Goedemorgen, Mijn dochter is a.s. ma 18 weken oud en wil haar wat rijstebloem geven.. ik heb de dr brown flessen met een fase 2 speen maar er komt helemaal niks uit.. zelfs ik moet nog flink zuigen wil er iets uitkomen.... dus mijn vraag is welke speen kan ik daarvoor gebruiken? dr brown 3 of 4 of zijn er ook andere spenen die op de brown flessen passen?
Ik gebruik de 4 speen. Je hebt ook speciale pap spenen, maar die hadden ze toen ik ze nodig had niet.
Ik wil de laatste fles met rijstebloem geven en dat is om 23.00 uur.. dan maak ik haar wakker.. denk niet dat ze erg gecharmeerd is als ik haar dan met een lepel pap ga geven.. dat doe ik liever in de ochtend.. dus beide...
oke en daar komt het soepel uit? zit indd te twijfelen tussen 4 en pap.. want denk dat de 3 nog steeds te klein is....
De 4 speen loopt super! Dochter heeft zich nog niet 1x verslikt of wat. moet wel heel goed opletten dat je de 4 speen pakt.. ik heb al een paar keer de 'speen wissel' moeten doen..Daar word madammeke niet echt vrolijk van Ze drinkt nu uit 2, en ik zie het 's avonds allemaal niet zo goed meer haha
ik heb de 4 speen gekocht en loopt inderdaad super.. gister een beetje te... binnen 5 min fles leeg... hoeveel schepjes rijstebloem doe jij erin.. zit er nog een beetje mee te spelen... Ik had een sticker op de speen gedaan maar blijft niet echt zitten.... zijn van die speciale stickers voor crèche, fles,jas, speen enz... dus inderdaad goed opletten...haahahah. alleen melk drinkt ze ook uit 2.
Ik geef haar 180/6 en 3.5 nutrilon schepjes rijstebloem erin. Soms 4 schepjes als ik het nog wat dun vind. Ze drinkt het meestal niet op, en als het wel op gaat doet ze er (half slapend) ongeveer 15 minuten over
oke, ik had 180/6 met 3 schepjes rijstebloem erin gedaan... alleen er bleef wat rijstebloem achter in de fles.. beetje dikke massa... had er nog wat water bij gedaan maar toen wilde ze niet meer... dus ik dacht misschien moet ik 200/6 en 3 schepjes erin doen...
Als ik het klaarmaak zorg ik dat het water goed heet is, dan de melkpoeder erbij. Roeren met een vork (schudden is hier buikpijn) da5 laat ik wat afkoelen en dan doe ik de rijstebloem erbij. Dit roer ik ook goed door en dan maak ik haar wakker. Halverwege de fles (verschoon ik haar als ze in slaap is gevallen) haal ik even de fles uit dr mond en draai ik hem rond, zodat de restjes ook opgegeten worden.