wanneer lichamelijk weer de oude?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door miekie82, 21 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Hoihoi

Ik vroeg me vandaag inene wat af..stond onder de douche en werd inene weer zo moe en voel mijn rug trekken van die zware buik! Ook heb ik last van mijn bekken..Allemaal normale dingen voor de duur van mijn zwangerschap....
    NU vroeg ik me af, hoelang duurt het ongeveer voordat je je weer een beetje de oude voelt na de zwangerschap?
    Ik snap dat je hormoniaal niet gelijk de oude bent, dat dat wel even kan duren, en ja moe zijn, logisch want je krijgt een heel nieuw leven!
    Maar wanneer voelde jullie je lichamelijk weer een beetje de oude? Dat je weer lekker gek kon doen, rennen, normaal lopen zonder pijnlijke rug, zonder ademhalingsproblemen etc.?
    Tis wel duidelijk, ik houd het nog wel even vol, maar mis het zoooo om lekker gek te doen, heerlijk te kunnen wandelen, shoppen en met vriendinnen de hort op te gaan! Gewoon mijzelf te zijn dus!

kus miek

2. Danique

Danique Bekend lid

19 nov 2006
    572
    0
    0
    Ik voelde na een maand of 2 weer de oude, had nergens meer last van en kon weer naar hartelust sporten e.d.

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Meteen na de bevalling dacht ik helemaal de oude te zijn. Was natuurlijk niet helemaal zo maar inmiddels toch wel weer. Vorige week nog ruim 15 km gelopen met de wandelwagen. Dat ging prima. En mijn conditie was extra achteruit gegaan door 3 maanden bed- en bankrust.

4. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Thx voor jullie antwoorden! Dus een maand of 2...maar mogen er dus vanuit gaan dat het geleidelijk beter gaat, en na 2 maanden weer relex kan leven zoals je lichamelijk gewent bent/was?
    Oooo kan niet wachten tot ik weer spontaan van de bank opsta en mijn vent een kieteldood geef en samen kunnen stoeien! Of lekker de banjeren in het bos! Dingen die nu gewoon echt ff niet gaan!
    (heen en weer lopen naar de supermarkt en ik ben al moehoeeee!hahaha)

kus miek

5. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Nou, ik ben nog steeds niet de oude hoor... Mede ook omdat ik BI had/heb. Dus rennen, vliegen, sporten en gek doen is er hier nog even niet bij!

6. Danique

Danique Bekend lid

19 nov 2006
    572
    0
    0
    Het ligt er natuurlijk aan hoe je zwangerschap is geweest en hoe je bevalling verloopt, een kennis van mij heeft er een half jaar overgedaan voordat ze uberhaubt normaal kon lopen maar die had ook een hele zware bevalling gehad.

7. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik was bij beide vrij snel lichamelijk weer de oude ondanks dat de eerste bevalling erg tegenviel en loodzwaar was. Wel beide keer een ks gehad uiteindelijk. Last van mn bekken ed was meteen al weg, alleen nog wat wiebelig maar niet meer die pijn. Tja verder heeft mn conditie wel een flinke optater gekregen natuurlijk dus sinds mn zoontje 6 weken is ga ik 3x per week een uur fitnessen.

Enige waar ik nu nog last van heb is mn bekkenbodem (urineverlies afentoe) en tuurlijk ben ik nog moe maar dat hoort er gewoon bij vind ik, zou het vreemd vinden als het niet zo was. Ik heb bij beide bi gehad maar daar heb ik na de bevalling wienig last meer van gehad. Owja en mn weerstand is natuurlijk ook weer waardeloos... ik ben in de 10 weken dat ik nu zwanger af ben al 4x ziek geweest met koorts ed. Na mn eerst ehad ik vooral geestelijk heel wat te verduren, dat heeft wel meer als een half jaar geduurd en na een jaar was ik echt geestelijk weer de oude... nu na de tweede nergens last van gehad. De overgang is natuurlijk nu veel minder groot... voor mn gevoel doe ik zo'n tweede er gewoon ff bij, het is nog zo bekend allemaal.

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ga uit van de regel 9 maanden zwangeren, 9 maanden ontzwangeren. Die tijd heeft je lichaam nodig om te verstellen.

9. Pam

Pam Actief lid

14 aug 2006
    275
    0
    0
    Ik was een half uur na de bevalling alweer op de been... heb toen nog wel ff wat downs gehad door de naweeen maar na 1 week was ik daar vanaf en heb nergens meer last van gehad! Ik heb de tweede dag weer zelf gekookt en het huis gezogen..

Maar als je last van de bekken hebt kan dat ook nog een lange tijd na de bevalling aanhouden..het is voor iedereen anders!

10. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Heb ik met mijn dochter geen rekening mee gehouden... Ik zat met een paar uur al weer beneden, had alleen een beurse doos (sorry), last van mijn banden en ja... een beetje moe! Verder gewoon gedaan wat ik nodig vond (mocht alleen zo weinig van mijn kraamhulp :) )
    Even kijken hoe het gaat deze keer!

11. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik was na 2 weken weer de ouwe, met m'n rug duurde het langer hoor.
    Ik vond hetzelf erg meevallen.
    Wandelen moet je opbouwen, en voldoende rusten tussen de middag heb ik wel tot 6 weken erna gedaan.

12. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Thx voor de nieuwe antwoorden! Ik weeet dat ik het gewoon moet afwachten en ieders lichaam is anders! Ik houd het voor mijzelf gewoon op een maand of 2, en dan hoop ik toch wel weer te kunnen gaan sporten, conditie opbouwen en normaal een lang stuk te gaan lopen!
    Pff..wist niet dat je zulke normale dingen zo kon missen!

kus miek

Deel Deze Pagina