Nou vraag ik me wat af

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door janna76, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Hallo allemaal,

Mijn kleine man heeft een paar dagen geleden een buikgriepje gehad. arme kleine en arme mamma want ik was ook geveld met de buik griep :( .
    Goed ik dus aan de norit diaree remmer. Maar kleine man heeft nu al 3 dagen diaree. Nu vroeg ik me af is er eigenlijk iets van diaree remmers voor baby`s?. :rolleyes: Of weten jullie huismiddeltjes? Hij drinkt redelijk dus ik maak me nog geen zorgen maar ik vroeg het me gewoon af.

Alvast bedankt voor de info

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hoe oud is hij

anders zou je roosvice stop kunnen geven
    stukje banaan
    stukje beschuit

3. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Die zijn er vast wel maar ik zou het zo niet weten. Volgens mij is het tegen houden van diarree alleen maar handig als het echt moet (en als baby maakt het volgens mij niet zoveel uit... je hebt toch een luier om en je hoeft geen boodschappen te doen of te solliciteren). Diarree is een symptoom en het onderdrukken van symptomen moet je volgens mij dus alleen doen wanneer het nodig is.

Ik weet niet hoe oud je kindje is maar banaan werkt verstoppend (licht)

4. randi

randi Niet meer actief

als je fv geeft kan je zijn fles ook maken met rijstwater, helpt uitstekend tegen diarree. spreek uit eigen ervaring dan :)

5. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    Ilse mocht ruim 2 weken aan de diarree zijn van de huisarts voordat hij verder keek. Meer dan stoppend eten is er niet.
    (of ik heb het niet kunnen vinden via de apotheek) Idd alleen roosviscee stop. Ze zeggen dat je het beter niet kunt stoppen omdat je daarmee de oorzaak niet wegneemt. Wel voldoende drinken geven en ors.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Hier mocht het van de ha zelfs 3 weken aanhouden. Het enige wat je eigenlijk kunt doen is zorgen dat je kleine niet uitdroogt en hiervoor evt ors gebruiken.

7. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    rijstebloem (nutrix)
    wit brood
    rijstewafels
    banaan
    evt roosvicee stop

8. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    ORS (je kan het ook zelf maken maar de zakjes van de apotheek zijn wel makkelijker). Het is een soort suiker / zout oplossing en die voorkomt ook dat je kindje uitdroogt.

9. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    hele rijpe banaan werkt juist laxerend...banaan die tegen rijp zijn aan zit werkt stoppend....is mij ooit verteld

10. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    klopt

11. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    ORS inderdaad

12. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Dank je wel allemaal voor de antwoorden. :thumup:
    Ik zal nog even vermelden hoe oud mijn mannetje is. Hij is nu 7 maanden oud. en een lekker eigenwijs mannetje. :)

13. Phemme

Phemme Actief lid

29 aug 2007
    452
    0
    0
    Rijstwater helpt inderdaad geweldig!

Deel Deze Pagina