Geen fruit willen

Discussie in 'Voeding' gestart door baby1985, 12 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby1985

baby1985 Bekend lid

21 jan 2012
    780
    0
    16
    Hallo

Ons zoontje is vanaf Het begin af aan al niet gek op fruit maar nu wil hij Het helemaal niet meer huis oud genoeg om stukjes te eten maar dat wil hij niet geef hem zo af en toe wel eens geraspt fruit en dit gaat er soms in!
    Wie herkent dit en heeft tips?

2. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik herken het van mijn dreumes van 15 maanden maar ik heb helaas geen tips voor je ;)

Mijn zoon heeft altijd prima fruit gegeten, ook stukken en nu opeens sinds een paar maanden wil ie het niet meer.

3. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Even niet aanbieden en bijv wortel geven of rauwkost. Of ergens doorheen mengen?

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M en T zijn ook geen grote fruiteters. Met name M heeft hele periodes gehad dat ze geen fruit at, T eet vrijwel iedere dag wel iets. M is nu op een leeftijd dat ze gewoon haar appel moet opeten als ze nog iets anders te eten wil krijgen, als ze eenmaal eet dan is ie zo op ... dwarskop.

M at wel heel goed groenten (avondeten) en rauwkost.

Geen tips, gewoon blijven aanbieden, het zelf met smaak eten en groenten als alternatief aanbieden. O wacht wel tips: in de yoghurt? Als ijsje (gewoon fruit pureren, beetje honing erbij en invriezen).

5. jayenriv

jayenriv Niet meer actief

Die van mij at eerst ook altijd fruit, zowel vers als gepureerd als in knijpzakjes, maar de laatste 3 maanden eet hij alleen bananen, maar dat wil ik niet te vaak geven ivm verstopping. Dus ik lees maar ff mee naar eventuele tips/adviezen...

Misschien wil die van jou wel die knijpzakjes? Is in elk geval iets...

6. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

En laten kiezen uit 2 fruitsoorten? Werkt hier goed bij alles qua eten

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Rijpe banaan ( Dus een gele schil met bruine stipjes ) verstopt niet, dat doet alleen de banaan die niet goed rijp is.

Hier eet ze juist geen groenten! Het afgelopen half jaar heeft ze 5 sperziebonen gegeten zeg maar... Ik zou gewoon aan blijven bieden en dan zo nu en dan een lekker hapje maken maar niet dagelijks.

8. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ik herken het niet want tot op heden eet dochterlief het liefst fruit. Hier helpt het heel goed om het fruit in zijn geheel te geven zodat ze er zelf vanaf kan happen, evt. in stukken en in een bakje zodat ze zelf tijdens het spelen wat kan pakken of een tv-momentje inlassen en dan met een bakje met stukjes fruit op de bank?

Deel Deze Pagina