Ik wist niet goed waar ik mijn verhaal moest plaatsen dus doe ik het hier. Het gaat iig wel over oppassen. Het verhaal is zo, ik wilde als mijn zoontje rond 6 mnd of wat ouder is hem een keer 1 nachtje in het weekend bij mijn schoonzus en zwager brengen zodat mijn vriend en ik dan even tijd samen hebben. Ik dacht dat ik hen wel kon vertrouwen en dat ze echt veranderd waren. Ze hebben een verleden met drugs, altijd elke dag veel geblowd. Nu wonen ze sinds 3 jaar in een ander huis (samen met de opa van mijn vriend). Zij zorgen dus voor die oude man en ze zouden gestopt zijn met blowen. Nu is mijn schoonzus afgelopen week geopereerd en was mijn vriend daar even op bezoek. Het ging over drugs en mijn zwager versprak zich toen en zo wist mijn vriend dat ze nog steeds gebruikten. Mijn vriend is hier verder niet op ingegaan bij hen. Thuis vertelde hij het verhaal aan mij en ik dacht al dat het zo was omdat ze hier heel vaak heel sloom en idd stoned uitziend hebben gezeten.(wij weten ondertussen wel hoe zij er dan uitzien) Ten eerste vind ik dat een belediging naar mij en mijn vriend want blijkbaar moeten ze eerst blowen voor ze naar ons toekomen. Maar wat ik nog erger vind is dat ik mijn zoontje gewoon aan hen heb gegeven terwijl ze dus (naar alle waarschijnlijkheid) stoned waren. Gelukkig waren mijn vriend en ik er wel elke keer bij. Maar nu weet ik dus niet wat ik moet doen, mijn vriend wil ze er niet mee confronteren,maar ik vertrouw ze nu niet meer met mijn zoontje en wil hem daar al helemaal niet alleen laten. Wat zouden jullie doen met deze situatie? Niemand weet verder dat ze blowen,mijn schoonvader heeft wel een vermoeden maar mijn schoonmoeder is er heilig van overtuigd dat haar dochter dat niet meer doet. En als ze het wel doet dan is het voor de pijn in haar arm....En dus ook ineens niet meer erg. We willen geen ruzie in de familie omdat alles net een beetje rustig is maar ik vertrouw ze nu niet meer om af en toe es op onze kleine te passen...
Daar zou ik mijn kind ook echt niet bij achterlaten! Zou haar de reden ook gewoon vertellen als ze vraagt waarom. Mijn schoonbroertje blowt trouwens ook veel, z'n auto is net een shop . Dus die krijgt mijn meisje ook echt niet mee...
Daar zou ik m'n kind niet achterlaten... niet veilig. Toch iets van zeggen dus. Hoef je niet heel confronterend te doen, maar wel even melden dat je weet dat ze nog gebruiken en dat je kind daar dus niet kan zijn..
Ik wil hem daar idd dus ook niet achterlaten. Nu is er ook nog geen sprake van maar mijn vriend wil nu geen ruzie omdat hij zijn baan hoogstwaarschijnlijk kwijt gaat raken en met zijn rug zit (miss hernia) en er is al zoveel ruzie geweest. Mij maakt het niet uit want ik ben toch al het zwarte schaap. Ik zit nu dus te dubben of ik het zo laat en het ze idd vertel als het oppassen ter sprake komt of het gewoon van te voren zeggen maar ruzie riskeer....
Hoi, In eerste instantie zou ik niet iets opzoeken als het niet aan de orde is. Leef en laat leven. Mochten ze naar het oppassen vragen dan zou ik gewoon eerlijk zeggen dat je het hun keuze om te blowen respecteer maar dat je je kleine daaraan niet wil blootstellen. Ik kan zou mijn kleine er nooit achter laten en dat moet een ander dan ook respecteren. Zo laat je een ieder in zijn waarde en hoef er geen ruzie te ontstaan. Succes!
Thnx dat vind ik wel een goede. Kijk idd dat zij blowen moeten zij weten maar het ging mij idd alleen om die kleine.
