6 rompers + broekjes genoeg ?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door kkatinka, 17 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    Hai iedereen,
    Ik ben aan het nadenken over de baby uitzet, en wil niet teveel kopen; het zou zonde zijn als het te klein zou zijn en niet gedragen gaat worden.

Ik dacht eigenlijk aan het volgende:

Maat 50:
    6 leuke rompers met lange mouwen
    4-6 broekjes
    Eventueel 1 (dik) vest

En in maat 56 hetzelfde.

Of.. Denk ik nou heel karig? Ze liggen toch het grootste gedeelte van de dag te slapen, onder een deken. Romper+shirt zou ik dan dubbelop vinden.

De baby komt half maart

2. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vind het wel een beetje weinig on eerlijk te zijn.
    Wat als je baby een lekkende luier heeft, of alles onder spuugt?
    Als je elke dag een was draait is het misschien te doen, maar anders zou ik zeker wat rompers bij halen.

Owh ja ze liggen in het begin in een romper en een shirt te slapen om voldoende warm te blijven.

3. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meer rompers! 6 is echt te weinig. Haal gewoon een stapel goedkope rompers bij hema/zeeman/action. Dan kun je bij voorkeur de leuke gebruiken en als die op zijn ga je verder met de goedkope. Een vest is ook te weinig hoor. Ik zou er een paar truitjes/shirt met lange mouwen bij doen. Je kan ook overwegen om iets meer in maar 56 te kopen en de mouwen gewoon op te rollen in het begin. Maatje 50 zijn ze zo uit. Maat 56 gaat over het algemeen iets langer mee.

4. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    Weinig? Oh, dan ga ik er zeker meer halen.
    En wat shirtjes erbij. Of vestjes, dat lijkt me makkelijker.

5. Rostie

Rostie Actief lid

23 jun 2014
    199
    0
    0
    Mijn beide dochters spuugden na elke voeding en dan ook nog wel dat ik ze verschoond had dat ze er weer onder zaten.
    Dan nog de poep in het begin is dat heel week dus regelmatig lek luiers.

Ik koop rond de 20 rompers 50-56 van hema deze dragen vrij lang door.
    en qua kleding moet ik nog uit zoeken wat ik nog heb van de oudste 2 maar gister heb ik al nieuwe kleding gekocht in 56 alleen want oudste 2 waren ook groot maar ik denk ook rond de 20 setjes uit te komen en dan nog wat extra truitjes want ik moest soms wel 6x wisselen op een dag en dan gaat het hard met de kleding.

hoeft niet dat die van jou een spuger is maar ik moest in het begin ook bij kopen omdat ze dat dus wel waren.
    en ga er vanuit dat deze ook weer spuugt.

6. Yc86

Yc86 Actief lid

15 jul 2012
    295
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ik zou eerder iets minder maat 50 halen en iets meer maat 56, 56 passen ze sowieso, bij 50 ligt dat aan je kindje. Persoonlijk vond ik shirtjes makkelijker dan vestjes, vestjes kruipen ook sneller omhoog vond ik. Ik denk als je een stuk of 12 rompers 56 hebt je al een heel eind komt, en anders is het zo bijgekocht

7. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Okee, mijn ervaring: lekker zo laten. Wij hadden ook ongeveer zoveel, om de eerste 2/3 dagen na de bevalling door te komen. Wij wilden eerst eens kijken welk maatje hij zou passen voor we groot insloegen. Maar goed ook, want we hadden gerekend op maatje 50, maar we kregen een flinke bink met maatje 56. Mijn nichtje daarentegen hadden gerekend op maatje 50, maar kreeg een slank meisje dat de eerste paar weken prematuurmaatjes aan moest. Geen pijl op te trekken dus. Je kan altijd op dag 3 je man er op uit sturen om een pak rompers bij te halen als je eenmaal weet wat je nodig hebt.
    PLUS: hou er rekening mee dat je meestal een overvloed aan kleertjes als kraamcadeau krijgt!

8. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik zou zeker ook shirtjes kopen.. Denk dat het anders te koud zal zijn.
    Desnoods wat rompers met korte mouw erbij, zodat net makkelijker aan en uittrekken is.

9. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Zoals hier boven al gezegd wordt je zal ook veel cadeau gaan krijgen.
    Misschien ook wel gewoon stapels kleding van vrienden en familie die het van hun kids over hebben.

Als je nu 20 weken bent zou ik ook lekker wachten tot januari dan is alles in de uitverkoop en kan je misschien juist die mooie rompers voor een prikkie kopen.

als je je aanmeld bij de kraamzorg krijg je ook nog een hele lijst met wat je als basis nodig hebt. Ik vond dat wel erg handig. Gewoon het lijstje afgewerkt 😁

10. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ja maar kraamcadeaus zijn meestal maat 68 omdat mensen iets willen geven dat de kleine nog aan kan haha, dus ik zou voor maat 56 zelf inslaan,

en 6 broekjes is denk ik wel genoeg, maar wel ff wat longsleeves erbij hoor! :) en als het om geld gaat, je hebt op FB tegenwoordig heel veel leuke kinderkleding pagina's waar je hele pakketten 50/56 of andere maten kunt kopen!

11. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    #11 kkatinka, 17 okt 2014
    Laatst bewerkt: 17 okt 2014
    Dankje voor de tips. Nee het gaat niet om het geld, meer omdat ik een controlefreak ben en niet te weinig maar ook zeker niet te veel wil kopen. Als het gedragen gaat worden maakt het me niet uit hoeveel stuks ik moet kopen.

Als een shirtje wel noodzakelijk is, denk ik dat ik mouwloze rompertjes ga nemen, en daarbij een rits aan shirtjes ga kopen. Mouwloze rompertjes zijn sowieso handiger om te hebben (lijkt me), mocht ik ooit nog een zomerkindie krijgen. Ik wil graag een groot gezin - mocht dit mogelijk zijn - dus eigenlijk is het helemaal niet erg om wat meer te kopen, zolang de kleur maar neutraal is.

Is er sale in januari? Zou super zijn..

12. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    Zelf kopen

Maat 50:

- 6 neutrale rompertjes mouwloos
    - 6 shirtjes lange mouw
    - 4 broekjes

Maat 56:

- 2 neutrale rompertjes lange mouw
    - 6 neutrale rompertjes mouwloos
    - 6 broekjes
    - 2 dikke vesten (kan ook bij maat 50 aan)

Denk dat bovenstaande het wordt, dat ga ik allemaal zelf kopen. Daarnaast heeft mijn moeder nog een tas rompertjes, die ik als baby nog heb gedragen.

13. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Ik zou ook eerder voor mouwloze rompertjes gaan, veel fijner met aankleden! Je hebt er toch altijd nog een shirtje over met lange mouw en als dat dan nog te koud zijn, op het begin liggen de kindjes toch vaak in een omslagdoek.

14. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik mis de shirtjes op jouw lijstje.

15. beertje86

beertje86 Actief lid

5 mei 2014
    188
    0
    0
    NULL
    Meerkerk
    Wij begonnen ook met 6 rompertjes maar dan wel met korte mouwen.
    Er gaat toch weer een shirtje met lange mouwen overheen en hij ligt bij ons praktisch elke dag in zijn wikkeldekentje dus koud zal hij het zeker niet krijgen.
    Wij hebben ook 6 broekjes in maat 50 en ik vind dat genoeg.
    Ik moest wel shirtjes bijkopen want na de geboorte heeft hij de eerste dag er al drie verbruikt door het constante spugen.

16. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Vrijwel alle rompers zijn als combinatiemaat 50/56. Ik heb tenminste niet anders, geloof 1 in 56 die ik gekregen heb. De rest is allemaal 50/56 en die draagt ze nu ook nog. Ene merk valt wel groter dan de andere, degene die het kleinst vallen beginnen nu krap te zitten (1 maand).

Ik zou toch wel een aantal rompers met lange mouw doen, mijn dochter had die aan het begin echt nodig om zich warm te houden (romper lange mouw + shirtje lange mouw + omslagdoek of met slapen onder deken met kruik). En het was toen mooi weer buiten en ze was ook niet klein of te vroeg geboren. Ze had het de eerste dagen gewoon echt nodig.
    De eerste 2 weken dus alleen rompers met lange mouw gebruikt, minstens 6 is dan wel handig (maat 50/56 had ik dus).
    Nu gebruik ik de rompers zonder mouwen (ook nog steeds maat 50/56), omdat het makkelijker is met aankleden en ze heeft het nu warm genoeg daarmee.

17. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Het hangt er van af of je graag wast of niet :p
    En of je een droger hebt en het spul niet dagen aan een waslijn hoeft te hangen.
    Ik vind het te weinig. Zeker met borstvoeding en spuitluiers; 3x per dag compleet verschonen was er soms niets bij. En vergeet het spugen niet.
    Daar kon ik niet tegenop wassen.

18. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Vind het erg weinig.. in het begin moest ik vaker 3x op n dag de kleine verschonen dankzij de spuitluiers.
    Daarbij zijn rompers ondergoed in principe dus je hebt ook echt shirtjes nodig!

19. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zou voor het begin wel rompertjes met een mouwtje doen. Maart kan nog wel fris zijn, en je wilt ook niet de hele dag de verwarming aan doen. Kort mouwtje kan ook. Voor de zomer is zonder mouwtjes of met een spaghettibandje ook heel handig (en cute).

In maat 56 (of 50/56) kun je gerust nog ergens een pak extra rompers halen. Die heb je sowieso nodig. Dan ben je iets geruster van genoeg spul en hoef je niet direct van alles te gaan kopen. Als het iets te groot is, is ook niet zo erg.

20. Daan22

Daan22 Bekend lid

12 mei 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook wat meer kopen, mijn dochter spuugde veel, kreeg dus wel vaker een schoon shirt of romper aan, en ja poep koste ook de nodige broekjes haha..

Ik heb juist gevraagd om geen kleertjes als kraam kado, stel je vind het echt niet mooi

Deel Deze Pagina