Welke soorten thee mag mijn dochter van 7 maand eigenlijk hebben? Ik wil wel eens wat thee proberen, kijken of ze dat lekker vind. Gaf haar eerder weleens venkethee tegen de krampjes, maar heb verder nooit thee gegeven. Ik ga ervan uit dat ze gewone thee mag. Maar mag ze bijvoorbeeld ook groene thee? ik noem maar wat.
volgens mij mogen ze bijna alle 'normale' soorten thee. Ik heb ergens gehoord dat ,unt-thee wordt afgeraden vanwege hele sterke geur. Als ik thee geef is het kamille-thee, omdat deze bij mijn kids heel goed helpt bij buikkrampjes, als ze ziekjes zijn, als ze moe zijn enz. Maar ik geef nog weinig thee, met name nog melk.
Rooibosthee, of slappe gewone thee. Venkelthee wordt al een aantal jaar afgeraden voor babies, omdat het giftig is.
Tim lust rooibosthee graag en sprookjesbosthee van de tuinen. Ik heb hier ook vruchtenthee liggen, bijv. aardbei, dat vindt hij ook lekker. En wat dirksmama zegt, slap. Maar veel geef ik niet hoor, melk is hier nog nummer 1.
Wij zijn begonnen met rooibosthee. En kabouterthee (merk piramide van de tuinen). Dat is een mix van theeen, maar zonder theine. Ik gaf mijn jochie later weleens gewone thee, maar dan slap, of flink verdund met melk. Nu drinkt hij (als hij thee wil/lust) gewoon met ons mee.
Als ik thee geef, dan zijn het infusions/kruidentheeen, bijv. van Piramide, ook te koop bij alle biologische winkels en reformzaken. Rooibos, jasmijn, lindebloesem, brandnetel, munt.
Ik heb een vraag over die kabouterthee van de Tuinen, die thee mag toch pas vanaf 9 maanden? Volgens mij had ik dat op de verpakking zien staan of op het kaartje van het schap. Weet iemand dit? Liefs Huismus
thanks voor de tips. we hebben geen de tuinen in de buurt maar rooibos is ook lekker. benieuwd wat emma ervan vind.