Onze jongste kan lopen, maar kiest meestal nog voor kruipen. Met het mooie weer nu speelt ze lekker veel buiten en natuurlijk ook bijvoorbeeld in een speeltuin op de grond. Alleen die broeken dus... Ik krijg ze gewoon niet meer schoon of er zitten gaten in. Ook dus de broekjes die ik een week geleden gehaald had, omdat ze geen enkele nette broek meer had. Van onze oudste zijn we dit niet gewend, die kroop in een ander seizoen en die speelt heel anders schijnbaar We kopen ze nu al erg goedkoop, omdat het toch niet lang mee gaat. Hoe doen jullie dat, blijven jullie nieuwe broeken kopen om je kindje er ook enigszins netjes uit te laten zien, of accepteren jullie dat hij/zij altijd broeken aan heeft die beschadigingen of vlekken hebben op de knieën? Dit krijg ik dus niet meer schoon, zelfs de Shout vlekken spray kan er niet tegenop...
Thuis krijgt ze gewoon leggings en broeken aan die van die slijtplekken hebben. Kan moeilijk iedere dag iets nieuws kopen Maar als we weggaan trek ik wel iets aan dat er netjes uitziet Ze heeft bergen met kleren, dus dat komt wel goed
Dezelfde tip die ik iemand al eens gaf wat ik altijd doe als mijn kinderen buiten kropen en ik geen kapotte knietjes wou .... Pak een paar sokjes knip de tenen eraf vouw het dubbel ( in elkaar zeg maar) en doe deze om de knieën, dan worden de afgeknipte sokjes vies of gaan kapot en niet de broek Ziet er wel even wat minder mooi uit maar kruipen is vaak maar 2/3 maand voor ze lopen dus te overzien toch ?
Ik denk dat het niet anders is. Eventueel 1 broek kopen en die alleen aan doen als ze echt netjes gekleed moet zijn... Verder gewoon de 'oude' broeken aan doen, anders blijf je kopen.
Kleden jullie je kindje dan om als je even een boodschap gaat doen? Ik neem haar nu wel gewoon mee zoals ze er dan op dat moment uit ziet, maar schaam me dan een beetje ervoor. Ik heb dan het gevoel dat mensen meteen denken dat je een "uit een lagere klasse milieu" moeder bent om het maar netjes te zeggen...
Je kan op mp voor heel weinig geld speelkleding halen. Ik doe de boodschappen meestal direct na het dutje. Dan blijven ze rustiger. Zoonlief maakt zich vuil maar maakt zijn kleding niet kapot. Anders zou ik hem een speelsetje aandoen. Na het spelen doe ik hem in bad en krijgt hij schone kleren.
Hier heeft zoon voor thuis joggingbroeken om in te spelen, want dat beweegt vrijer, en voor buiten een paar broeken die gewoon stuk mogen. En dan hou ik nog een paar broeken apart voor als hij 'netjes' moet. En als hij met vieze kleren mee naar de supermarkt moet of de stad in, jammer dan. Ik ga toch echt niet eerst naar huis als mijn zoon met de stoepkrijt bezig is geweest, en vervolgens op zijn eigen benen in gaan tekenen hoor. En het zijn kinderen, die worden nou eenmaal vies. Vind het overigens wel een beetje een vreemde opmerking dat jij denkt dat alle moeders 'uit een lagere klasse milieu' hun kinderen met kapotte kleren laten lopen, maar goed
Ja dan trek ik haar even een andere legging aan bijv. Is zo gepiept. Maar vandaag was ik in de monkey town en mijn dochter had haar pyjamashirt nog aan. Was nogal snel weggegaan en ze zag er echt niet uit maar als anderen dan denken lager milleu ach boeien, weet wel beter
Dat zeg ik toch helemaal niet... Dat een kind met vieze kleren daar voor aangezien kan worden wil toch niet zeggen dat dan iedereen uit een lagere klasse milieu dat dan ook automatisch doet? Dat is je eigen invulling die je aan mijn opmerking geeft.
Mij interesseert het vrij weinig hoe ze er uit ziet. heb wel een stapeltje nette kleren die ze aankrijgt als dat vereist is. Daarnaast wat kleren die netjes zijn, maar die vies mogen worden. Verder nog een stapeltje kleding die vies en kapot mogen. Zeeman-kleding is dat meestal, die paar centen vind ik het niet erg. Laatst op de koningsmarkt goede kwaliteit kleren gekocht voor weinig geld. Die mogen nu ook vies en kapot, maar door de kwaliteit duurt dat wat langer Heb altijd schone legging bij als ze echt vieze knieen heeft.
