Hallo Dames, de vraag zegt het al.. vanaf wanneer kan de baby eigenlijk in de baby bjorn draagzak? Ik heb deze namelijk nog, en wil geen nieuwe aanschaffen. Mijn babytje is nog maar 2 weken oud, maar huilt veel en wil de draagzak proberen. Op de site van baby bjorn staat dat ze vanaf de geboorte erin kunnen maar er staat mij iets bij dat ik eens gehoord heb dat het niet goed voor hun heupjes is ofzo? en het nekje lijkt me.. Wat denken jullie?XX
Mijn kraamhulp zei dat het met 6 weken mag en absoluut niet eerder. Ik zou dus nog even wachten. Een draagdoek zou eventueel wel kunnen.
Hier heeft mijn dochter er al vroeg in gezeten. Moest ook wel, het was echt de enige manier waarop ze sliep overdag. Alleen in de Baby Bjorn en terwijl ik liep. Dus veel gebruikt toen. Toen ze eenmaal medicatie had voor de verborgen reflux sliep ze weer in de box/reiswieg overdag dus toen heb ik hem alleen gebruikt toen ze een paar maand was en nauwelijks nog wou liggen in de reiswieg. Kleine wandelingen deed ik haar dan in de BB. Het is ook wel afhankelijk van het gewicht van de kleine en hoe goed ze het hoofdje recht kunnen houden. Mijn dochter kon dit verschikkelijk snel. Dat hielp wel mee.
Ik zou je een draagdoek aanraden. Als je vanaf de geboorte wil dragen is dat echt veel meer geschikt. Je hebt een 2de hands tricot slen (rekbare doek, heel makkelijk te knopen) voor 20 euro op marktplaats. In de draagdoek heeft je kindje een ergonomische houding, het is veel beter voor de heupen dan de babybjorn. Babybjorn is voor zowel jou als de baby niet ergonomisch. Ik zou een kindje er ook sowieso niet in willen dragen. Zou ook eerst moeten weten of de heupen goed zijn. Als je toch in een draagzak wil dragen is een ergo-carrier/beco butterly/bondolino en vele andere merken ergonomische dragers veel beter voor je kindje en voor je eigen rug. maar sowieso goed dat je wil gaan dragen, het is heerlijk knus je kindje zo dicht bij.
Wat leuk dat je wilt dragen. Wil door een niet zo leuke reden. Ik sluit mij aan bij Violetriot. Een babybjorn zou ik helemaal niet gebruiken. Wij hadden eerst ook een babybjorn over gekocht van iemand. Het was vrij zwaar en toen ik er meer over las, kwam ik erachter dat het helemaal niet goed is. Mijn zoontje was toen een week of 8 en heb een beco butterfly gekocht. Dat is een draagzak, die veel beter is voor de heupjes e.d. Maar vanef de geboorte is dat ook niet fijn voor een kindje, pas na een paar weekjes. Ik ga voor een volgende ook voor de eerste weken een draagdoek kopen. En dan ga ik het knopen hopelijk leren via filmpjes op you tube! Kijk anders eens op www.dragenenvoeden.nl