hier even mijn verhaaltje. zal hem niet heel uitgebreid neer zetten maar vind het leuk om ervaringen te delen. onze kleine vent werd met 30 weken groeiecho een week voor geschat dus dat was perfect. echter met 31 weken weer een groei echo toen zeiden dat hij een 2 weken achter liep dus eigenlijk 3 weken omdat hij altijd een week voor heeft gelegen. ook was mijn bloeddruk gestegen dus doorgestuurd naar de gyn.. hier alles nagekeken met 32 weken en me bloeddruk was in 1 keer 150/100 veel te hoog dus. gelijk medicijnen gekregen om dat te verlagen in de hoop dat de kleine weer ging groeien. 33 weken weer op controle bij de gyn en hij waas 100 gram aangekomen dus het ging een beetje vooruit. mijn bloeddruk nog steeds veel te hoog. uiteindelijk ben ik een weekendje weg gegaan om gewoon ff uit te rusten daar dus ook niks gedaan als spelletjes in het huisje. maar toen 34 weken en 1 dag ik was zo misselijk en rugpijn en nekpijn dat hield ik niet vol dus het ziekenhuis gebeld en gevraagd wat ik kan doen daartegen. ik moest gelijk even langs komen voor alle controles dat vonden ze beter. daar kreeg ik te horen dat ik zwangerschapsvergiftiging had en dus daar moest blijven en meteen opgenomen. ze hebben toen meteen een ballontje in gebracht om te gaan inleiden. die heeft die nacht zijn werking gedaan en met 34 weken en 2 dagen sochtends nog gel aangebracht om de bmm wat weker te maken en wachten tot we de vliezen konden breken. uiteindelijk was het half 2 en ik had 3cm ontsluiting dus genoeg om de vliezen te breken dit was zo gebeurd maar wel pijnlijk. om half 3 zat mijn lichaam er voort helemaal doorheen en ik mentaal ook en dus om ruggenpril gevraagd die ik gelukkig vrij snel kreeg. ik had toen 4cm ontsluiting. dankzij de ruggenprilk om kwart voor 3 heb ik geslapen tot 5 uur omdat ze mij wakker kwamen maken. ik bleek toen 8cm ontsluiting te hebben en dus mocht ik niet slapen meer. om 6 uur kreeg ik drang om te persen om toch nog ff wachten met roepen van de verloskundige. dit kon ik volhouden tot 18:25 toen geroepen en ze heeft meegekeken maar had inderdaag ruim 10cm ontsluiting en mocht dus gaan mee persen. het was nog niet helemaal ver genoeg dus toch nog ff uitstellen. dus nog geen begin gemaakt. om 18:40 mocht ik dan echt beginnen met persen en dat ging zo vlug dat onze lieve man op 31 oktober om 18:52 is geboren. hij woog toen 2250 gram terwijl ze hem op 1800 gram hadden geschat. dit was natuurlijk een groot voordeel voor ons. hij moest uiteraard meteen weg en naar de couveuse afdeling samen met papa. hier is alles nageken en infuusje en de sonde voeding ingebracht. maar hij was helemaal gezond en hoefde niet onder de lamp. wij mochten hem wel meer 2 keer per dag de fles aanbieden de rest ging via de sonde voeding. maar dat ging allemaal zo goed en hij kon zich snel warm houden waardoor hij na 3 dagen uit de couveuse mocht. uiteindelijk mocht hij na 2 weken in het ziekenhuis mee naar huis met mama en papa want hij dronk voort zelf 7x 50ml per dag en hield zich warm en hij woog 2210 gram dus genoeg om mee naar huis te gaan. ook hier deed hij het meteen goed en slaapt de meeste nachten al door van 12/1 uur tot 6 uur ongeveer. ben super trots op hem! hij is nu 3 weken en 6 dagen oud en weegt ondertussen 2690 dus hij groeit heel hard. hij hoefde eigenlijk maar 300 gram aangekomen te zijn in de tijd dat hij thuis is maar hij is al 490 gram aangekomen dus echt trotser als dit kan niet! we moeten dalijk naar het CB en dan gaan ze hem precies wegen en opmeten dus ben heel benieuwd. mochten er nog vragen zijn wat ik vergeet te vertellen dan hoor ik ze graag. achter bleek trouwens geen gewone zwangerschapsvergiftiging te zijn maar het HELLP syndroom. heel blij dat ik het niet van te voren wist en dus achteraf pas tegen mij verteld is.
Mooi mannetje! Fijn dat alles zo goed gaat met hem! Mijn mannetje is met 34 weken geboren en heeft 3 weken in het ziekenhuis gelegen. En is nu helemaal gezond en super goed gegroeid! Heb jij nog wat over gehouden van de HELLP? Of is dat de bevalling allemaal over? Wel heel goed dat de gyn zo snel heeft gehandeld met het inleiden.
Gefeliciteerd met jullie mannetje! Hoe is het nu met de HELLP? Niks aan overgehouden? En jullie kleine uk?
tot nu toe kan ik niet zeggen dat ik er veel van heb over gehouden maar je hoort vaak dat dat pas na een tijdje komt schijnbaar. ik zelf voel me heel goed tot ik te veel doe op een dag dan merk ik dat even rustig moet doen en daarna gaat het weer goed. onze kleine man doet het heel goed hij is alleen vandaag niet lekker. zijn temperatuur was 37.6 dus dat is ff in de gaten houden. eigenlijk waren alle klachten al meteen over na de bevalling. alleen nog veel last van naweeen gehad.
Ons meisje is geboren met 33+4 dagen, en heeft hier helemaal niets aan over gehouden! Ze had al heel snel alles in gehaald, ze zette haar eerste stapjes al met 11 maanden en liep echt al met 12. Ze was alleen wel later met tandjes krijgen en nu denk ik ook later met wisselen. Prachtig kereltje hoor, geniet ervan!
Hier ook een jongetje van 34+2 en inmiddels al twee jaar oud! Merk helemaal niets meer van zijn vroeggeboorte. Een paar kleine tics af en toe nog . Hij kletst als een malle en liep ook op tijd!
Onze vent doet het ook heel goed! hij slaapt al door tussen 12 en 6 dus heb niks te klagen. af en toe is hij overdag heel erg onrustig en heel erg wakker maar wordt nu beter sinds hij medicijnen heeft tegen maagzuur
Gefeliciteerd nog! Hier onze tweeling met 32 weken geboren ennu bijna 4 jaar verder, maar wat gaat het goed. Ze hebben maar 3 dagen in de couveuse gelegen en met net geen 5 weken waren ze thuis. Beide haden een geicht van boven de 2000gr............. Mooie foto's!!!
Mijn dochter is geboren met 34+1. Heeft anderhalve week in de couveuse gelegen en 4 dagen CPAP gehad. Haar longetjes waren nog niet goed rijp dus ze had erg moeite met ademhalen en kon dit dus ook niet zonder hulp. Haar geboortegewicht was 2265 gram. Ze mocht na ruim 3 weken naar huis en was toen bijna 2800 gram. Ze is nu bijna 7 maanden en doet het prima. Ontwikkeling gaat goed, gewoon volgens het boekje zeg maar. Haar groei is ook prima, al krijg ik ook vaak zat opmerkingen: wat is ze nog klein, terwijl ze gecorrigeerd maar iets kleiner dan het gemiddelde is, maar blijkbaar hebben de meesten reuzen van baby's