Als je kindje gewoon alert en vrolijk wakker wordt de volgende ochtend is het volgens mij geen probleem om hem te laten liggen/ Als je overdag dan indd maar om de 3 of 4 uur voedt zodat hij wel krijgt wat hij moet krijgen op een dag. Liefs
Nou nou... hier allemaal baby's die flink slapen... Ons zoontje van 4 maanden wil dus echt niet doorslapen.. Om 21u gaat hij naar bedje en dan wordt hij om 1uhalf2 wakker en dan weer om half5 en dan weer om 7u... Ik heb ook geprobeerd hem om 23u de borst te geven maar dat pikt meneer echt niet want dan issy om 12u klaar wakker en dan komt hij elk uur heel de nacht door... Terwijl hij overdag heel netjes sinds 2weken op de 4u zit... Ik heb ook geprobeerd om s'avonds een fles afgekolfde melk te geven...Maar dit hielp ook niets... En als ik meneer verschoon en gewoon terug leg issy het er echt niet mee eens hij wil echt drinken... Hebben jullie misschien nog tips?? MIjn zoontje heeft eczeem net als ik dus mij is aangeraden nog niets anders te geven als borstvoeding dus kan ik helaas geen papfles s'avonds geven...
kan je niet overdag om de 3 uur aanhouden, en/of 'savonds wat vaker aanleggen..icm badje voor het slapengaan?
6 uur is in het begin echt het maximum om tussen voeding te hebben... suikerspiegel daalt anders echt te hard.
onze dochter mocht de eerste nacht in het zh al 6 uur doorslapen.(heeft ze niet gedaan hoor)ze was 3620gr als ze een goed gewicht hebben en genoeg plas en poep luiers hebben is dat geen probleem. het is zo verschillend per kind.je moet gewoon je eigen gevoel volgen. zelf ken je je kindje het beste toch?.
Mijn dochter is nu 2 maand oud en ze weegt rond de 4500gr. Ze krijgt om 22:00 de laatste fles en is er dan weer om 06:00. Overdag komt ze netjes om de 4 uren en is ze veel wakker. Dat scheelt wel, want als ze overdag veel slaapt, dan heb ik haar in de nacht 1x, meestal rond 3 uur.
Hier zei kraamhulp en verloskundige dat Sacha op de dag om de 3 a 4 uur eten moet en in de nacht mag hij doorslapen tot 6 a 7 uur. Ik weet niet wanneer ze heel de nacht mogen doorslapen, maar ik vind 6 a 7 uur al best veel. Als je het handig 'pland' met de voedingen maak je zelf ook een lekker nachtje!
Om antwoord te geven op het topic-titel... Zoals ik het gister te horen kreeg op cursus: met 3 tot 4 maanden pas!! Hiervoor is het gewoon 'ongezond' omdat de hummels die energie gewoon nodig hebben.. Maar verder je eigen gevoel volgen zou ik zeggen hihi. maar let op de 'rage' van :'mijn kind sliep toen en toen al door' enzo.. wat DAT is wat het nu gevaarlijk maakt.. het is dus niet per see goed als een baby doorslaapt!
mja, ik vind het moeilijk te bepalen... gewoon je kindje goed in de gaten houden, als alles is zoals het moet zijn (vrolijk, alert, wakker, goed aankomen, etc) zou ik ze gewoon hun eigen ritme laten volgen. Maar ik zou wel na 8u zelf wakker maken, gewoon voor m'n eigen gemoedsrust