Wanneer maakte jij je wieg/ledikant op?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door lil, 9 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik heb het voor de ''show'' gedaan maar daarnaast gewoon de lakentjes/dekentje die ik wilde in een plastic hoes in de kast gelegd. De kraamhulp haalde toch het bedje af en maakte hem schoon op. Dus bespaar je de moeite ;)

2. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Hier heeft de kraamhulp het ook gedaan. 't Was nog een wonder dat het wiegje uberhaupt op tijd bij ons thuis was, die heeft mijn moeder nog snel van zolder gehaald (mijn oude wiegje) en de stof gewassen terwijl wij nog in het ziekenhuis lagen. Ook snel wat oud wieg bedlinnen van mij gewassen. Toen we thuis kwamen lag het linnen in de babykamer en stond het wiegje netjes klaar naast ons bed met een plastic zeiltje erover tegen de katten. Jammer genoeg inclusief kat erin, die heel vakkundig zich onder het zeiltje had weten te wurmen :D Geen probleem volgens de kraam, de baby zal toch een keer moeten wennen aan katten haren in de mond :p Bovendien was het bedlinnen nog wel vrij van haren, dus dat kwam helemaal goed.

Ik vond het wel heel jammer dat ik niet het wiegje zelf heb kunnen opmaken voor de show. Had graag een paar weken gehad om lekker te nesten en weg te dromen bij het wiegje. Maar aan de andere kant had ik wel wat beters te doen toen we uit het ziekenhuis kwamen, dus ik was maar al te blij dat de kraam het wiegje even opmaakte. Zo wist ik tenminste ook meteen dat het veilig was, ik met mijn oververmoeide hormoongevulde kop ;)

3. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Hier geen kraamhulp.
    Ik denk dat ik stilaan ga starten met wassen en ervoor zorg dat er geen stof aan kan.
    Ik maak het wiegje & ledikantje pas op het allerlaatste moment op. Misschien zelf pas nadat ons kindje geboren is...

4. laura123

laura123 Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.111
    0
    36
    NULL
    NULL
    Op de dag dat hij ontslagen werd uit het ziekenhuis. Dat was na 4 weken en plotseling dus geen kans om het op te maken.

En ik heb geen kraamhulp of couveuse nazorg gehad. Maar na 4 weken in het ziekenhuis weet je wel hoe je een bedje moet opmaken 😉

5. Kenzaaa

Kenzaaa Niet meer actief

Inmiddels 35.3 weken maar nog geen opgemaakt bedje, ook nog geen kleertjes gewassen en geen vluchtkoffertje klaar.
    Denk week 38 beetje met alles beginnen.

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Op het moment dat we thuiskwamen met dochter. Daarvoor nooit aan gedacht :)

7. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    met 36 weken beide keren. Daarna 2 vuilniszakken eroverheen zodat het stof niet erin kan komen. En dagelijks luchten.
    Beide keren werd het bedje goedgekeurd door de kraamhulp , werd niets afgehaald.

8. Bee85

Bee85 Actief lid

9 mrt 2011
    189
    0
    0
    Zodra ik het hele kamertje aan het stylen ben dan maak ik ook het wiegje op! Staat zooooo lief... & natuurlijk leuk om even met je zwangere buik naar binnen te lopen en te fantaseren :)
    Heb het vanwege het 'stofhappen' wel vaker even gewassen ;)

Liefs Bee

Deel Deze Pagina