Bij mij was het al heel snel, kan het me niet precies herinneren. Zeker bij 3 maanden, maar daarvoor ook wel volgens mij. Vooral omdat het nodig was. Hier dan ook vrijwel wekelijks dat ie overdag er ook even slaapt. De eerste keer vond ik vooral lastig omdat ik borstvoeding gaf en nog geen ervaring had dat ergens anders te kolven. Omdat opa en oma vanaf het begin betrokken waren bij het voeden uit nood wel een goed gevoel dat het goed zou komen. Natuurlijk wat tips meegegeven over het schema wat ik aanhield etc. Maar verder niet echt druk om gemaakt. Ben ook met 6 maanden een week weg geweest. Ik snap eigenlijk nooit zo goed dat er zo dramatisch gedaan wordt over oppassen of je kind naar de crèche brengen. Als je weet dat ie het daar toch goed heeft. Maar goed ik zal wel gewoon niet zo moeilijk aangelegd zijn.
Hier heeft dochter nog nooit gelogeerd. (ruim 2,5) Niet dat we het niet willen, maar het is eigenlijk nooit voorgekomen dat het nodig was. En heb haar toch het liefst dicht bij me.
Oudste met denk ik een maand of 14 en jongste met 10 maand. Ik gaf beide 14 maand borstvoeding en vond het dan zo’n gedoe dat als ze gingen logeren ik dan s avonds en s ochtend moest kolven. Verder absoluut geen problemen mee, je laat ze toch sowieso alleen logeren bij mensen die je blind kan vertrouwen. Jongste ging na 14 maanden wekelijks bij opa en oma slapen omdat die op haar pasten 1 dag in de week. Vond in altijd heerlijk, lekker rustig met de oudste ontbijten enz.
Onze zoon ging met 1 jaar voor het eerst logeren bij mijn moeder. Wij zijn niet zo van het logeren als het niet nodig is, maar inmiddels is hij 7 en als hij bij mijn moeder of schoonouders wil slapen dan vinden we het prima.
Vannacht heeft onze oudste voor het eerst ergens anders geslapen. Bij haar opa en oma samen met nichtje. En ja hoor, om 1 uur konden we haar komen ophalen. Ik had het al wel verwacht, ze is geen held in zulke dingen.