Hallo, Mijn zoontje loopt sinds hij 10,5 maanden oud is. Hij liep vanaf het begin al met zijn voeten iets naar binnen. Nu is hij inmiddels 15 maanden en hij loopt nog steeds met zijn voeten naar binnen. Nu ben ik niet zo'n cb-ganger maar ik heb het vorige maand daar toch maar even aangekaart. Ze zei (zonder echt heel goed te kijken) dat veel kindjes dit hadden en dat we ons pas zorgen hoefden te maken als hij dit nog deed op zijn vierde. Maar nu haal ik hem net van het kinderdagverblijf en daar spraken ze mij er dus ook op aan. Het viel hen dus ook op en blijkbaar vinden zij het niet zo normaal dus. Ik bedoel, als het zo zou zijn als het cb zegt (dat veel kindjes dit doen) dan zou het kdv hier toch ook bekend mee moeten zijn? Dus mijn vraag: Zijn er hier meer kindjes die met hun voetjes naar binnen lopen? Of moet ik mij misschien toch iets meer zorgen maken?
Ik heb wel eens vaker gehoord dat veel kindjes dit doen en dat het vaak vanzelf over gaat. Als je het niet vertrouwt, zou je het misschien even met je huisarts kunnen overleggen? Of eventueel met een kinderfysio. Die hebben er ongetwijfeld verstand van. Ik weet wel dat het dan belangrijk is dat ze goede stevige schoenen hebben (stevig rond de hiel en enkel, de zool niet natuurlijk ), dus geen gympen oid.
merlijn liep ook met z'n voeten naar binnen. hij heeft een tijdje op elefanten gelopen, maar die bieden geen steun. toen hij echt stevige schoenen kreeg, ging hij een stuk beter lopen. hij had eerst ook platvoeten, maar dat is nu ook weg. misschien andere schoenen proberen?
Oh we hebben echt al verschrikkelijk veel schoenen hihi. En dat zijn ook stuk voor stuk behoorlijke dure/goede schoenen dus daar kan het haast niet aan liggen. Op deze site: Kinderorthopedie.nl - Voeten naar binnen wijzend Lees ik echter net het volgende: & ook Gelukkig maar!
Ons jochie deed het ook. En dan de ene ook meer dan de andere. Maar dat is overgegaan naarmate hij ouder werd en beter kon lopen. Nu is het helemaal over..