Van bink naar geboorte prematuur

Discussie in 'Prematuur' gestart door Mirre, 18 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Hallo,

Ik ben Mirre, mama van een zoon van 20 maanden oud die ruim 8,5 pond woog bij de grboorte en mama van een zoon die afgelopen zaterdag is geboren 34 weken en een paar dagen oud.
    Het is een hele aparte gewaarwoording want de verwachting was (naar aanleiding van eerdere zoon + groei-echo's deze zwangerschap) dat BINCK een 9 A 10 ponder! zou worden.
    Nu is hij ineens geboren ligt op de afd Neonatologie
    met een geboortegewicht van 3100 gram.

Ik zal best de komende tijd veel vragen hebben.
    Waarschijnlijk ga ik morgen naar huis en m'n kleine man moet natuurlijk blijven. Alleen die gedachte ...vind ik al heel moeilijk.
    Super goed en blij ben ik dat hij al gelijk aan de borst ging drinken. Dat schijnt erg bijzonder te zijn voor een vroeggeborene :)

Wilde ff m'n verhaal kwijt en hoop dat ik in deze topic de komende tijd veel antwoord op álle vragen zal kunnen vinden.

Liefs Mirre, mama van 2 hele mooie zonen!

2. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Hoi Mirre, gefeliciteerd met de geboorte van Binck! Wat een mooi gewicht had hij al. Was er een reden voor de vroeggeboorte? het is inderdaad heel bijzonder dat hij nu al aan de borst drinkt. Wat een oppepper voor jou!

Sterkte de komende tijd en gooi je vragen maar in de groep.

3. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    gefeliciteerd! Wat een mooi geboortegewicht inderdaad! (Die van mij woog 1820 gr). Borstvoeding is hier niet gelukt, het drinken ging echt (nog) niet en heeft de eerste weken sondevoeding gehad. Wanneer mag je kleine naar huis? Die van mij heeft ruim 5 weken in het ziekenhuis gelegen.

sterkte en geniet!

4. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    hoi gefeliciteerd met jullie zoon hij heeft een mooi gewicht mijn zoontje werd geboren met een gewicht van 1430 gram en heeft 7weken lang sonde voeding gehad en ook 7 weken in het ziekenhuis gelegen het is wel mooi dat die gelijk zo goed drinkt en hopelijk mogen jullie hem gauw mee naar hij nemen

5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Gefeliciteerd met jullie ventje. En net wat de rest zegt wat een flink gewicht waarmee hij geboren is. Hoe gaat het verder met hem? Ligt hij aan de beademing of zonder? Als het drinken zo goed gaat en er zijn geen verdere 'rare'dingen dan mag hij vast snel mee naar huis.

Geniet van je ventje, ondanks dat hij in het ziekenhuis ligt. Het is een heftige periode.

6. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Gefeliciteerd met je bink. Prachtig geboortegewicht. Best kans, dat hij snel naar huis mag. Zie dat je uit Zwijndrecht komt. Je ligt dus waarschijnlijk in Dordtwijkzh. Daar heeft onze dochter ook gelegen en ik zelf ook 2 dagen. Best moeilijk om je kindje achter te laten, maar ze zijn daar zo lief, dat wij er nooit echt moeite mee hadden om ze achter te laten. En we hadden de webcam aangevraagd. Kan je ook doen. Kan je thuis naar je kindje kijken.

7. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Klopt! Dordtwijk en de cam hebben we al ;)
    Ik lig nog in het ziekenhuis kan tot zaterdag blijven, maar waarsch ga ik morgen naar huis.
    Zal m'n Binck zeker missen, maar ze zijn idd erg lief...het is alleen wennen...Denk dat ik wel flink wat traantjes zal laten als ik naar huis ga. Ben wel van plan 2x per dag naar m'n manneke te gaan om hem aan de borst te leggen, want dat doet ie super goed en hij geniet.
    Hij ligt alleen sinds vandaag te "zonnen" oftwel z;n billi is te hoog
    Neusbril is af om te kijken hoe hij dat oppakt ...ik hoop geen of heel weinig incidentjes!

