Hij is nu 6,5 maand, 73cm en 8kg en draagt meestal maat 74. Soms nog 68. Broekjes maat 74 zijn vaak te breed voor hem maar maat 68 te kort.
Mijn zoon was ongeveer 7 maand toen hij, wat shirtjes betreft, in 74 paste. Hij is nu 1,5 en draagt shirts maat 86/92 en broekjes maat 80/86, ligt heel erg aan de pasvorm/het merk. Het gaat nu niet zo snel meer
Wij hebben een lange smalle knul en is 20 maanden. 88 cm hij draagt nog steeds maat 74 broeken. 80 kan ook maar dan moet er een verstelbare elastiek in zitten. Bovenkant zal rond een jaar zitten.alles is snel te kort .
Ik schrik gewoon een beetje haha.. onze zoon is 9 1/2 maand.. Hij zit in 92 .. is bijna 12 kilo!! Ik wist dat ik een beste kerel had.. Maar dat hij zo'n reus was.. pff heb het er warm van haha.. hij zat na de geboorte in 62, vrijwel na de eerste twee weken in 68.. daarna een tijdje in 74/80.. nu is hij net van 86 naar 92.. Grappig he, dat het voor iedereen weer anders verloopt, en dat het helemaal niets hoeft te zeggen voor "later"
Goh hier draagt ze sinds ze 8/9 maand is maat 74 en daar past ze nog even in denk ik.. Maar ze is aan de kleinere kant, 10,5 maand en ze meet ongeveer 72 cm en weegt 8,5 kg denk ik Het verschilt ook wel per merk.. Soms past ze ook in een 80, als dat klein valt
Ik denk niet dat iemand daar iets zinnigs op kan zeggen. Tot oktober zat mijn zoontje van toen 13 maanden nog in maat 74. Smal ventje met korte ledematen. (nou ja niet dat dit opvalt of zo het is in proportie) Hij is nu 79 of 80 cm maar heeft nog heel wat broeken maat 74 die nog niet te lang en zelfs nog te wijd zijn maar ook broeken maat 80 die perfect passen. Ik merk zelf dat H&M en Next bijv groot vallen en dat hij van name it, tumble vingino etc 80 perfect zit. Hij is nu 16 maanden en 10 kilo.
ja idd, H&M past de mijne niet in "zijn maat" ..is veel te small..en korte mouwen.. hema rompers zijn perfect.. zeeman ook, maar dat vind ik zo'n rare stof altijd.. krimpt snel.. mijn zoon is erg breed heb ik gemerkt. ook bij jeans.. krijg die dingen nooit normaal aan bij hem.. dus ik zweer momenteel gewoon bij maillootjes.. voor in huis dan..
Mijn zoontje is net 9 maanden, weegt 8,6 kilo en is 73cm. Hij draagt broeken maat 68 en shirtjes is per merk verschillend maar 68 of 74. Hoewel het nu vaker 74 is dan 68.
Hier rond 6 maanden, 7800gr en 71cm. Maar broekjes wel later, want die zakte ook nog van zijn kont af.
Hier al een behoorlijke poos in maat 74, ze is nu net 6 maanden , er ligt al maat 80 klaar in de kast. Niet al te dikke baby, nog onder de 8 kilo, ik vind hema redelijk smal vallen (de meisjeslijn tenminste), nu staat die van mij natuurlijk nog niet, dus er valt sowieso niet echt iets van de kont . Er zijn ook wel smal vallende andere merken, maar die vind ik op deze leeftijd nog wat aan de prijs als ze er maar zo kort inzitten. Zoon is ook smal en draagt merken als chaos and order, retour, tumble and dry, imps and elfs, etc. Voor als je hummel zo smal blijft .
Zowel zoon als dochter zaten met ongeveer 10 maanden in 74. Beide qua lengte en gewicht op de 0-lijn.
Zoon ging met 6 mnd maat 74 in. Gewicht 0 lijn lengte -1. Maar het was toen wel zomer. Tot nu toe het algemene schema aangehouden. Alleen nu met maat 86 zijn de broekjes aan de lange kant, maar die rol ik een beetje op. Ligt ook wel een beetje aan het merk. Hema heeft bijvoorbeeld kleding waarbij ze twee maten aanhouden. En tot nu toe heb ik daarbij gehad dat eigenlijk alleen de grootste van de 2 maten de juiste is. Lief valt erg wisselvallig. De zeeman loopt hier wel het beste met het schema mee. Baby kledingmaten. Bereken hier de juiste kledingmaat voor een baby.
Mijn zoontje draagt nu maat 74/80 broeken en maat 86 shirts. Hij heeft een lang boven lichaam , korte pootjes en is heel smal. Hij draagt maat 74 wel al vanaf dat hij denk 10 maanden is alleen de onderkant groeit gewoon minder snel haha.
Mijn zoons met 2 en 3 mnd oud. En mijn beidden dametjes ook met 3 mnd oud. Nu is dochtertje 11 december 1 jaar geworden en zit in maat 92 / 98. Is 89 cm en 13+ kilo .
Grappig zeg al die verschillende. Onze dochter is klein en draagt nu van de meeste dingen 74 maar heb pas net een spijkerbroek weggedaan maat 62 dus merk verschilt echt enorm
Maat 68 wordt hier ook langzaamaan te krap maar ik heb nog haast geen kleertjes in 74 en had ook niet gedacht dat het zo snel zou gaan. Dochter is 68cm nu
Mijn zoontje heeft naar verhouding een lang bovenlijf en korte beentjes en hij is erg smal. Setjes hebben hem alleen vlak na de geboorte gepast (maat 50/56) en daarna niet meer. Mijn ervaring is dat stugge broekjes zoals spijkerbroeken bij een smal kindje soms nooit gaan passen. Tegen de tijd dat er geen hele vuist tussen het buikje en de broek meer past zijn de beentjes er uit gegroeid, ondanks dat hij dus helemaal geen lange benen heeft. Als je qua lengte naar een grotere maat moet gaan zal ik als eerste kijken naar de shirtjes, dan naar de joggingbroekjes en als laatste naar de jeans (en ook vesten trouwens). In die volgorde gaat mijn zoontje in elk geval naar een volgende maat, maar dat komt dus ook misschien door zijn lange bovenlijf. Oh ja, inmiddels draagt hij wel weer setjes: shirtjes maat 80 en joggingbroekjes maat 74. Ik houd er nu gewoon zelf rekening mee.
Precies t zelfde, met zijn eerste verjaardag had hij maat 74 aan, was toen nog wat wijd maar qua lengte wel echt nodig. Nu is hij 19 maanden en zit maar 80 goed, ook nog wijd maar qua lengte prima (soms ietsjes de broekspijpen omslaan). Hij is nu ongeveer 10,5 kilo en 80 cm. Zit op de -1 lijn voor jongens geloof ik.