wanneer 'los' broodbeleg?

Discussie in 'Voeding' gestart door Athina, 14 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Vanaf wanneer gaven jullie 'los' , dus 'niet-smeerbaar' broodbeleg aan jullie kindje? Zoals kaas, of vleeswaren? En wat gaven jullie dan precies? Ik vind het zo moeilijk, vooral vanwege het zout wat overal in zit. Ik zag dat dit in smeerworst ook zat en dat mag wel, maar wat is er dan wel of niet goed zeg maar? Ik heb nu kalkoenfilet en boterhamworst gehaald, maar het nog niet geprobeerd... Kaas lijkt me wat moeilijker (wij hebben altijd voorgesneden, dus dikke, plakken), maar misschien lijkt dat ook alleen maar.

M'n dochter eet over het algemeen haar brood wel goed. Maar ik vind de variatie van 'gezond' beleg wat moeilijk worden af en toe. Smeerkaas en smeerworst kennen we ook wel weer onderhand ;)

2. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Met een maand of 8 deed ik er wel eens een plakje kaasd op, maar het brood eten gaat makkelijker met smeerbaar beleg hier :D

3. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    vanaf een jaar een ongeveer. Maar Finn haalt dan het beleg van z'n brood. Ik heb ook jam met alleen natuurlijke suikers erin. Dat geeft wel een smeerboel maar is weer eens wat anders.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je kan ook op de boterham doen:
    - jam
    - appelstroop
    - avocado
    - banaan (en ander fruit)

Wij geven ook pindakaas en chocoladepasta (maar heel weinig en maar een paar keer per week)

5. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    hier vanaf een maand of 10. plakjes kaas, kipfilet, boterhamworst. pindakaas wordt afgeraden tot het eerste jaar. verder is jam favoriet.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Door mijn CB niet

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Er wordt zoveel afgeraden. Gezond verstand is ook veel waard.

Wij doen nu ook af en toe los beleg zoals kaas, kipfilet etc. Zolang je kindje niet elke dag in aanraking komt met veel zout is er niets aan de hand.
    Verder kun je er jam, pindakaas, appelstroop en fruit op smeren. Keuze genoeg als je geen smeerbaar beleg wilt. Het is wel heel moeilijk om iets aan te bieden waar nul zout in zit. Anders zitten er wel suikers in, dus tjah.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij vanaf het 1e jaar ongeveer. Maar toch geven we nog steeds veel smeerbaar spul. Dan eet hij tenminste zijn boterham mee. Worst, kip, kaas etc plukt hij eraf, en dan eet hij brood met boter. Dus dat is ook zonde van het beleg.

Wij gaven de eerste maanden vooral boter, smeerkaas, smeerworst, appelstroop en af en toe jam.

Pindakaas kun je beter niet voor het 1e jaar doen als er kans is op een allergie, wij gaven vanaf 9 maanden echte pindakaas(van de natuurwinkel zonder toegevoegde vetten enzo)

9. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ik heb het hier al een aantal keren geprobeerd. Met als resusltaat: eerst de plak kaas eraf plukken en opeten. En dan mij vragend aankijken waarom er niks op meneertje zn boterham zit. :D
    Ik hou het dus voorlopig nog maar even bij mseerbaar beleg.

10. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Ik geef meestal het brood eerst (hij is dol op brood) en dan het beleg apart. Anders zit ie toch alleen maar te pulken en zijn beleg eraf te eten.
    Maar verder dan ham, smeerkaas, smeerworst kom ik eigenlijk ook niet.

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Wat ik nog weleens deed en wat zeeeer in de smaak viel (nog steeds trouwens..), was een broodje kaas maken en dat even 10 seconden (kan ook wat langer zijn) in de magnetron zetten. Dan wordt de kaas lekker zacht en een beetje warm. Dat is echt smullen hier :D

Deel Deze Pagina