Sascha loopt nu alweer 1,5 maand goed zelfstandig. heel de dag loopt ze en kruipen doet ze zo goed als niet meer. nu ben ik al een keertje met haar naar de speeltuin geweest (Wat niet echt handig is in dit jaargetijde) maar daar vond ze helemaal niets aan. gisteren dacht ik, we kunnen wel even proberen naar de winkel te lopen is heel dichtbij) dan kan ik haar onderweg tillen als het niet meer gaat en in de winkel kan ze in het zitje van de winkelwagen. nou ik kreeg haar niet eens lopend de tuin uit, onderweg nog een aantal keer gebrobeerd maar dan hangt ze meteen aan mijn benen. haar hand heb ik nog nooit mogen vastpakken met lopen, dat weigerd ze gewoon. ben met haar op mijn arm maar naar de winkel gegaan uiteindelijk. ze is wel gewend om op schoenen te lopen en dat gaat altijd prima, ik denk dat ze buiten lopen raar vind ofzo? als het nou lente/zomer was geweest had ik wel vaker met haar naar de speeltuin gegaan en denk dat ze het dan wel al leuk had gevonden met welke leeftijd liep jouw kindje buiten?
die van mijn liep 1 dag voor der verjaardag voor het eerst en zijn kort daarna al nara buiten gegaan. vanaf 13 maanden is er eigenlijk geen buggy meer in gebruik. als we naar de dierentuin gaan gaathij vaak wel mee maar meer voor de bagage want ze zegt duidelijk nee tegen dat ding en stapt flink in het rond. we gaan te voet naar supermarkt, speeltuin, over de markt en door de stad en zelfs gras en zand zijn geen opstakkels meer. gewoon kijken wat hij doet. hier is ze 2 x gevallen door te hard rennen haha en zelf een keer finaal in de modder en ze moest er gewoon om lachen en ik ok want ze zag er uit. soms wil ze sneller dan ze kan haha. handje vastpakken doe ik trouwens ok niet vaak ze loopt hier liever vooruit en rent alle kanten op. ze weet dat ze niet zomaar de weg op mag maar toch pas wel op dus hobbel er achter aan. soms komt ze ok een handje vragen en lopen dan samen gezellig verder. misschien dat jou kleine de straat nog wat eng vind maar meer dan laten proberen kun je niet doen. begin met kleine stukjes en zo steeds verder. hier ging het zo snel en allemaal uit zich zelf dat buiten lopen nooit geen probleem is geweest. kruipen deed ze meteen niet meer sinds ze kan lopen en zelfs der schoenen blijven mooi zo netjes loopt ze haha. succes
mijn zusje liep ook direct buiten toen ze lopen kon, maar dat was hartje zomer. dan ben je toch al zoveel buiten. ik zou het echt leuk vinden als ik met haar buiten kon lopen, lekker naar de speeltuin ofzo. nu is het 1 grote modderzooi, koud. ik ga het zeker weten vaker proberen, helaas is de tuin geen optie we zijn pas verhuisd en aan de tuin is nog niets gedaan. misschien straks eens proberen of ze een rondje in de buurt wilt lopen. volgens mij is ze een beetje bang
Hoi Toen onze dochter 1,5 maand goed liep zijn we ook naar buiten gegaan (eind januari). De eerste keer was ze super trots maar nu hangt ze ook aan onze benen. Wij hebben altijd de kinderwagen mee. We laten haar in het winkelcentrum lopen zolang ze het leuk vind en anders gaat ze in de wagen. Hoeveel ze loopt verschild enorm. Ik ga er vanuit dat het van zelf overgaat. Het is toch heel anders de wereld verkennen als je zelf loopt en merkt dat mama ook zomaar weg kan dan lekker veilig in de wagen. succes
Ons zoontje loopt nog niet los, maar wel als een kievit aan onze hand. Hij loopt gerust van de supermarkt terug, dan laadt ik de kinderwagen vol boodschappen, en mijn zoon aan een handje vast. Dat is voor mij al zo'n 10 minuten lopen, dus met hem 20.. Maar hij gaat al sinds hij kan kruipen ervandoor. Als we de voordeur openzetten, kruipt hij zo de straat op.. Ontdekkend typje
Mijn dochter is nu 18 maanden, ze loopt vanaf 14 maanden. Ik ben eigenlijk al heel snel met haar buiten gaan wandelen. Na een week of drie al. Begon met blokjes om het huis en dat gaat steeds verder. Ze "moet" een handje geven. Ik doe het regelmatig al is het maar een brief posten. Ook zij wil weleens gedragen worden hoor of stopt en kijkt me uitdagend aan. Ik geef daar niet zoveel aandacht aan en dan is het klaar! Groetjes
Mijn dochter loopt nu zo'n 8 weken. Sinds een paar dagen heeft ze schoentjes en oefenen we ook veel buiten. Ze loopt wel, maar het duurt lang hoor. Vooral paden met klinkers (gewone straatstenen zeg maar) schieten niet op. Ik heb haar net op een verhard pad (soort fietspad) laten lopen, maar toen liep ze de hele tijd het gras op. Voordeel is dat ze het in het voorjaar ws goed kunnen!
Rachelle loopt sinds 15 maanden. en vlug erna zijn we ook buiten gaan wandelen. hier nemen we ook de buggy mee naar buiten, voor als ze moe is, maar ze loopt meer,wil eigenlijk niet meer in de buggy. en in het park mag ze ''los'' lopen maar als we over straat lopen '' moet'' ze aan het handje. vind ze niet altijd leuk. maar goed dat vind ik anders gevaarlijk. ze hoeft maar eens in een gekke bui de straat op te rennen,. ze zijn vlugger als men denkt. Maar zij vind het fantastisch dat wandelen. haha
Ons dochtertje loopt nu ook 1,5 a 2 maanden los, maar ging ook daarna vrij snel naar buiten. Ze vindt dat juist geweldig, zodra de deur opengaat, rent ze er naartoe en als we met de hond gaan wandelen, roept ze 'jas' en wil ze mee. Regen of kou schijnt haar niet uit te maken, ze vindt alles prachtig. Alleen wil ze dus echt alle kanten op en overal aanzitten, dus opschieten doet het niet. Hier in de wijk hebben ze op elke cm grond bespaard, door geen stoepen aan te leggen. Heel irritant, dus ik houd vaak wel haar handje vast, wat ze vaak niet leuk vindt.
die van mij liep al ontzettend vroeg los, maarre ze is nu ruim een jaar, en heeft nog niet een meter buiten gelopen. alle keren (en dat zijn er nogal wat) blijft ze als een stokstaartje staan en loopt ze echt 3x niks. aan de hand wil ze totaal niet (wil ze binen al niet als we haar uit de keuken terug halen) maar buiten doet ze echt geen stap. heb meer het idee dat ze dat eng vindt ofzo, weet het ook niet, weet wel dat we haar gewoon in de buggy meenemen en haar tussentijds elke keer proberen te laten lopen (los en wij 2 mtr ervoor en haar dan roepen) maar niks hoor, zal vanzelf wel komen