRICKAR Slab - IKEA

Ze zijn ideaal. Zijn waterafstotend, kunnen na het eten gewoon worden afgenomen met een doekje en mogen gewoon mee in de 40 graden was. En niet te vergeten lekker goedkoop! Helaas worden ze langzamerhand wel te klein. :( Ze hebben ook een grotere maat, maar dat is meer een knutselschort. Hij is ook duidelijk stugger.

Als ik vlekken in kleding heb, zet ik het altijd even in de week in de bio-tex. En even flink boenen, soms met ossegalzeep. Daarna gewoon mee in de 40 graden was. Zo krijg ik het meeste er wel uit. Als het er op die manier niet uit gaat, gebruik ik vanish.

Ik las laatst hier op het forum de tip de het voorwasprogramma te gebruiken met vanish en het hoofdwasprogramma met je gewone wasmiddel. Dat heb ik nu een keer gedaan en werkte ook. (Die tipster gebruikte vanish van het eigen merk van kruidvat.)

14. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Die tip wilde ik laatst ook uitproberen! Vanish in het voorwasbakje gedaan, was in de trommel, wasbol met gel erbovenop zoals altijd. Toen bedacht ik me dat het wasmiddel dan dus alleen in de voorwas terecht ging komen, en ik dan dus wel poeder of vloeibaar moet hebben wat in het bakje II kan! Laat ik nou net nog 4 flessen gel hebben staan :x

Degene die schrijft over bleekvlekken van Vanish, er zijn 2 soorten he? Voor witte was en gekleurde was.

Ik heb zelf voor m'n gevoel een boel geprobeerd: Vanish, Shout, Dasty, groene zeep, groene Biotex inweken, maar geen enkele methode haalt álle vlekken eruit dus ik weet nooit welke ik moet kiezen. Het is vooral de frustratie die me dwars zit haha, waaróm lukt het mij niet! Dus ik vraag me echt af hoe anderen dat doen die zeggen alle vlekken eruit te krijgen. Lichte shirtjes inderdaad vooral gevoelig. Met lichtroze kan je dan niks, maar laatst een wit shirt met banaanvlekken aan de hals die er niet meer uit gingen weer schoon gekregen met 4 minuten (niet te lang!) pure chloor op laten intrekken (de hele nacht 1 dopje chloor in emmer water deed niks). Ook twee witte slaapzakken weer helemaal schone spierwitte boordjes. Maar mijn witte korte broek met zonnebrandvlekken werden juist knalgeel van de chloor! Dus ja, succes was 3 uit 4 :cool:

Ik heb me er maar bij neergelegd dat er altijd een risico van vlekken is om m'n frustratie proberen in te perken. Met name kinderdagverblijf geeft vlekken, dus dan doe ik geen nieuwe of nette kleren aan. En gelukkig koop ik niet de duurste kleding, dus een vlek die er niet uit gaat = pech, helaas, maar geen ramp. Zo probeer ik te denken althans, baal toch altijd wel een beetje stiekem!

15. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Het idee om der shirt uit te doen, is dus zo gek nog niet.. daar hadden we ook al aangedacht... rompers vind ik niet erg als die vies worden..

Ik laat de was minimaal een nacht inweken, ooit gooi ik er nog iets bij, maar dan is het water helemaal koud.. zou het in weken dan niet meer helpen?

16. inverw8ting

inverw8ting Actief lid

3 jan 2013
    135
    0
    16
    Vieze was inspuiten met ossengal en dit een uurtje laten inwerken, daarna in een emmer water met vanish en dit een nacht laten staan.
    Bij de was: wasmiddel, vanish en nog een schep (poeder) anti vlekkenmiddel.
    Meeste was is schoon, maar wonder boven wonder zijn er soms nog steeds kledingstukken welke ik niet schoon krijg.
    Bij de hele goede kleren gaat het shirt dan ook uit tijdens het eten en eten we maar in een romper

17. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    herkenbaar, die ergernis van vlekken in de kleren! de meeste krijg ik er wel uit door ze in te smeren met gele zeep(heet eigenlijk driehoek-zeep) en een nacht in te laten trekken, soms langer, omdat ik dan niet genoeg was heb. Alle kinderkleertjes gaan bij elkaar in, met Biotex als voorwas en gewoon wasmiddel voor de hoofdwas.
    Enige vlekken die ik er niet uit krijg zijn rode bieten en rode kool. Heb paar keer gehad dat de luier niet goed zat en ze de vorige dag rode bieten had gegeten...je raad het al; romper smerig en matrashoesje ook helemaal smerig. Geen gezicht die vieze vlekken. Maar ach, die romper en die matrashoes ziet niemand, alleen ik, haha! Ik baal wel als een stekker als het in kleding zit wat je net nieuw hebt of mooi wilt houden, grrrrr!

Deel Deze Pagina