Nou, dit inderdaad.... De oudste ging met 3 maanden voor het eerst logeren (bij mijn ouders). De jongste is laatst met 7 maanden voor het eerst - samen met zijn zus - bij mijn ouders gaan logeren.
Mijn oudste was 1 en dochter bij 4 maanden voor het eerst. Mijn moeder vind het super leuk en wij willen 1x per jaar een weekend weg zonder kids, dat is de enige keer dat ze logeren.
Met 3 maanden. Maar je moet het pas doen als je er aan toe bent, niet omdat je man het besloten heeft.
Onze dochter ging de eerste 2,5 week van haar leven al uit " logeren " (op de neonatologie) pappa en mamma 30km verderop. Misschien dat ik daarom makkelijker los laat, voor nachtje rust voor ons is ze met 3-4 mnd al eens nachtje weg geweest. (ze was echt terror snachts, uren liep ik rondjes met haar in de draagdoek )
Ik weet niet meer precies hoe oud ze waren. Mijn zoon rond de 2 maanden en mijn dochter kan ik neit meer herinneren. Wij zijn daar heel makkelijk in. De kinderen logeren zo nu en dan bij tante of bij mijn moeder. Mijn dochter is zelfs 2,5 week met mijn schoonzus op vakantie geweest naar m’n schoonouders zonder mij en man. Ze vinden het zelf ook leuk en vragen regelmatig of ze mogen logeren.
Zoontje was vier maanden, inclusief een volgeschreven A4-tje als gebruiksaanwijzing Ben niet moeilijk wat betreft logeren maar de manier waarop jou vriend het aanpakt zou ik ook niet waarderen!
Zoontje van bijna twee heeft nog nooit gelogeerd en dat is ook nog niet nodig geweest. Nu pas merk ik dat hij af en toe niet 1, 2, 3 mee naar huis wil als we bij oma zijn geweest bijv dus als hij straks goed kan aangeven dat hij wil blijven logeren dan mag dat. Wil hij dat niet dan is dat ook prima.
De oudste volgens mij met 10 maanden voor het eerst, de middelste met krap 2 jaar en was een groot drama, daarna wel veel gelogeerd haha en de jongste afgelopen september voor het eerst een nachtje bij mijn moeder.
Hier is de oudste met 8 maanden voor het eerst wezen logeren omdat wij een bruiloft verder weg hadden en het niet zagen zitten om hem mee te nemen tot 's avonds laat, ging prima! Toen tot z'n 2e jaar eigenlijk niet meer, was niet nodig en ik vond het niet nodig voor 'zomaar' logeren. Vanaf 2 jaar af en toe bij 1 van de opa's en oma's. Van 3-4 jaar wilde hij niet logeren nadat hij voor de laatste keer had gelogeerd toen z'n zusje werd geboren toen hij net 3 was, hij wilde zelfs nergens meer gaan slapen als wij hem 's avonds meer mee zouden nemen. Inmiddels gaat hij zonder problemen weer bij beide opa's en oma's slapen wat ook wel moet soms vanwege de ziekte van z'n zusje. Soms heeft hij geen keuze en het is fijn dat hij het nu geen probleem meer vind en zelfs teleurgesteld is als hij maar 1 nachtje hoeft te logeren, hij zegt dan dat hij er wel 3 of 4 wil. Pas ook samen bij m'n zusje wezen logeren en daar wil hij binnenkort ook wel een keer alleen heen. De jongste heeft nog nooit zonder ons ergens gelogeerd en dat gaat voorlopig ook niet gebeuren gezien haar gezondheid.
Mijn oudste met 6 maanden. Wat heb ik gehuild. Kon niet anders ivm werk toen. 1x per week sliep ze daar. Uiteindelijk ben ik er heel blij mee. Toen ik in het ziekenhuis kwam te liggen konden de kinderen zonder problemen naar mijn ouders. De oudste heeft daar ook geslapen toen ik in het ziekenhuis lag voor de keizersnede van de jongste. Inmiddels wordt ze bijna 5 en logeert ze alleen nog in de schoolvakanties. Ik vond de stap moeilijk. Maar het stelt me gerust dat er een veilige backup is, indien nodig.
