Dag allemaal, ik zat net mijn dochtertje fruit te geven en opeens gaf ze in een keer de helft weer over (gelukkig in haar slab ). Nou heeft ze al twee dagen heel veel honger (ze eet echt drie a vier keer zo veel als normaal, en het gaat er in alsof er geen bodem in haar maag zit), dus dit was tijdens de tweede helft van een hele appel en een hele peer met wat yoghurt. Ik heb het haar totaal niet opgedrongen, ze wilde echt zelf (ze is heel goed in aangeven als ze genoeg gehad heeft en dan ga ik niet door). Kan het zijn dat ze gewoon te gulzig zat te eten en haar maag op deze manier zei 'genoeg'? Ik weet niet of dat kan, dus dacht, ik vraag het hier even. Ze had twee hapjes voor het gebeurde wel even zitten kokhalzen, dus misschien dat het dat was? Of moet ik me zorgen maken over een buikgriep? Ze oogt verder niet ziek, is hartstikke vrolijk en actief. Of misschien een voedselallergie? Tot nu toe heeft ze nergens last van gehad met appel, peer of yoghurt? Dank voor het meedenken!
Ik herken het wel een beetje. Was zelf altijd in de veronderstelling dat kindjes zelf aangeven dat ze genoeg hebben. Dat kokken lijkt me hier wel het signaal dat het genoeg is. Hier smaakt het vaak zo goed, dat als je aan blijft bieden, er ook gewoon doorgegeten wordt. Ik maak bijna alles vers, dus heel dankbaar dat het zo gewaardeerd wordt, maar inderdaad...soms komt er ook weer wat terug. Soms ook pas na een tijdje, bij intensief op de buik spelen, dan kan er ineens een hele golf uitkomen, waarna mannetje weet vrolijk doorspeelt. Bij avondeten weet ik nu; kokhalzen betekent stoppen. Meestal is het bordje dan al bijna leeg.
Dank je voor het antwoord HappyRabbits! Het lijkt inderdaad een beetje hetzelfde geweest te zijn als bij jouw zoontje (ze zijn bijna precies even oud ), want ze is verder niet ziek geworden. Vanaf nu maar beter in de gaten houden.