Mijn dochter wordt in maart 4 en heeft iedere ochtend nog een volle luier. Die blijft dus nog even aan!
Plast ze die in de nacht of in de ochtend nadat ze wakker word. Ik zou het eens controleren want sommige kinderen zijn wel de hele nacht droog en plassen de ochtend plas in de luier (is ook gemakkelijker). Als je kind in de ochtend voor het wakker worden wel droog is dan kan je ook aanleren dat ze in de ochtend meteen gaan plassen na het wakker worden. Als ik zie hoeveel ons zoontje in de ochtend in die pot plast, is dat wel een volle luier zoveel. Dan denk je dat ze niet zindelijk zijn maar uiteindelijk blijven ze wel de hele nacht droog.
We hebben haar een paar nachten zonder luier laten slapen en konden er iedere nacht uit om haar bed te verschonen. Ze is overdag al zindelijk sinds ze 2 is, dus ze is er 's nachts blijkbaar nog niet aan toe.
Wij doen het hier pas als de luier een aantal nachten droog is gebleven en dan inderdaad als het pak op is. We proberen mijn middelste (is al bijna 6 inmiddels) 's nachts droog te krijgen, maar elke keer gaat het 2 nachten goed en dan weer wekenlang mis. Paar keer toch geprobeerd zonder luier, maar na 3 nachten bedden verschonen heb ik het maar weer opgegeven. Nachtrust boven alles, haha.
Met 2,5jaar dag zindelijk na 1 week gelijk de luier 's nachts afgelaten en dat ging gelijk goed (we laten haar niet plassen als wij naar bed gaan) Ze heeft 1x in bed geplast maar dat kwam omdat we vergeten waren om naar de wc te gaan voordat ze naar bed ging... En ze was heel de tijd aan het roepen maar de babyfoon was niet aan Toen was ze echt overstuur...
Hier was onze zoon met een maand of 27/28 zindelijk. Ook bijna direct tijdens de slaapjes. Twee weken lang droog en toen de luier uitgelaten. Waterdichte molton van de action gekocht en het gaat bijna nooit mis. Dochter is zindelijk sinds een maand of twee, maar in bed plas ze nig veel. Dus dat laten we voorlopig nog zo.
Overdag zindelijk 2 jaar en 4 maanden. Nacht zindelijk: 3 jaar en 1 maand. Na 3 weken droog s nachts luier uit gedaan. 2 nachten na elkaar ongelukje dus luier weer aan gedaan. Toen een maand later nog een keer geprobeerd en nooit meer een ongelukje gehad vanaf dat moment.
Onze dochter was met 2 jaar en 4 maanden al zindelijk, maar duurde bij haar ook echt nog 3 kwart jaar voordat ze s nachts zindelijk was hoor!