Op deze manier hoort het natuurlijk zeker niet!! Maar verder logeren ze hier af en toe bij grootouders. En vanuit daar is de opbouw naar andere bekenden (familie of een vriendje) ook heel makkelijk gegaan. Het scheelt zoveel als ze ermee bekend zijn. En ze leren dat logeren ook leuk kan zijn. In geval van nood, bij leuke sociale verplichtingen (bruiloft etc) maar ook omdat het leuk is als ze door een vriendje later worden uitgenodigd of op kamp gaan. Dat kan gewoon zonder gedoe, huilen of heimwee.
Oudste weet ik niet meer, wel een paar maanden uit. Jongste 4 weken. Kwam zo uit met een afspraak en hij deed t goed. Was dat niet zo dan zei ik de afspraak af. Nu gaan ze logeren wanneer wij weg gaan en dat is heel minimaal. Oudste vraagt zelf om te logeren dus hij gaat zo nu en dan op eigen initiatief logeren. Wil bijv in de kerstvakantie bij mijn schoonzus slapen. Helemaal prima. Maar hoe het bij jou is gegaan is natuurlijk niet een goede manier van doen.
Ik vind het dus wel nodig dat ze logeren. Mijn man en ik zijn niet alleen maar papa en mama maar ook maatjes en minnaars van elkaar. En ik vind dat beter gaan als er geen kinderen in de buurt zijn. Dochter sliep na 6 weken elke week een nacht bij m’n ouders (dat was vanwege afstand werk/huis) en daarbij eens per twee maanden een extra nacht omdat wij in een hotel gingen. Ze vond het heerlijk! Nu is de tweede 7 weken en binnenkort gaan ze alletwee logeren. Gewoon omdat mijn man en ik behoefte hebben aan elkaar en een hotel Overigens zijn wij toen dochter 4 maanden was een week naar Gran Canaria gegaan. Ik zat er even helemaal doorheen (niet vanwege kind) en mijn ouders boden het aan en hebben het tevens betaald
Hier was onze dochter zo'n 8 maanden denk ik voor de eerste keer. Bij opa en oma, ze is nu 6 en heeft in totaal 6-7x gelogeerd. Ik ben er ook nooit moeilijk in geweest.
Onze oudste was 5 weken en 6 dagen toen ze voor het eerst ging logeren bij mijn ouders. De middelste was een maand of 3, de jongste een maand of 2 geloof ik. Sinds de oudste ruim 1,5 jaar was, gaan mijn ouders ieder jaar een paar dagen met de kinderen naar de camping. Afgelopen jaar is ons nichtje van toen ruim een jaar voor het eerst mee gegaan, komend voorjaar zal onze jongste ook voor het eerst mee gaan. Tja, mijn ouders kennen de kinderen door en door, kids voelen zich daar helemaal thuis. Hebben er ook al ontelbaar vaak gelogeerd, ook de jongste heeft er al meerdere keren geslapen. Bij mijn schoonouders hebben de oudsten 2 keer gelogeerd, maar dat willen ze niet meer omdat ze het daar gewoon niet leuk vinden. Jongste mag daar pas logeren als ze minimaal een jaar of 5 is.
Wij zijn tegen logeren om onzinnige redenen als ze zo klein zijn. Ze gingen bij ons alleen logeren bij een bruiloft. Zoon was rond 1,5 jaar toen hij voor het eerst uit logeren ging en dochter rond haar eerste verjaardag. Nu zijn ze 4 en 6 en logeren ze vaker maar dat willen ze dan zelf. Dat vinden wij prima al gaat het nog om ongeveer 1 keer per half jaar. Maar dan wel meteen 4 of 5 nachten.
Onze dochter van 3 is net een beetje bezig met logeren maar dan wel in nood situaties En bij 1 vaste opa en oma Andere oma zeurt ook om het logeren maar dat gaat niet door
Oudste toen ze 11 maanden was. Inmiddels gaat ze regelmatig bij opa en oma slapen op eigen verzoek, ze is nu 4. Jongste (net 1) zou gister gaan, maar ik kon het toch niet. Ze wordt nog vaak wakker snachts, is eenkennig en krijgt nog borstvoeding. Ook vind ik het een belasting voor mijn ouders (vinden zij van niet).