Ik vroeg mij zo af ofdat er nog meer kids zijn van de leeftijd 5 jaar die nog niet zelf kunnen fietsen? Mijn zoontje kan zijn evenwicht niet zo goed bewaren en als wij dus met hem gaan lopen en hij zit op zijn fiets, dan hebben wij een stang vast, dan gaat hij echt alle kanten op. Nu heb ik dus zijwieltjes besteld bij de hema en ga ik deze er opzetten om het dan maar verder zo te leren. Ik heb het idee dat ik de enige ben waar dit bij is.
Hier fietst ze vanaf 2,5 op een fietsje met zijwieltjes. Sinds ze 3,5 jaar is fietst ze zonder zijwieltjes en al snel daarna mee boodschappen doen op de fiets.. oefenen oefenen oefenen en opeens kunnen ze het.
Hier een jongetje van vijf die nog niet zonder zijwieltjes fietst, en zijn broertje van fietst al een vanaf drie (nu al een jaar) zonder zijwieltjes, ik leg er maar geen druk op. Het komt vanzelf een keer. Ieder kind heeft zijn eigen kwaliteiten
Onze dochter is nog te jong, maar ik was zelf 7 jaar... Ik wist wel dat dat vrij oud was, maar ik dacht dat een jaar of 5-6 toch wel normaal is..
mijne fiets nog met zijwieltjes en heb het eigenlijk ook nog niet zonder geprobeerd. vond dat zelf nog wat vroeg. ze kan fietsen met zijwieltjes sinds dat ze 2 is en dus al best wel een tijdje. met der 2,5 kreeg ze een 12 inch fietsje. ze kan wel skeeleren dus evenwicht is volgens mijn wel prima. denk dat ik binnen kort toch is ga leren fietsen zonder wieltjes mijn neefje zat trouwens in in groep 2 toen hij zonder wieltjes kon fietsen. hij was toen 5,5
Toevallig zei de kinderfysiotherapeute dat 4,5 jaar (zou oud is mijn zoon nu) jong was om zonder zijwieltjes te kunnen fietsen. Mr K fiets dus ook niet zonder zijwieltjes en stapt af voor elke hobbel die hij ziet (al is het meer een scheefstaande stoeptegel) om het obstakel lopend te nemen.
Denk dat elk kind het op zijn eigen tempo doet. Ik ken een meisje van 2 die fietst al zonder zijwieltjes. Onze dochter fietst met zijwieltjes en nog niet zo heel lang omdat ze het fietsen nog niet echt door had. Maar ik denk dan altijd alles komt wel wanneer ze er aan toe zijn.