Ben benieuwd hoe oud jullie kinderen waren toen ze gingen lopen. Hier helaas nog steeds niet, zoals het nu lijkt duurt het ook nog even. Hij gaat wel staan, klimt overal op en kruipt. Staat alleen op zijn tenen. We gaan wekelijks naar fysio, volgens haar zijn zijn spieren te slap. Ze gaat nu in overleg met kinderarts.
D liep rond 17,5 maand, maar loopt nog steeds ' houterig ' tweelingzusje liep met 11 maanden en een maand later ging dit al soepeltjes.
Onze 3 kindjes zijn ook geboren met 30 weken. Ze liepen met 15, 16 en 17 maanden (echte leeftijd). De dochter die als laatste liep (met bijna 18mnd) heeft ook soepele spieren. ze viel best lang en vaak en had weinig kracht in haar benen. De fysio hield haar ook in de gaten. Inmiddels zijn ze 3 en merk je er echt niks van.
Dat is allemaal wel sneller. Noah is bijna 21 mnd nu. Fysio heeft het al over spalken en/of semi orthopedische schoenen. Ik vind het lastig, aan de ene kant denk ik ja en aan de andere kant, geef hem nog even de tijd. Hij is overal laat mee geweest, zitten pas na een jaar, kruipen sinds juni. Ben benieuwd wat kinderarts ervan zegt.
Ik vind het ook voorbarig van de fysio. Je zoontje gaat blijkbaar goed vooruit, alleen later. Als hij pas 3 maanden kruipt is het geen wonder dat ie nog niet loopt. Hier kropen ze alle 3 ongeveer 6-7mnd voordat ze gingen stappen. Aan de andere is het goed dat jullie en de fysio hem voldoende stimuleren. Over zijn spierspanning ed kan de fysio natuurlijk het beste oordelen. Hoe was zijn start? Had ie veel problemen? (Met ademen ed) is ie veel ziek geweest het eerste jaar? Dit alles staat de motorische ontwikkeling in de weg. Succes!
Zijn start was moeilijk...beademd en daarna 9 weken cpap en later high en low flow. Afgelopen winter een keer longontsteking, verder niet ziek geweest. Ik weet het ook niet, wat ik al zei, aan de ene kant nog even aankijken . Andere kant, als fysio en kinderarts beiden verdere stappen nodig vinden... Ga eerst maar eens een goed gesprek met ze aan denk ik.
Ons dochtertje, geboren met 26 weken liep pas met 27 maanden (gecorrigeerd net voor de 24 maanden). Ze is wel ontzettend slechtziend dus dat speelt ook mee. Onze fysiotherapeute maakte er eigenlijk niet zo veel van, ze moest ook echt nog spierkracht opbouwen en is hypermobiel. Ging ook pas (ver) na haar eerste verjaardag zelf zitten, daarna kruipen en lopen dus nog later. Ik zou mij er niet al te grote zorgen om maken (heb ik ook gedaan en je ziet het, het komt vanzelf, het duurt alleen langer).
Onze zoon liep met 15 mnd, gecorrigeerd 13 mnd. Zoon van vrienden liep met 17,5 mnd en is op tijd geboren! Als je kindje 3 mnd te vroeg is en daarna ook flink ziek is geweesd dan zou ik die tijd als extra tijd rekenen. Wat Adi schrijft, lopen komt maand of 6 na het kruipen. Hij boekt vooruitgang in ontwikkeling dus zelf zou ik me nu nog niet direct zorgen maken.
De meiden lopen nu net, dus met ruim 19 maanden (16 gecorrigeerd). R loopt nog lang niet - heeft een ontwikkelingsachterstand, dus is met alles erg laat. Over de meiden hebben zowel de fysio als KA zich nooit echt zorgen gemaakt. Hun vader was - niet prematuur - nog later...
Onze zoon liep met 17 maanden, hij is 4 weken te vroeg geboren.. Hij loopt echt heel goed, heeft alleen wat o-benen, maar dat is normaal op deze leeftijd (zei de cb-arts waar we gister geweest zijn) en dat komt nog wel goed..
Niet prematuur, want met 37 weken geboren, maar wel een lastige (medische) start. Ook een wat "latere" loper. Ze is nu 17,5 maand en het gaat nog wel even duren als ik het zo bekijk. Aan de hand "stapt" ze wel graag, maar dat is wiebel, wiebel en nog wat meer wiebelen en dan boem .
Hoi, Rick loopt net 3 weken hij was 21 maanden. Elk kind is anders en zo te lezen heeft jou kleintje het heel moeilijk gehad met zijn start dus kan mij voorstellen dat het niet per direct gaat lukken.
Mijn oudste zoontje van bijna 4 nu liep pas met 24 maanden, eerste stapjes los. Hij heeft een lage spierspanning en is hypermobiel. Ook heel lang fysio gehad. Nu weer omdat hij nog steeds niet kan trappen op een driewieler. Hij is geboren met 36 weken met een spoedkeizersnede en was ook veel te klein. Prematuur/dysmatuur.
Zie ons topic. Boven de jouwe. Met video erbij. Len.n is 26 maanden, loopt vanaf 20 maand aan de hand, ging pas met 18 maanden staan. Hij heeft een naar binnen gekeerde voet, loopt zowat op zijn enkel zeg maar. Gewoon extreem doorgezakt, geen ziekte oid. Nu orthopedische schoenen met steunzolen erin, en na een maand naar de fysio (5x) zie het resultaat op de video!
Goed hoor Lenn en Noah ! Fijn dames! Hier gaat ze nu al weken door het huis rechtop op haar knietjes, ziet er gek uit ...en aan de hand loopt ze mee. Los zie ik voorlopig nog niet gebeuren, ben benieuwd!