Wanneer maagklepje dicht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissQ, 24 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Weet iemand wanneer het maagklepje van beebs goed dicht gaat? Dit omdat mijn kleintje nogal eens spuugt al hij net bv heeft gehad.

2. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Ik geloof dat dit per kind verschilt.
    Bij Lars pas met 11 maanden maar die had ene lichte reflux.
    Meestal gaat het met 9 maanden zeker beter omdat ze dan ook goed kunnen zitten.

Als ze net voeding hebben gehad kan je ze even 20 min, in een beetje rechtere stand in de wipstoel zetten. Dit was het advies van mijn kinderarts.

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Iman had ook last van reflux, 3 keer naar de osteopaat en het was al een heel stuk verbeterd!
    Trouwens, ze hebben pas echt reflux als ze -net als Iman- in een harde spugende straal overgeven, dus geen mondje terug.

4. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Sil geeft een mondje terug. Het is pas 2 keer voorgekomen dat hij een hele straal terug gaf.

5. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    huh hoe kan een osteopaat er voor zorgen dat het maagklepje goed afsluit?

Bij ons was het zo dat als het met 12 maanden niet over was er een operatie zou volgen.

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik ben ook wel benieuwd hoe een osteopaat dat kan doen.

Een reflux hoeft niet altijd samen te hangen met spugen in een straal. Meestal is dit wel zo, maar onze oudste had een echte reflux zonder veel spugen. Af en toe een mondje vol.

Kwebbel

7. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Geen idee, maar ik ging er naar toe omdat ze elke keer de hele fles teruggaf in een hele harde straal... Dit was na een tip van iemand... Hij zei dat ze een blokkade had in de linkerkant van haar hoofd en de linkerkant van de hersens bestuurd maag darmen enz... Na 1 x was er al verbetering en nu geeft ze helemaal niet meer over... Kan toeval zijn, maar ik geloof echt van niet!

8. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Wat doet een osteopaat eigenlijk? Misschien een stomme vraag, maar ik ken het beroep niet........

9. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Ok! Dank je!

Deel Deze Pagina