Ga nu slapen ben bekaf, maar reageer ook snel op de andere berichtjes hoor

8. Opening

Opening Niet meer actief

Gefeliciteerd met je kleine kanjer! Ik wist helemaal niet als ze zo'n gewicht hadden dat ze ook moesten blijven? Mijn zoontje is met 35 weken geboren en woog 1470 gram. Hij mocht na 3 weken naar huis. Ook bij hem lukte de borstvoeding vanaf de eerst dag. Zo bijzonder. Geniet er lekker van!

9. adi

adi Niet meer actief

Hoi, gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje! en al ruim 6 pond met 34 weken! wow, heb het nog nooit gehoord! Hoe groot zou die worden als ie voldragen was dan?

Ik vraag me idd ook af waarom je kindje moet blijven in het zkh. Als er geen andere complicaties zijn mogen de prematuren meestal naar huis als ze een gewicht van ong. 2,5 kilo hebben bereikt en zelf kunnen drinken (zonder sonde). Zo te horen voldoet jouw zoontje aan deze voorwaarden, dus wie weet heb je hem heel snel thuis!

10. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    En? Alles goed gegaan? Ligt hij nog te zonnen?

11. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hey Mirre,

Dat is schrikken dan zeg! Hopelijk mag je je mannetje snel mee nemen hoor! (hij weegt meer dan mijn mannetje bij de geboorte bij 38,5)

Knuff

natasja

12. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    gefeliciteerd! Weegt hij nou 2100 of 3100 gram? In je onderschrift staat nl 2100 en in je bericht 3100.

13. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Binck woog 3100 gram bij geboorte, maar volgens kinderartsen zegt dat niets/niet veel...vaak hebben juist die kindjes t moeilijker met zelfstandig ademen.
    Het gaat gelukkig goed met onze kanjer!
    Gisteren is de zonde eruit gegaan ....en als hij zo goed door blijft gaan zoals ie t nu doet dan mag hij t weekend naar huis toe!
    Duimen dus.
    Heb geen tijd om op internet te kijken momenteel..jammer want doe graag tips hier op, maar met 2 x per dag naar t ziekenhuis, een zieke dreumes, een partner met een dubbele oorontsteking en zelf nog herstellende snappen jullie wel hoe druk t is.

Ga proberen m'n bevallingsverhaal vandaag te plaatsen.

Liefs Mirre

14. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Hoi meid,
    Gefeliciteerd met je kleine grote mannetje! Zelf ben ik drie weken geleden bevallen. Vier weken te vroeg, met een geboortegewicht van 2485 gram. Levi mocht eerder naar huis dan ik (vanwege medicijnen die ik gehad had) en uiteindelijk moest hij na een nacht thuis weer vier nachtjes terug om onder de lampen te gaan (dat was balen!). Maar ik denk dat je je mannetje voor je het weet lekker thuis hebt en echt kunt gaan genieten. Sterkte, het is pittig dat heen en weer gereis en gehang in het ziekenhuis!

15. miffy11

miffy11 Niet meer actief

hey gefeliciteerd!

wat een mooi geboortegewicht zeg, en echt geweldig dat hij zelf drinkt.

16. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Hoi Mirre,

Wat fijn om nog een recente mama hier te treffen. Ik ben twee weken na jou bevallen op 30 maart. Ons zoontje is 8 weken te vroeg geboren met een gewicht van 2214.
    Ligt na anderhalve week couve nu in een wiegje.
    Het is ons eerste kindje en ik vraag me een ongeluk op de NEO want alles is vreemd en nieuw en al die alarmbellen die afgaan van zo'n monitor maken je als moeder behoorlijk bezorgd.

Deel Deze Pagina