gaat wel goed, maar heb het gevoel dat ik er alleen voor sta,kwa opvoeding de nachten breken me, 2kids slapen slecht,dus moet er steeds uit snachts en me vriend weigert om eruit te gaan en aangezien kayro wel van buik naar rug draait maar niet terug moet ik hem steeds goed leggen en op de dag is het best zwaar voor me om 2kids op te voeden ben blij als de oudste naar de psz gaat straks
VHT wordt echt niet alleen gegeven aan mensen die onder de jeugdbescherming staan....Het is voor iedereen die het nodig heeft.
Je kan het idd ook vrijwillig aanvragen of aangeboden krijgen Ik vind het een supermiddel, omdat je in de echte situaties feedback krijgt zo Succes, en als ik dat zo hoor, succes voor je vriend zeker ook, die gaat wel terug krijgen nog dat hij ook aan de bak moet
Wij hebben het vorige week gehad.. Uiteindelijk bleek het niet meer nodig omdat zoontjelief zich ineens voorbeeldig gedroeg met slapen Maar het kan zeker een uitkomst zijn.. En het heeft echt niet altijd met slechte opvoeding o.i.d. te maken.. Het is vaak alleen maar om een bepaalde cirkel te doorbreken en te kijken naar de signalen die je kindje afgeeft die je zelf als moeder (en/of vader) niet ziet.. Succes, in de meeste gevallen is het dé oplossing..
Wat Roeltje zegt. Het kan een prima middel zijn om een cirkel te doorbreken. Je kijkt letterlijk van een afstandje naar jezelf, samen met een deskundige, en vaak zie je dan dingen die er zo ingeslopen zijn, dat ze je zelf niet meer opvallen. Ik heb het zelf een tijd gegeven en er is eigenlijk niets zo 'makkelijk' en doeltreffend als VHT.
heel veel succes, spannend bij ons nog niet nodig geweest maar we konden het wel krijgen ivm beter zicht te krijgen op jelle zijn gedrag (dwangmatig heden etc) ze heet nu een aantal keren hem geopserveerd en ons tips gegeven dit gaat vanuit cb en dan het vto team
Ik wist helemaal niet van het bestaan van deze mogelijkheid. Dat is toch echt een uitkomst zeg! Fijn dat dit mogelijk is en hopelijk gaat er iets uit komen voor jullie zodat de cirkel doorbroken wordt! Ik ben wel benieuwd hoe zoiets werkt. Komen er dan camera's in je huis te hangen?
wat houdt dit precies in? komen er dan camera's overal in je huis te hangen?.. of moet je zelf filmen?... en wat gebeurd er daarna?
die vrouw filmt gewoon wat stukjes zoals b.v. met eten hoe je het doet en wat je b.v doet als je kind naar de lepel wijst hoe je daar op reageert
Nee geen big brother idee. Er is gewoon 1 camera en er wordt gefilmd in situaties die problemen geven (of wat algemene situaties). Dan kijk je samen met de pedagoog (of wie dat in dit geval ook doet) de film(pjes) terug en bespreek je het gedrag van je kindje(s) en je reactie er op. Uiteraard krijg je tips en trucjes. je krijgt meer inzicht in het gedrag van je kindje(s) en van jezelf.
Ik heb het 4,5 jaar geleden gehad, ze is 2x komen filmen. Bij de beelden laten ze alleen jou de positieve stukken terug zien, waar je dus goed op reageerd. Zodat ook voor jou het positieve beloond word. Hier was t een ramp aan tafel, maar ze vond dat het allemaal prima ging.
Oja, je zoontje is nu 5 maanden, maar je hoeft toch s nachts niet je bed uit om hem goed te leggen? Mijn kinderen zijn alle 3 vanaf een paar weken buikslaper, ik heb ze wel gewoon laten liggen, ik denk dat je t toch niet tegen houd.
Het is mij ook wel eens aan geboden. Maar ik zeg eerlijk. Ik wil en moet geen pottekijkers in mijn huis. Wat ik kan bespreken over de opvoeding ben ik heel eerlijk in daar hoeven hun niet voor in mijn huis te komen. Het kan goed uit pakken maar als je het fout doet, Kan je verandwoording afleggen( Niet dat ik het fout doet) Maar bij wijzen van spreken. Ben het niet vaak eens mijn vader maar in dit geval zij hij meis daar moet je niet aan beginnen. En gelijk heeft die. Bamjolan ik denk dat ts bedoelde dat de baby zich steeds op zijn buikdraaid maar nog niet zelfstandig terug gaat naar zijn rug terwijl hij dat wel wil,Dan zit je met een huilende baby die je steeds terug kan leggen kan best vermoeiend zijn zeker midden in de nacht.
Okee dan heb ik hem verkeerd begrepen hihi Maar, ik denk niet dat je zo snel verantwoording hoeft af te leggen hoor. Ze gaan echt niet kijken als je wat afwijkt van de norm. (verschilt ook wel weer per instantie) Want iedereen doet alles op eigen manier, niemand doet iets fout tenzij je je kind mishandeld ofzo. VHT is bedoeld om de interactie tussen ouder en kind te observeren en waar nodig tips te bieden.