Zoon kruipt buiten met de sokken over zijn knieën, dat is echt de beste tip die ik ooit gehad heb volgens mij. Geef ik ook mee naar de gastouder. Werkt perfect
'Kleden jullie je kindje dan om als je even een boodschap gaat doen? Ik neem haar nu wel gewoon mee zoals ze er dan op dat moment uit ziet, maar schaam me dan een beetje ervoor. Ik heb dan het gevoel dat mensen meteen denken dat je een "uit een lagere klasse milieu" moeder bent om het maar netjes te zeggen...' Volgens mij zeg je hier letterlijk dat jij je schaamt dat mensen misschien wel kunnen denken dat je uit een 'lagere klasse milieu' komt als de kleren van jouw kind niet schoon zijn. Dat vind ik nogal een neerbuigende opmerking. Maar goed, je kan altijd nog een extra legging in je tas doen, zodat je je dochter een schone broek aan kan trekken als je nog boodschappen of iets dergelijks moet doen en ze vies is.
Met van huis gaan met bijvoorbeeld boodschappen doen en jij vind niet prettig je kind "vies" is dan moet je ze omkleden. Als ik een kind zie dat "lekker vies" is van het buiten spelen dan denk ik. Nou dat kindje heeft lekker buiten gespeeld 😊 Ik kleed mijn zoon sochtends schoon aan en mits het niet nat is (van met water spelen) dan houdt hij dat setje de hele dag aan wat ik ook ga doen. Vind belangrijker hij lol heeft en zich lekker buiten kan vermaken en vies kan en mag worden en zo de wereld ontdekt. Dan dat ik me druk maak wat een ander van me denkt 😉 Over de vlekken hier komen ook flinke vlekken voorbij omdat hij elke dag paar uur buiten speelt. Hij loopt wel maar soms valt hij of kruipt hij stukje of wat dan ook. Hier werkt het goed om het dan in te smeren met ossegal. Dat laat ik een nachtje weken en dan de wasmachine in. Misschien je dat nog kan proberen?
Mijn dochter heeft lang gekropen, maar zo vuil zagen haar broekjes nooit! Of is dit van buiten, dan snap ik het Ik kleedde haar meestal wel om als we even weggingen.. Thuis doe ik goedkope leggings en joggingbroekjes aan. Als we weggaan een mooie jeans, kleedje of gewoon een zuivere legging
Ik denk dat er niets anders op zit dan deze tijd uitzitten. Even weer wat broekjes en leggings bijhalen en mijn man instructies geven dat er ook een stapeltje in de kast komt met kleertjes om netjes de deur uit te gaan naar bijvoorbeeld feestjes. Want nu is alles in de kast op speelkleding-niveau ondertussen. We waren gewoon wat verwend met onze voorzichtige zoon, dus even wennen aan ons wildebras meisje. haha
Beenwarmers over de broek doen bij het kruipen. Doe ik vaak als ik merk dat ze de onderrond niet prettig vind, maar helpt ook om de broek schoon te houden Binnenshuis goed de vloer dweilen.
Toen zl begonnen is met kruipen heb ik spijkerbroeken voor hem gekocht zodat hij wat meer grip op de vloer had. Hij is in november begonnen met kruipen. Nu kruipt hij bij opa en oma wel eens naar buiten maar die hebben geen gras. De spijkerbroeken die ik toen heb gekocht, hebben nu langzaam kapotte knieën. Ik strijk er van die knie stukken op zodat hij er nog wat langer in kan ravotten. Die vlekken, geen ervaring mee dus geen tips. Gras vlekken heb ik vorige week nog met robijn wasmiddel met vlek verwijderaar eruit gekregen.
Ik heb drie goedkope spijkerbroekjes bij de Zeeman gekocht voor buiten. Voor ze buiten gaat spelen doe ik die snel even aan. Binnen blijven de knieën wel schoon. Mijn dochter kon ook lopen en wilde buiten steeds kruipen. Ik heb er ook heel vaak rechtop gezet met de boodschap 'ga maar lekker lopen' na 2/3 weken liep ze vooral en nu gaat ze vaak in haar normale kleren naar buiten. Alleen naar de speeltuin zou ik haar gewoon een oude broek aandoen. In onze eigen tuin maak ik vaak een groot stuk waar ze kan spelen en daar leg ik wat kleden neer. Dat is voor haar veel fijner dan (als het heel warm is) met blote knieën over de stenen. Ik heb wel het geluk dat mijn dochter op de tegels blijft en niet zo snel de modder ingaat.
Mocht het niet duidelijk zijn, het zijn echt vlekken van buiten hoor We moeten nog planten zetten in de perkjes, dus ze maakt geen onderscheid tussen gras, tegels en zwart zand... Onze oudste had een hekel aan gras en ging daar echt niet vrijwillig op kruipen. Ook de schoenen van de jongste zien er na 3 weken gebruik al slechter uit dan de eerste schoenen van de oudste die we bewaard hebben. Twee totaal verschillende kinderen en je zou het andersom verwachten met jongen en meisje.
Zo zien hier de broeken er ook uit, we hebben een tuin van 200m2 en hij gaat graag op onderzoek uit!. Idd even de vlekken voor behandelen en kiezen voor donkere kleuren broeken. Ik heb heel slim een leuk kort wit broekje gekocht... Hopelijk gaat onze knul snel lopen haha En hij houd niet van omkleden dus hij loopt ip de hele dag in zijn kleren, tijdens zijn middagdutje gaat de broek wel uit dus dan zou ik kunnen wisselen (zodat hij weer 5 minuten schoon is )