Hallo! Onze knul is vandaag 6 maanden oud en ik vraag me af vanaf wanneer hij een ligaatje uit het handje mag eten? Zijn er uberhaupt baby's van net 6 maanden die dat al kunnen?? Of is het dan alleen nog maar een beetje sabbelen? Groetjes!
Hoi, Gewoon doen hihi. Mijn zoon krijgt het al sinds hij 4,5 maand oud was en gaat super goed. Ze sabbelen er idd op waardoor ze de afgesopte koek in de mond krijgen en lekker kunnen eten. Hier is het vanaf het begin goed gegaan. Ik gebruik daarvoor nog wel Liga 1e stap hoor omdat deze makkelijk op te sabbelen is en mocht hij afbrokkelen dan lost het snel op in het mondje. Ik zou het nu dus zeker een keertje geven, wedden dat hij het erg lekker vind. Oh en een tip hou je camera bij de hand want hij gaat helemaal onder de liga zitten, zoooo leuk hihihihi. veel plezier. Groetjes Kim
Finn eet ook al al liga vanaf 5 maanden uit zijn handje, smeert inderdaad wel, maar hij vind het zoooo lekker
Heb het hem vanmiddag gegeven!! Had ook Liga 1e stap. Hij snapt er niets van als hij het in z'n handje heeft. Hij speelt er alleen mee, maar stopt het dus niet in z'n mond. Toen ik het tegen z'n mondje aanhield, begon hij te sabbelen. Alleen op een gegeven moment kwam er een iets te groot stukje (nog steeds heel klein) in z'n mond en hij verslikte zich toch! Hij liep helemaal rood aan (ik nog roder van angst!)!! Ik dacht echt dat hij erin zou blijven joh! Vond het doodeng! Wat zal ik nu doen? Hij vond het wel heel erg lekker, maar ben zo bang dat het nog een keer gebeurt! Het ging ook heel vaak goed met kleine stukjes die loslieten, maar ben zo geschrokken van die ene keer! Ik begon me meteen af te vragen: zou daar wel eens een kindje door dood gegaan zijn? Gestikt ofzo? Oh, ben ik nou zo'n ziemel of is dit een reële angst? Groetjes, MissX
Finn verslikt zoch ook weleens, en dat is inderdaad erg eng. Maar het lost vanzelf wel op. Ik ben het door blijven geven, en daardoor ging het steeds beter. Ik zorg wel altijd dat als het stuk in zijn handje te klein word, hij een nieuw, groot, stuk krijgt
Liga eerste stap? Dat hebn ik nog nooit in de winkel gezien. Bij drie supermarkten hebben ze alleen tweede stap, in een rood doosje (dacht dus dst eerste stap niet bestond). Waar zou ik de eerste stap kunnen halen?
Ja hun kokhals reflex zit nog helemaal vooraan in de mond, dus vandaar dat ze snel kokhalzen. Gewoon blijven geven ze leren dan het beste hoe ze iets moeten eten. Het is vaak voor ons als ouder erger dan voor het kindje zelf. Ik heb de eerste stap geloof ik bij de @h gekocht
Hier ook rond 5 maanden aan de liga, wel zorgde ik voor een flesje water binnen handbereik.Mijn ventje kokhalst ook vreselijk, dan krijgt hij even een slokje om de kruimels weg te spoelen. Ondanks het kokhalzen gaat hij wel gewoon door met eten, en mag ik het ook niet afpakken. Ze zijn slimmer dan we in de gaten hebben!
Fay krijgt ook vanaf 5,5 maand liga uit het handje, ze vind het geweldig en zit idd helemaal onder! Maar ik had haar laatst een lange vinger gegeven, nou dat was helemaal smullen natuurlijk, tot ik me 2 sec omdraaide en weer terug keek, had ze het laatste stukje helemaal in haar mond gestopt, er gebeurde niks maar ik schrok me dood, uit een reflex trok ik zo dat stukje uit haar mond, ze kijkt me eerst zeer verontwaardigd aan en begint daarna heeeeeel zielig te huilen met een pruillipje, echt zo van, nouuuuuu waarom pak je het nou af?? Omdat je moeder bang is dat je er in stikt Ja ik ben echt een muts wat dat betreft..
Ik heb het vorige week voor het eerst gegeven, Liga tweede stap, zag geen eerste stap bij de supermarkt, maar dit werkt ook. Hij vond het lekker, werd zelfs een beetje narrig toen het op was. Vandaag zal ik eens lange vingers halen, vindt hij ook vast lekker.
Een stukje soepstengel, zou dat ook al mogen? Hoe groot kun je het dan het beste geven? Een broodkorstje is hier trouwens echt favoriet....
Spannend vond ik het toen onze dochter voor het eerst zelf ging eten! Maar ze wordt er steeds handiger in, dus ik zou het wel op deze manier blijven geven. Ze krijgt afwisselend een halve rijstewafel, een stuk soepstengel of een liga. Dit eet ze allemaal zelf op vanaf dat ze een maand of 6 is. Ik las van iemand die lange vingers geeft. Mogen ze dan dan al hebben? Ik dacht dat dat ze suikerig zou zijn.
hey dat was ik van de lange vingers, maar ze krijgt het maar 1 of 2 keer in de week hoor! Veeeel te zoet!!
Ik geef mijn zoontje af en toe een lange vinger, vaak als hij wat eerder voor zijn fles komt, gewoon om hem af te leiden. Gisteren ook bijvoorbeeld, op een gegeven moment had hij nog maar een klein stukje en deed dat helemaal in zijn mond, ik schrok daar best wel van dus haalde het uit zijn mond, nou dat had ik niet moeten doen, hij werd toch kwaad! krijsen hahah! maar toen die daarna een beetje water kreeg was het weer goed! hhahah! Hij liet duidelijk merken dat mama dat niet zomaar mag doen!
Ach, zo af en toe een lange vinger kan niet zoveel kwaad, ik zou het natuurlijk niet dagelijks geven, maar eens in de zoveel tijd.
Mijn dochter krijgt een halve liga in haar handje en zonder tanden bijt ze hele stukken eraf en dat gaat gewoon goed. Heerlijk vind ze het. Ik doe ook liga door de fruithap, want dat vind ze nog niet zo lekker. Iedere keer gaat er een beetje minder liga in totdat ze alleen nog maar fruit eet. Een soepstengel krijgt ze ook maar dan iedere keer een stukje van 5 cm of zo. Lange vingers krijgt ze alleen bij oma.
Ik ben benieuwd wat mijn dochter er van vindt. Ze zal het wel erg lekker vinden, denk ik. Ik ga ze van de week ook eens halen en eentje geven.
Als je het kruimelen eng vindt misschien met iets anders beginnen? een broodkorst of zo? Dat verkruimelt niet zo en hij kan zo wel wennen aan dat hij op iets kan sabbelen in zijn handje. Ik gaf geloof ik ook rijstwafel op die leeftijd, maar luca verslikte zich gelukkig niet gauw.
Sem krijgt ook liga 2de stap, daarnaast eet hij ook stukjes brood wat heel goed gaat. Ik zat ook te denken aan een soepstengel maar een liga of broodje "smelt" in zijn mond en een soepstengel doet dat niet echt volgens mij...wat als ze dan een stuk afhappen? Dan stikt ie er half in lijkt mij omdat ie nog niet kan kauwen?
Ik heb nooit echt liga gegeven, juist omdat t zo klef werd. Ik gaf vaak een stuk brood idd. Soepstengel gaf ik ook, maar weet niet meer vanaf wanneer...