budget voor kinderbed

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Roozjuh, 14 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat is een normale prijs voor een kinderbed?

1. 0 - 100

2. 100 - 200

3. 200 - 300

4. 300 - meer...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Wij moeten voor onze dochter een nieuw bed aanschaffen. Ze sliep in een peuterbed maar daar wil ze niet meer in en slaapt nu al een tijdje in een 1p bed, deze hadden wij geleend van mijn vader maar die wil het bed weer terug. Op jacht naar een nieuw bed dus, maar welke? Ik heb een prachtig bed op het oog maar mijn man vind het te duur. We hebben het niet ruim financieel gezien maar mijn moeder wil het graag voorschieten zodat we het op ons gemak terug kunnen betalen. Met kijk op de toekomst wil ik niet een bed dat over 2jaar uit elkaar valt ofzo.

Dit bed heb ik op t oog:
    Boomhutbed Guusje

Heb er een poll bij gedaan wat jullie een normaal budget vinden voor een kinderbed

2. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

K heb er eigenlijk nog nooit over nagedacht. Nu hebben wij het financieel ook niet al te breed maar no way dat ik geld zou lenen voor een bed haha. Onze dochter haar bed komt van mp, is een bed van ikea.

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Nee lenen doen we normaal ook echt nooit. Maar het zou eigenlijk een verjaardagskado worden van de hele familie. Iedereen legt dan geld bij elkaar of geeft geld voor het bed. Alleen onverwachts moeten we nu eerder een nieuw bed aanschaffen.

Mijn moeder bood overigens zelf aan om voor te schieten en dat we na haar verjaardag het geld terug geven min het deel dat ze zelf anders al voor de verjaardag wilde geven

4. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Mm lastig voor een bed dat redelijk lang meegaat 'neutraal' zou ik meer uitgeven, maar voor een bed wat je 2jaar(?) gebruikt in elk geval geen €300,-

Maar dat is persoonlijk.

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Dit.

Middelste heeft een Ikea Mamut bed wat eenmalig gebruikt was (inclusief lattenbodem, matras en beddengoed) a 12 euro. Oudste had een half hoogslaper van onder de 100 euro met speeltent eronder, die wacht nu op de middelste, maar is een prima kwaliteit. Ze ligt nu in wederom een bed van marktplaats. Soort prinsessenbed van wit hout met wat zilver accenten a 20 euro inclusief lattenbodem.

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    ik zou voor zo'n bed wat je in je op zet niet veel betalen. dit is geen bed waar ze nog 10 jaar in liggen.
    ik zou zelf voor een neutraal bed gaan waar ze in kunnen liggen tot ze wellicht ooit het huis uit gaan of een 2 pers bed willen...
    anders blijf je aan het kopen en verkopen, zonde als je het al niet heel breed hebt.

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    Ik zou een gewoon bed halen.
    evt van marktplaats :)

Maar, ik zou ook nooit een bed als cadeau van de familie geven :)

Laat ze gewoon een leuk cadeau voor haar halen en koop een leuk bed via mp.

Vind een bed geen cadeau.. maar gewoon iets wat ze nodig hebben :)

8. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Voor de oudste hebben we een lifetime bed gekocht, het basisbed. Bevalt erg goed; hij is neutraal en erg stevig. Maar wel prijzig (€350). Dus voor de jongste ben ik vorig jaar begonnen met sparen, want ik wordt niet zo blij van dergelijke uitgaven. Het geld staat er inmiddels, maar meneer ligt nog heerlijk in het ledikantje.
    Het bed dat je op het oog hebt zou ik persoonlijk niet zo snel kiezen. De ruimte onder het bed is ben ik bang net niet hoog genoeg om er prettig onder te kunnen spelen.

9. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou laat ik het zo zeggen ik wil niet krom liggen voor een bed hoor. Dus nee ik zou dat niet kopen als ik een laag budget heb. Beter op Marktplaats kijken en een nieuw matras kopen.

10. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik zou best een ruimer budget kiezen voor een goed bed. Ik vraag me alleen af of dit bed 300 euro waard is. Wij hebben een bed van leenbakker en binnen no time hebben we m moeten verstevigen,
    Ik zou als ik krap zit ook echt iets kiezen wat minstens tot 10 jr leuk is. En ik zou dat met dit bed niet hebbeb.

Op MP staan zo goed als nieuwe bedden voor minder. Misschien wel deze.

11. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb een,bed besteld met onderschuiflade de twee jongens van,4 en 7 delen een kamer die niet al te groot is die was 189 euro vond ik al pittig. Me dochter heeft bedje van ikea al sinds ze 2 is ze is nu 6 slaapt er prima,in nog peuterbedje

Ik vind ala mooi bed is,voor 300 wel oke maar dit bed is,ook voor maximaal 2 a3 jaar denk ik.

12. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik zou niet zoveel geld uitgeven aan een bed wat maar zo kort mee gaat. Het is misschien goed van kwaliteit, maar vind je kind dit bed over 5 jaar ook nog mooi? Ik zou een normaal één-persoonsbed kopen, wel meisjesachtig, maar niet zozeer leeftijdgebonden. Mijn budget voor een neutraler bed zou tot ongeveer €200,- gaan.

