Onze dochter is vanaf vanmorgen al aan het overgeven. Ze houdt letterlijk geen slok binnen. Eten wil ze al helemaal niet en dat laat ik ook zo, drinken is het belangrijkste. Ze slaapt veel en elk uur bied ik een slokje aan, maar ze drinkt een slok en spuugt daarna 5 keer gal uit... Net heeft ze weer geslapen en toen 2 uur niks gehad, daarna heeft ze weer wat geprobeerd en weer komt alles eruit. Al met al is haar maagje nog steeds niet tot rust gekomen, heeft ze nu ca 24 uur niks meer op qua vocht ( afgelopen nacht meegerekend). Ze heeft vanmorgen wel geplast, maar daarna een keer of 4 alleen waterdunne diaree. Ze heeft geen koorts en is niet suf en heeft ook nog traantjes. Uitgedroogd is ze dus (nog) niet, maar hoe lang mag dit nog duren?! trek niet graag te laat aan de bel!
Zou persoonlijk niet afwachten en even met de hap bellen. Wij zijn hier geen artsen. Bij mij is het bijna misgegaan.... Zal de topic even opzoeken maar het kan dus snel gaan.
Jeetje, wat sneu!! Mn dochter is nu 3, dus wel iets ouder en minder kwetsbaar dan jouw zoontje destijds. Ze is niet suf ook. ORS heb ik niet, maar heb haar wel carpi sonne geprobeerd te geven, iig iets van suiker erin, maar ze neemt een slok en moet daarna 5x kokhalzen , er komt alleen nog maar gallig uit. Ze is heel dorstig ( normaal krijg ik er met moeite 500cc per dag in, tis echt geen goeie drinker), maar alles wat ze probeert komt eruit ( ze wil voornamelijk water of thee.) Ik denk dat het enige wat helpt is om haar maagje tot rust te laten komen. Een droge cracotte wil ze ook niet. Hopelijk lukt het wel halverwege de nacht of morgen ochtend. Anders overleg ik morgen wel met de hap.
Qua leeftijd heb je gelijk in, in dit soort dingen ben ik een paniek kip geworden na mijn ervaring. ORS kan je ook zelf maken met keukenzout en suiker. Ik zou dan morgen als ik jou was even contact opnemen met de HA en verder zaten er ook wel tips in mijn topic denk ik. Heel veel beterschap!
Wat naar hee. Ik heb dit ook wel meegemaakt, maar dan zonder de diaree bij de kinderen. BIj dochter duurde het kokhalzen dan een dag en nacht en de volgende dag ging het beter. Dus ik zou kijken of ze morgenochtend wel wil/kan drinken en anders de huisarts bellen. Vanavond inderdaad een bekertje drinken meenemen naar boven. Sterkte en beterschap!
Je zou ook nog, als ze nog wakker wordt, een theelepel drinken aan kunnen bieden. Een beetje is beter dan niets zeggen ze dan. Maar het klinkt wel alsof ze het flink te pakken heeft. Zielig voor ze he?
Je kan proberen om iedere 10 min een theelepel of minislokje water/thee/ranja te laten drinken. Dan heeft de maag niet veel te verduren en komt er enigzins wel vocht binnen. wij hebben het pasgeleden met onze zoon gehad, die bijna aan het infuus moest vanwege uitdroging (bij hem kwam ook alles eruit wat erin ging). Bij hem was een ontstoken lymfeklier de boosdoener, maar voor ik daar iets voor kreeg was onze zoon bijna uitgedroogd (dus, niks binnenhouden, niet plassen, suf, verminderd reactievermogen enz). Hij heeft bijna 3 dagen geen vocht gehad. Ik zou morgen de HA bellen, want uitdrogen doen die kleintjes zo snel, en vooral met diarree erbij. En als ze morgen nog steeds spuugd kun je bij de apotheek ors halen (of zelf maken).
Eventueel dingen als Aquarius proberen? Als ze morgen nog even ziek is en het drinken blijft eruit komen, zou ik toch naar de dokter gaan.
De dokter kan een medicijn voor schrijven tegen het spugen, hebben wij toen ook gekregen toen ze bleef spugen en ze aan de sonde moest vanwege uitdroging. De maag kan soms zelf niet meer tot rust komen bij kleine kinderen en bij de minste prikkel overstuur raken. Dat moet dan even doorbroken worden door die medicijnen. Na 2 keer gebruikt te hebben ging het bij ons veel beter en kon ze ors binnen houden en konden we langzaam over op water en droge crackers etc
Bedankt voor het medeleven! Gisterenavond heeft ze nog 3 keer gespuugd, steeds na een slok kwam het er direct weer uit. Rond 1 uur vannacht leek het ietsje beter te gaan, ze had denk ik een half bekertje water op en dat leek erin te blijven. Rond 2 uur een halve bidon met water (ze bleef vragen, ze had zo´n dorst) maar dat was teveel, en kwam er weer uit. Daarna tot 6 uur elk uur max 3 slokken gegeven en dat ging goed. Nu vanmorgen heeft ze echt wel weer minimaal twee bekers water op en dat blijft erin. Ik denk dat ze het ergste gehad heeft nu. Meestal is zo´n virus kort maar krachtig!! Jammer genoeg heeft ze nu ook koorts, zoon had het ook, dus denk dat ze is aangestoken. Hop, van het ene virus in het andere! Maar gelukkig kan ze iig weer drinken!! Ook had ze alweer trek in een appel. dus het gaat de goede kant op!
Arm meisje beterschap. Ik.zou trouwens iets geven met suikers cola bv ( prik eruit geschudt) geven ze hier als advies in het ziekenhuis. Niet het meest geweldige drankje om te geven maar het helpt wel. Dit help tegen misselijkheid en er zitten veel suikers in. Water zit niks in natuurlijk.
Ja, ik weet het! Ooit eens cola gegeven bij mn zoontje bij gebrek aan ORS! Maar had nu alleen caprisonne in huis, maar helaas bleef ook dat er niet in en na er een keer van gebraakt te hebben hoefde ze niet meer Vandaag is goed gegaan. Ze heeft nog niks gegeten, maar wel heel goed gedronken, en niet meer gespuugd. Wel koorts en veel geslapen. Maar dat vind ik niet erg.