Poeh he, moet heel even een verhaaltje kwijt! Mijn dochter is geboren met 33+4 en heeft vanaf het moment dat ze thuis is gekomen elke 28 dagen een spuit gehad tegen het RS virus. Ik vind het elke keer erg zielig als ze die spuit krijgt, maar vandaag moesten we weer voor controle naar de kinderarts en na afloop van dat bezoek was ik maar wat blij dat ze al die tijd die spuiten heeft gekregen. Mijn dochtertje is de afgelopen maand namelijk behoorlijk ziek geweest en we hebben elke week met een benauwd, blaffend en snotterend meisje bij de huisarts gezeten. Toen we omschreven wat we de afgelopen maand te stellen hadden gehad met haar zei de kinderarts meteen dat ze het RS virus moet hebben gehad. Ze had de afgelopen tijd veel meer kindjes dan normaal daarvoor moeten opnemen, precies dezelfde symptomen. Ook lagen er uitzonderlijk veel kindjes aan de beademing dit keer en was het een heftigere variant dan normaal. Dankzij de RS spuit die mijn dochter elke 28 dagen krijgt, is het ergste van het virus dus aan haar voorbij gegaan en is een ziekenhuisopname en beademing niet nodig geweest. Wat ben ik blij dat we elke maand zo'n spuit voor haar krijgen zeg! Ik had het niet overleefd hoor als ze weer in het ziekenhuis zou zijn beland. Krijgen jullie kindjes ook een spuit hiervoor?
Wij hebben de spuiten nooit gehad. Mijn zoontje is geboren met 34 weken en woog 1500 gram. Ons is verteld dat je dan niet meer in aanmerking komt voor de spuiten. Hij heeft vorig jaar in het ziekenhuis gelegen met RS maar knapte redelijk vlot weer op gelukkig. Dit jaar nog nergens last van gehad gelukkig (even afkloppen) Groetjes, Josie
En dat is precies de reden waarom het ministerie heeft besloten deze injecties volledig te vergoeden voor kinderen die voor de 32 weken zijn geboren (of kinderen met longschade/BPD). Het is voor de ouders niet te behappen om een kindje wéér in het ziekenhuis te moeten zien. Heel fijn om zo'n positief verhaal te horen! Onze jongens hebben dit jaar geen Synagis meer gehad, maar vorig jaar wel en ze zijn eigenlijk nooit echt ziek geweest. Ik ben er ook van overtuigd dat dit met die injecties te maken heeft gehad.
Hier krijgen de meiden de prik ook! 't is even doorbijten want die tranen vind ik niets, maar liever dit dan in het zkh liggen! Ze moeten nog 2 keer en dan hoeft het niet meer.
Mijn dochter moet nu idd ook nog 2 keer en idd, die tranen zijn echt niet leuk, maar een ziekenhuis opname nog veeeel minder. Ben ook blij dat het vergoed wordt ja, die spuiten zijn echt mega duur!
ik ben ook zo blij met die injecties in april krijgt hij de laatste hopelijk komt hij nog 1jr in aanmerking ervoor mijn ka gaat daar voor pleite tis inderdaad tot 32wk dat je ze krijgt. het is wel zielig maar binnen 30sec lacht hij altijd weer hij is wel altijd erg slaperig en hangerig die dag.
Ik heb ook gevraagd of ze het jaar erop nog in aanmerking kwamen maar de verpleegkundige vertelde dat ze het maar 1 keer krijgen... Ik ben dan benieuwd wat jou KA kan bereiken!
Ik heb begrepen dat de spuiten na het eerste levensjaar alleen worden gegeven aan kindjes die andere long/ hartcomplicaties hebben. Baby's die 'alleen' te vroeg geboren zijn hoeven deze prikken niet te krijgen in hun twede levensjaar omdat de longen dan rijp genoeg zijn om de virus te verdragen. Ik vraag me nu alleen af of die van mij het vandaag voor het laatst krijgen? Ik dacht het wel namelijk... Ik ben vandaag trouwens gewoon aan het werk als ze de prikken krijgen, vind ik echt vreselijk. Maar ben deze hele week thuis geweest omdat ze ziek waren, en moet vandaag gewoon werken ((
ja dat dacht ik ook, maar het staat me ergens bij dat ze vorige keer zei dat de volgende keer de laatste zou zijn (volg je het nog hahaha). Want ze krijgen in totaal 7 prikken (volgens zo'n klein boekje die ze kregen). 7*4 weken = totaal 21 weken (+ 4 weken dat de prik werkt na de laatste prik) Ze zijn begonnen half september (even agenda erbij): - 15 sept. - 15 okt - 12 nov - 10 dec - 7 jan - 4 febr - 4 mrt = 7 keer... Dus ik snap het zelf ook ff niet meer...
Kan inderdaad. Ik heb op een website gelezen dat het rs seizoen t/m maart is. Misschien dat het per regio verschilt ofzo? naja. Succes vandaag! Dan zijn ze er ook lekker vanaf
Ik ben blij voor jullie dat het een ernstige infectie voorkomen heeft, mijn zoontje heeft ook een aantal spuiten gehad nadat hij uit het ziekenhuis thuis was gekomen. Ik was daar heel blij mee, want ik vond het een geruststellende gedachte, en had al veel zorgen.
Mijn dochter krijgt ook in april de laatste. Mij is ook verteld dat ze het alleen het eerste levensjaar krijgt.
Nou, die van mij hebben gisteren hun laatste gehad volgens dat vrouwtje. Ik ga wel met de organisatie bellen om te vragen waarom het ergens tot april is en ergens tot maart. Ze zijn nu wel beschermd tot begin april, maar in april zelf niet meer.
mijn dochter krijgt ze gelukkig ook! ze is nog helemaal niet ziek geweest (nu ruim 8 maanden)en ik geloof ook dat dit echt te maken heeft met de injecties..mij is vertelt dat ze ze in alle maanden met de `r`krijgt. dus april haar laatste..en voor zover ik weet krijgt ze ze alleen dit jaar! heerlijk he...dat de kleintjes zo geholpen worden...moet er niet aan denken om weer in het ziekenhuis te belanden
Mijn zoontje (geboren met 29 weken) heeft ze niet gehad. Ik heb er wel naar gevraagd, maar bleek allemaal een beetje moeilijk moeilijk... Niemand wist het helemaal. Nu na een jaar bij de controle vroeg de kinderarts er naar. En ik zei dat hij ze niet heeft gehad en ik dat erg jammer vond. Dat was dus een slordige fout van de kinderafdeling (ging van alles mis daar) Gelukkig heeft hij het rsvirus niet gehad. (of niet in ernstige vorm in ieder geval)
@ Uk80, dat is wel heel slecht zeg. Fijn dat je kleintje het RS virus niet heeft gehad. Je moet er toch niet aan denken zeg
Jada08: brrr nee idd zeg! Hij heeft al genoeg meegemaakt... Nog even en dan is het seizoen weer voorbij, gelukkig!