Precies, volgens mij hoeft er geen ruzie over te ontstaan. Dat zij willen blowen is hun keuze. Maar ik zou mijn kind daar ook niet achterlaten, dus ik zou ze niet meer vragen om op te passen. En als ze vragen of ze een keer mogen oppassen (als ze dat al vragen) zeg je gewoon nee. Of je ook vertelt waarom je dat niet wilt, moet je zelf maar even inschatten. Misschien wel goed als ze weten dat het blowen hen ook iets kost (namelijk het uitgebreidere contact met hun neefje).
Ja ik denk dat ik wel een type ben om dat dan toch te zeggen. Want ze hebben ook nog de zorg voor een bijna 90 jarige man op zich. En ja ze hebben ook nog es gelogen tegen ons (en de rest van de fam),want ze zeiden niet meer te blowen en doen het toch... Vind het lastig
Ik zou het idd even laten zo. Als zij zelf beginnen over oppassen zou ik er wel iets van zeggen. Dan kun je er ook bijzeggen dat je het erg respectloos vind dat ze tegen je liegen. Maar zolang het niet ter sprake komt zou ik zo laten. Mijn schoonzus blowt en drinkt ook veel. Moet ze zelf weten, maar op onze kleine passen zit er dus niet in. Op dit moment hebben we er nog niets van gezegd. Maar als ze zelf vraagt om op te passen zullen we dat zeker wel doen.
Ja ik laat het nu ook gewoon zo we hebben al wel weer genoeg mot gehad. Als het oppassen ofzo ter sprake komt dan kijk ik wel hoe ik het ga brengen. Zij mogen doen wat zij willen het is hun leven maar no way dat ik mijn kleine daar dan achter ga laten.
Ik denk dat dit ook het beste is wat je kan doen. Ik zou mn kindje ook niet achterlaten daar waar geblowd wordt. Sterker nog: ik zou het al niet prettig vinden als mensen sigaretten zouden roken in het bijzijn van mijn kind. Als ze ooit vragen wat de reden is dat ze nooit mogen oppassen, dan zou ik aangeven dat je het niet prettig vind als er geblowd wordt in de omgeving van je kindje. Dat is de meest eerlijke reden en overigens ook een hele logische reden. Mocht daar ruzie van komen, dan ligt dat absoluut niet aan jou.
Even offtopic: maar wat heb je een prachtig zoontje zeg. En die eerste foto van jou en je zoontje: erg mooi!!
Allereerst: ik heb liever niet dat er bij m'n kind in de buurt gerookt wordt, laat staan geblowd. Maar Suzie83 heeft wel een punt, die betrekt alcohol er nl. ook nog even bij. Dat opa/oma of wie dan ook lekker aanzitten en daarna met kind rondlopen wordt geaccepteerd, maar als mensen geblowd hebben mag het kind niet meer in de buurt. Alcohol is geheel geaccepteerd in onze samenleving, maar naar mijn mening net zo vertroebelend. Misschien kan je het hele oppassen gewoon even op de lange baan schuiven zonder tekst en uitleg te geven. Krijg je ook geen ruzie. Het is overigens ook fijn om een oppas te hebben die je zo nu en dan een avondje kan vragen als jullie samen weg willen of moeten. Die kan je rustig uitzoeken en bij je thuis laten komen. Hiervoor gelden dan jullie regels.
Zo laten, er hoeft geen ruzie te komen, het gaat er om dat jij niet meer wilt dat ze oppassen. Mochten ze naar de reden vragen dan kun je die noemen. Succes!
Ik weet niet zo goed wat ik erger vind...dat iemand een blowtje rookt...of dat je drinkt... Jij drinkt toch ook in het weekend waar je kindje bij is... Het is niet zo dat ze coke aan het snuiven zijn waar Jason bij is... Maar ik zal vast de enige zijn die er zo over denkt...maar ik ben dan ook door twee hippies opgevoed die altijd overal erg open over deden/spraken... en nee...nou niet gelijk denken dat ik elke dag stoned en high boven Finn zn bedje hang... ik vind blowen niet zo erg... naja...net zo erg als drinken dus! (wat ik zelden doe!) Ik vind dat daar geen echt verschil tussen zit...