hij zetten zijn 1e stapjes los op 18 november op mama d'r verjaardag en sinds vandaag loopt ie zelf stukjes uit zich zelf.
Quinn was 14 maanden toen hij echt ging lopen. Losse stapjes en aan de hand lopen deed hij al een tijdje, maar dat echte lopen dus bij 14 maand.
@Loeki2 Dan is Annika wel heel snel zeg. Ze is 2 wkn ouder dan Jørre maar die kan nog niet eens goed zitten. Britt liep met 11 maanden langs de tafels enzo en met 13 maanden liep ze los.
Lisa was 16 maanden en 1 dag en Tim loopt nu nog niet los, wel aan 1 hand maar nog niet zelf. Hij is nu bijna 16 maanden.
beyza deed haar eerste stapjes met 10 maanden met 11 maanden liep ze los . Nu ze net 1 is geworden rend ze bijna en wil echt alles zelf doen.
Hmm.. Isabelle doet rustig aan zie ik... Ze is nu ruim 14 maanden, maar kan nog niet eens echt staan (heel af en toe trekt ze zich per ongeluk 'op').. Maar ik kreeg van een orthopedisch chirurg (kennis) te horen dat het pas 'late' lopers worden genoemd als ze ná hun 2e pas lopen. Dus ach.. Je hebt snelle kids en wat minder snelle
noa deed haar eerste losse stapjes met 10 maanden en een week, en een week erna liep ze bijna alleen nog maar.. met 11 en een halve maand liep ze goed.
zus haar kindje met 12m3w los! Hij kon al vanaf zen 11 maand goed aan de hand stappen en plots stapte ie los! op de ene moment gbeurde het Xx.
chris liep pas met 17 maanden echt los, langs de tafel was hij 15 maanden. Nu is hij 2,5 en rendt hij volop. Elk kind doet dat in zijn eigen tempo.
Mijn dochterje liep met 6 maanden aan de hand. Nu (9 en halve maand) zet ze af en toe een los stapje, dus ik wacht nu ook gespannen af wanneer ze echt los gaat lopen.
Stappen met hulp van ons doet Joris al een tijdje, hij is nu druk bezig met overal aan optrekken. Is sinds een klein weekje bezig om te proberen te stappen rond de tafel, maar dit gaat nog moeizaam, dus het duurt nog wel ff hier!
wat een verschillen per kind zeg...ik lees hier dat er zelfs al kids van 9,5 e maand lopen! pffffff dat lijkt me ook niet leuk hoor, dat is het kleine er ook al vanaf! Ferron loopt nu aan een hand mee en dat gaat prima, maar hij is een keer pittig gevallen, toen hij los stond, en nu is hij behoorlijk huiverig! Nou ja het komt wel wanneer hij er aan toe is, het is alleen een beetje jammer dat er mensen in onze omgevng zijn die het zo pushen! En hem zo erg vergelijken met hun eigen kind die bijna kan lopen terwijl ide jonger is...vind ik een beetje jammer.....
Staan met 10 maand, toen heeft ze het een maandje aangekeken, wilde niet aan de hand lopen of zo...en met 11 maand liep ze los. Ook gelijk 'hele stukken' en iedere dag meer.
Nou ja het komt wel wanneer hij er aan toe is, het is alleen een beetje jammer dat er mensen in onze omgevng zijn die het zo pushen! En hem zo erg vergelijken met hun eigen kind die bijna kan lopen terwijl ide jonger is...vind ik een beetje jammer.....[/quote] ben ik het mee eens! ieder kind heeft zijn eigen tempo! het komt allemaal vanzelf!
Gaatje in haar hart hoeft niet uit te maken toch? Ziek misschien wel. Jaime heeft ook een gaatje in haar hart (ASD II). Ze loopt ook nog niet zelf maar alleen langs de bank en van bank naar tafel.