Even een stukje historie; 0-11 mnd Joey heeft vanaf hij geboren is last gehad van heftige Reflux, dit werd verlicht door ladingen Nutriton, Motillium en Zantac. Zantac werd later vervangen voor Losec mups. Daarbij in dezelfde periode KMA. Rond 6 mnd kreeg Joey per ongeluk een hapje Danoontje van oma, waarop hij niet reageerde. In overleg met de KA zijn we gaan provoceren en Joey gaf geen reactie op koemelk. Wij zijn toen overgestapt van Nutramigen naar Nutrilon standaard wat goed ging (dachten we). 11 mnd tot nu (21 mnd) Joey werd continue verkouden met hoesten en het snot liep zijn neus uit! Daarbij oorontstekingen en heel veel AB kuren.De oorontstekingen verdwenen maar de verkoudheid bleef.... Hij was reflux en medicijn vrij, at en dronk alles zonder Nutriton en ontwikkelde snel. Eindelijk met 16 maanden kregen we een doorverwijzing voor een KNO- arts en met 18 maanden werd Joey geholpen aan buisjes en zijn neusamandel die veel te groot was hebben ze toen verwijderd. We dachten dat alle ellende voorbij was, Joey had geen oorontstekingen meer! Maar nog bleef de verkoudheid, het vele heftige hoesten en de loopneus die nog steeds continue aanwezig is. (hoesten zelfs tot kokken aan toe) Ondertussen krijgt Joey fysio omdat zijn beenspieren te slap zijn met heel veel vallen en hersenschuddingen tot gevolg. Dit gaat al goed, maar het kan nog beter. Zijn beenspieren verwerken de hersenprikkels niet snel/goed genoeg waardoor het vallen tot gevolg heeft. Joey krijgt gemiddeld nog 300 ml groeimelk en andere melkproducten op een dag, eet 3 stuks fruit, en vers gekookt eten aangevuld met een multivitamine en is elke dag 1- 1,5 uur buiten. Lijkt mij genoeg voor een kindje van bijna 2 toch? Wat zou het nou kunnen zijn dat mijn kereltje leeft op neusspray en hoestdrank, om maar niet te spreken over de aandelen die we hebben in de Luuf Balsem? Ik heb al op google gezocht en ik kwam uit op; astma, kma, huisstofmijtallergie enz.... Maar dit kan pas bevestigd worden rond 4 jaar met een evt bloedtest. Wie herkent er iets aan mijn verhaal en weet wat ik zou moeten doen? Ik ben toch echt wel een beetje radeloos aan het worden, nu zelfs mensen in mijn dichte omgeving me gaan vragen of Joey toch niet last heeft van een allergie oid. Het is een beetje een lang verhaal geworden, het spijt mij maar ik maak me toch wel druk... Groetjes Roxanne
je kan met je zoontje naar een Bioresonatie-therapeut gaan. die kan met bepaalde manieren (moet je maar even googlen) kijken waar je zoontje zo heftig op reageert. je kan er zonder doorverwijzing heen. Wieweet brengt dit je op een spoor. als je besluit dit te doen (t kan geen kwaad, je zoontje heeft hier geen last van / doet geen pijn / hoeft alleen in een stoel te zitten) neem dan alles mee: dus zijn groeimelk, medicijnen etc. vervelend hoor dat je zoon zo kwakkelt. mijn vriend hoeste vroeger als kind ook heel erg, asmatische bronchitis noemde ze het toen.....een pufje kreeg hij niet, maar misschien is jou zoontje daar wel geschikt voor. vraag een doorverwijzing naar de kinderarts, dan kan ook noooit kwaad. probeer je niet te veel te laten aanpraten door iedereen, vertrouw op je moederinstinct!
vraag door over die astma... dat kan wel vastgesteld wroden ik geloof zelfs al vanaf 6 maanden en dit lijken mij toch aardige symtonen daarvan
Ik heb zelf astma gehad en heb en had toen ook erg veel last van slijm. Heb nu al ook jaren als ik in de ochtend wakker wordt last van slijm, verstopte neus en loopneuzen. Heel fijn allemaal (not) maar het lijkt er toch wel beetje op
ik zelf heb copd (vroeger diagnose astma) maar met 3 maanden lag ik al aan de beademing in het ziekenhuis vanwege me astma dus als ze doen al met 3 maanden die diagnose konden stellen kunnen ze dat nu ook wel succes en veel sterkte met je kleintje
Gaat Joey naar een kinderdagverblijf? Dat bleek hier uiteindelijk nogal een probleem. Ze kreeg virus na virus daar mee en aangezien ze gewoon al maanden aaneengesloten ziek was, zonder nog een keer de kans te krijgen om eens bij te komen, kreeg ze steeds ernstigere luchtweginfecties. Piepen, blauwe lippen, hoesten, constant een verstopte -of loopneus etc. Uiteindelijk medicijnen gehad van de kinderarts, naar de astmapoli geweest waar we ook nog veel uitleg kregen, we moesten lijsten bijhouden etc. Het kon natuurlijk ook nog wel eens liggen aan een allergie ofzo. Ze had trouwens net als Joey reflux. Tot ik stopte met werken en we gingen verhuizen. Toen is ze van het kinderdagverblijf afgegaan en dat was het einde van die klachten. Na een jaar bijna constant ziek te zijn geweest, knapte ze zo op en is ook opeens enorm in de lengte gegroeid.
