mijn meisje heeft keel ontstekening....en is er ziek van, maar antibiotica is niet nodig volgens de HA ze drinkt minimaal ( borstvoeding ) ze krijgt tijm siroop, druppel haar neus en ze krijgt een kuurtje van vsm voor keel neus en oren.....maar vraag me af moet ik haar ook iets van diksap of thee aanbieden??? Mij is verteld dat ze ipv alleen maar borstvoedig " mag " drinken als je bij de bijvoeding bv wil blijven geven, ik kolf want me borsten knallen omdat ze te weinig drinkt wel fijn voor de voorraad maar had liever dat ze gewoon dronk..... ze plast minimaal heeft nog wel tranen en speeksel....
Mijn zoontje heeft vorig jaar ontstoken keelamandelen gehad, was ook zo'n 8 maand toen. En het drinken was echt een probleem toen. En vocht is het belangerijkste... Wat ik deed was voeding in een plactick beker (zo'n difraxbeker met inham aan de bovenkant) en zo nam hij nog slokjes drinken. Echt een beetje vocht om het kwartier is al goed is mij toen uitgelegd. De vaste voeding heb ik helemaal laten staan, behalve Koude yoghurt en fruit, want koud spul is verkoelend voor de keel. En probeer idd wat dixsap te geven en dan lekker koel dat verfrist echt voor de keel. Mijn zoontje is ook erg afgevallen toen, maar toen hij beter was at hij voor 2 en kwam weer op zijn oude gewicht terug. Dus blijf kolven zodat je dochter strax weer aan de borst kan. En probeer wat BV in een bekertje te geven aan je dochter. Zolang ze plast is het OK, blijf daar allert op. Heel veel sterkte! en beterschap uiteraard. O ja vocht is nu veel belangerijker dan eten, ze moet niet uitdrogen nl
Krijgt ze alleen bv? Anders een potje fruit in de koelkast zetten en lekker koud laten worden en dan geven. En waterijs! Zo krijgt ze vocht binnen en het neemt de pijn een beetje weg. Werkt hier erg goed!
mijn zoontje heeft pas ook keelontsteking gehad, en de huisarts adviseerde om even geen "hard" voedsel te geven en heel veel te laten drinken. maar drinken deed pijn, daarom probeerde ik hem de hele dag door een klein beetje te laten drinken. ik zette een flesje diksap in de koelkast, en gaf hem verder wat koude yoghurt en een fruithapje uit de koelkast. mag ze dat al hebben? koud is inderdaad lekker voor het keeltje.
het gaat nu gelukkig weer wat beter, ze drinkt ipc alleen bv heb wel diksap geprobeerd maar dat wilde ze niet. fruithap eet ze niet we doen nu na 2 mnd aan knoeien ala rapley maar dat wil ze nu natuurlijk niet. Vandaag zat er gelukkig niet meer 6 uur tussen zoals gisteren en eergisteren.....