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ons bed voor de oudste kostte 500 euro!! ook veel - maar voor 1 x... vooruit maar. Een cottage bed. Laag slapen, maar wel een soort van 'huisje' . Erg mooi. Of ze wil of niet; hier blijft ze tot een jaar of 12 inliggen. Ik vond het overigens ook veel- maar ik was verliefd :p :)
    Voor eenmalig zou ik het dus wel willen doen. En dan vind ik 300 euro voor een speciaal bed nog wel meevallen. Wel zou ik eerst op marktplaats kijken.
    Voor de jongste hebben we dat ook gedaan. Peuterbed verkocht en nu een halfhoogslaper gekocht. Totaal bij moeten betalen was toen maar 20 euro. Maar dit is wel bewust een bed wat misschien maar 2 of 3 jaar meegaat. Een hoogslaper vond ik nog nét te hoog nu. Maar tzt komt er wel één met een bureautje eronder.

En over liever kadootjes dan een bed.. Tja - ze komen hier ook óm in het speelgoed. Dus voor de oudste wordt het ook een bureau voor haar 7e verjaardag. Ik kan het best nu kopen- 60 euro welke ik wil. Maar het is goed zo ;) - ik wacht wel een paar maanden.

14. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Bovenal, als jij het dit geld waard vind, doen. We zijn allemaal oud en wijs genoeg en iedereen beslist voor zichzelf waaraan hij zijn zuur verdiende centjes uitgeeft ;)

Persoonlijk:
    Ik vind het een erg schattig bed maar ik denk dat het maar voor enkele jaren is. Het ruimtelijke stukje er onder is laag dus niet practischer dan een gewoon laag bed. Voor enkele jaren vind ik 300 euro best prijzig.

Zelf hebben wij een Ikea bed (180,-) en een 1 persoons bed voor onze jongste is zojuist besteld (155,-). Beide inclusief lattenbodem. Los komt daar nog een matras, dekens, hoeslaken, moltons, waterdichte moltons, 2 a 3 overtrekken enz bij. Dit al is al snel 1,5x wat het bed kostte ;). Dat heb je allemaal al in je budget plaatje meegenomen? Ik schrok er van wat er naast het bed nog 'even' bij kwam.

Succes met je keuze!

15. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

#15 Be Happy, 15 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jan 2015
    Houd er rekening mee dat je aan het bed alleen niet genoeg hebt.
    Je hebt in veel gevallen nog een lattenbodem nodig.
    Je hebt een matras nodig.
    Je hebt een dekbed nodig en evt een kussen.
    Je hebt moltons nodig.
    Je hebt hoeslakens nodig.
    Je hebt dekbedovertrekken nodig.

Dus dan kun je wel een bed kopen van dik 300 euro, maar er zal nog een 300 euro bijkomen voor voormeld beddengoed en dergelijke. Zit je zo rond de 700 euro!

Had je daar ook al rekening mee gehouden?

Aiden slaapt in het eenpersoonsbed waar zijn vader vroeger in heeft geslapen. Was eiken, maar heb het gepimpt naar whitewash. Toen moest er nog een nieuwe lattenbodem komen, een matras en beddengoed (incl dekbed enzo). Waren ondanks dat we bijna alles bij Leenbakker hadden gekocht, toch nog zo'n 400 euro kwijt.

Voor Finley gaan we tzt ook op zoek naar een tweedehands bed. Beddengoed en matras kopen we wel nieuw.

Voor beide kinderen wil ik een bed waar ze desnoods tot ze het huis uitgaan, in zouden kunnen liggen. In elk geval geen bed wat maar een paar jaar gebruikt zou kunnen worden. En je dus over 3 jaar weer geld bijeen moet schrapen om weer een nieuw bed te kunnen kopen.

16. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Wij hebben pas een bed voor de oudste besteld.
    Omdat het de bedoeling is dat ze hier voor een langere tijd op gaat slapen zijn we op zoek gegaan naar een nieuw,degelijk bed wat ze ook leuk zal vinden als ze bv 12 is.

Wij wilden in eerste instantie niet meer dan 200 euro uitgeven aan een compleet bed.
    Maar voor dat geld een kwalitatief goed bed vinden valt niet mee.
    Uiteindelijk bij de woonboulevard hier op het dorp kunnen slagen voor een Flexa halfhoogslaper.
    Waren in totaal nu ruim 400 euro kwijt voor het complete bed.
    Moet er wel nog beddengoed bij.

17. Storm

Storm Niet meer actief

Dit. Ik zou persoonlijk voor een bed gaan waar ze het liefst tot ze uit huis gaan op kunnen slapen, hoe schattig/leuk/stoer ook.

18. penseel

penseel Niet meer actief

Op marktplaats of facebook zie je vaak aangeboden bedden.

Ik heb nog een half hoogslaper in de kelder staan. maar dat is denk ik niet de bedoeling anders zou je hem gratis mogen afhalen alleen schroeven moet je er zelf bij halen.

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou zo'n bed echt niet kopen. Hier regelmatig een logee (zus of zwagertje) die dan in het bed van dochter slapen. Die zie ik dan echt niet in zo'n ding kruipen.

Bovendien lijkt het me vervelend met verschonen of met zieke kinderen.

We hebben een normaal stevig wit houten bed voor kinderen (jongens en meisjes) en volwassenen

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.208
    35.962
    113
    Als je er geen geld voor hebt zou ik het niet doen. Zo handig lijkt het mij niet. Mijn dochtertje krijgt ook een nieuw bed, we laten het maken van steigerhout en dan lekker neutraal zodat ze er zeker tot haar pubertijd wel mee kan doen. Zit rond de 250-300 euro, maar heb je dus wel veel langer plezier van.

Deel Deze Pagina