@ Jo, Joey gaat per 01-07 naar het KDV maar ik kan niet zeggen dat het sindsdien erger is geworden. Maar het is er ook niet minder van geworden. Wat je zegt klopt wel; op een KDV lopen die kleintjes veel meer op dan thuis, en als we het ons konden veroorloven had ik ook zeker gestopt met werken. Bah, het heeft me heel de nacht wakker gehouden! Maar ik ga volgende week zeker de HA bellen. Wie weet wat voor testen er worden gedaan en hoe dat in zn werking gaat?
Ik zou, wat Petra ook al aangeeft, sowieso even laten testen bij een bioresonantietherapeut. Je kunt er eentje vinden via www.bioresonantie.nl Is allemaal een beetje vaag, gaat uit van de theorie dat elke stof/materie z'n eigen trilling heeft en dat je lijf daar weer op reageert. Die reactie wordt gemeten en aan de hand daarvan kan dan gekeken worden of je zoontje allergisch is. Hij hoeft idd alleen maar voor een plaat te zitten, is niks pijnlijks aan Wij hebben Thirza laten testen ivm eczeem (en het feit dat daar in 50-60% van de gevallen een allergie achter zit), en ze vond het allemaal bere-interessant... Verder: ben je al eens bij een osteopaat geweest? Dat opspugen en die spierspanningsproblemen kunnen namelijk goed voortkomen uit klemzittende werveltjes... Thirza spuugde hier ook nogal op en dat was na 1 behandeling bij de osteopaat over! (Verder dan nog 3 behandelingen gehad omdat eea hier bestond naast andere klachten die tesamen het kiss-syndroom vormden). Verder over zijn weerstand: je darmen hebben nogal veel van doen met je weerstand. Elke keer zo'n ab-kuur doet daar niet erg veel goed aan, sterker nog: zo'n kuur is een ware aanslag op je darmen Soms moet je helaas even, omdat je lijf het zelf niet oplost, maar probeer het zoveel mogelijk te voorkomen. Wij zijn verder met Thirza nog bij een homeopatisch arts geweest om haar klachten breder/dieper aan te pakken. Dat heeft wel geholpen, (we zijn er nog niet), want ze ging beter slapen en was minder vaak verkouden. Is dus misschien ook nog een optie voor jullie? Zoek dan wel een arts die aangesloten is bij de VHAN (als je ff googelt vind je ze wel), dan heb je iemand die een reguliere opleiding tot in ieder geval basisarts achter de rug heeft, (maar vaak is iemand ook eerst bijvoorbeeld gewoon huisarts geweest), dan weet je ook zeker dat er met een professionele blik naar je kind gekeken wordt Het hele verhaal klinkt een beetje pro-alternatieve hoek. Ik ben niet iemand die enkel de alternatieve hoek induikt, maar de afgelopen maanden zijn wij daar wel enorm verder geholpen waar de reguliere geneeskunde verder niet wist wat te doen. Ik vind het zelf erg waardevol om regulier en alternatief aanvullend op elkaar te gebruiken
Ik vind de tip van Rozemarijke wel een idee.. Verder weet ik t ook niet mop, in iedergeval *KNUFFF* was nooit me bedoeling je wakker te houden, hopelijk weet je dat! Ik wil ook gewoon t beste voor me lieve vriendje..
Zelf heb ik sinds geboorte astma(tische bronchitis), en diverse allergien. En ik krijg bij het lezen van Joey's verhaal het idee dat het inderdaad iets van een allergie is. Misschien alsnog koemelk? Je zou een tijdje kunnen stoppen, kijken hoe dat gaat. Ik heb zelf KMA, maar zolang ik normale hoeveelheden drink is er niks aan de hand. Mijn neef kwam pas op zijn 40e erachter dat hij (vrij heftige) KMA heeft. Verklaarde wel een hoop darmklachten, achteraf.... Diagnose astma en allergie willen ze nooit te vroeg stellen. Zijn ze terughoudend in, omdat ouders er vaak van schrikken. Wat dat betreft moet je je gevoel volgen en doordrammen, heeft mijn moeder uiteindelijk moeten doen. Pas toen ik 3 jaar was gaven ze toe dat ze gelijk had, en kreeg ik eindelijk puffers.
Iets wat mij zo even te binnen schiet is dat melkproducten de slijmvliezen overprikkelen. Beter is dan om zure melkproducten te proberen. Misschien heb je er iets aan... Ben je al bij een natuurarts geweest? Misschien kan deze iets voor je betekenen.
We zijn nog niet bij een (natuur)arts geweest. KNO arts gaf tijdens de nacontrole aan dat alles goed was bij Joey en dat als zijn weerstand weer was opgebouwd hij klachtenvrij zou zijn. Ik speelde zelf al met het idee om alle melkproducten te elimineren, om te kijken hoe Joey het daarop zou gaan doen.
truus, ik zou je gevoel volgen. als je denkt dat er allergie achter zit zou ik het uit zoeken. ik zelf ben niet zo voor alternatieve geneeskunde, maar heb er geen ervaringen mee dus vind niet dat ik daar wat over kan zeggen.
Wat betreft allergieen kun je beter voor de bioresonantie gaan dan voor huid- en bloedtest: artsen zeggen zelf dat die op deze leeftijd nog niet betrouwbaar zijn... (Pas vanaf een jaar of 2 zou dat betrouwbaar zijn en dus de moeite waard om te testen. Alleen hele heftige allergieen halen ze er met deze tests toch eerder uit).
Klopt mop, heb t hier net ook even nagevraagd. Hun zeggen gewoon de HA bellen en de symptomen uitleggen en doordrammen voor een test voor allergieën. Dan hoort t al te zien te zijn!