19 weken sprongetje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mowtom, Jan 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    hallo, poe hee Jesper heeft denk ik nu last van het 19 weken sprongetje. Hij slaapt een stuk minder en komt ineens 's nachts weer :(
    Ik hoef m dan niet te voeden (tenminste afgelopen nacht) maar kan m gewoon troosten en speentje geven en dan is ie weer stil. Dan komt ie weer 2 uur later...
    Ik heb het idee dat Jesper veel meer last heeft van dit sprongetje dan van de andere...heeft iemand dit ook?
    Hij lijkt soms wel ontroostbaar. Ook is hij veel onrustiger tijdens het voeden (bv). Daar word ik soms echt niet goed van, dan hapt hij aan laat hij meteen los en moppert hij enorm. Maar ja als hij zo drinkt heb ik niet 1-2-3 een tsr. Poe hee hopelijk duurt dit sprongetje niet al te lang. Ik heb gehoord dat deze langer kan duren dan de rest....

2. Mmm

Mmm Actief lid

Oct 21, 2006
    374
    0
    0
    Bij ons is het sprongetje volgens mij voorbij! Maar inderdaad heeft m'n zoontje dit sprongetje voor het eerst gemerkt en er twee weken last van gehad. Vooral met slapen 's nachts merkten we het. Was geen groot drama, maar het rustige slapen wat hij deed was er niet meer bij. Precies zoals jij zegt, wel te troosten, maar hij werd wel wakker. Weet alleen niet zeker of het z'n sprongetje was, de drukte van de feestdagen of het feit dat hij verkouden was en vervelend hoestte. Of een combi van.... Succes in ieder geval!

3. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,516
    36,476
    113
    Hier precies hetzelfde en is al 2 week aan de gang! Ben echt helemaal gesloopt. Elke nacht wordt hij ong om de 2 uur wakker en slaapt pas weer na een speentje. Ik hoop ook dat het heel snel voorbijgaat.

4. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Ik zat een paar weken voor de 19 weken al te wachten op de sprong, omdat Merel alle sprongen nogal intens doormaakte. Tot mijn grote verbazing hebben we van deze sprong niks gemerkt. Ze heeft het wel weer allemaal ingehaald bij de 26 weken sprong :) , die duurde wel 7 weken ofzo. Gelukkig is het nu voorbij. Arme kindjes hé, als ze er zo'n last van hebben. En arme moeders ook ;) , vooral met borstvoeding en niet lekker willen aanhappen lijkt me pijnlijk.....

5. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

Nov 22, 2006
    536
    1
    18
    In het boek Oei ik Groei staat de 19-weken sprong al begint tussen de 14 en 17 weken. Dit is dus bij Nina het geval(is nu 16 wkn). Is al 2 dagen huilerig(gisteren hysterisch), slaapt nauwelijks tot niet overdag,wil continue aandacht, meer honger maar slechter eten en wil vooral bij papa zijn. Ben ik even blij dat het weekend is! Gelukkig hebben we in de avond en nacht geen problemen met slapen en is het echt alleen overdag -klopt af-
    Maar je wordt er inderdaad zo moe van en je weet niet hoe lang het kan gaan duren.
    Volgens het boek kan deze sprong 6 weken duren! Pffffffff.....

6. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,516
    36,476
    113
    Hier is het al bijna 3 weken aan de gang en ik wacht met smart tot de 20e of 21e week, want dan eindelijk weer een zonnetje!

Ze gaan uit van de uitgerekende datum en Jesper is nu 16,5 week + 2, dus nog zo'n 2 week kan het volgens mij duren, aah.

Share This Page