flesvoeding!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ozlem, 9 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ozlem

ozlem Actief lid

26 dec 2006
    121
    0
    0
    apothekersassistente
    hallo dames

ik heb hierover eerder geschreven .
    mijn dochtertje heeft op een dag 6-7 flesjes van 150 ml (5 schepjes).
    en ze blijft honger houden. nou ben ik al overgestapt van friso 1 normaal naar friso 1 extra voor hongerige baby 's maar het blijft hetzelfde .

ik kan ook helemaal geen ritme in krijgen ze drinkt op verschillende tijden
    vanmiddag om 15.00 heeft ze haar flesje gehad maar om 17.00 (na een tijdje huilen) wilde ze weer ze heeft 80 gedronken.

op 02-01-2007 waren we bij de cb ze was ongeveer 1300 gram aangekomen na haar geboorte gewicht :) :) :) .

ik heb begrepen dat ze niet meer dan een liter mag hebben op een dag
    ik weet het niet meer :rolleyes:

heeft iemand anders dit ook meegemaakt
    ik zou het graag willen weten alvast bedankt.

2. ozlem

ozlem Actief lid

26 dec 2006
    121
    0
    0
    apothekersassistente
    trouwens haar geboorte gewicht was 3475 gram

3. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Mijn dochtertje was ook errug hongerig, ze dronk haar fles binnen 5 minuten leeg en kwam telkens ook sneller, ik heb toen de Frisolijn gebeld en de verpleegkundige van het consultatieburo, maar doordat ik Friso preventief hypo allergeen gebruik mocht ik niet gaan mengen, want dan was het effect weg. Het advies wat ik kreeg om Nutriton bij de voeding te doen, dit verdikt het eten zodat ze meer moeite moeten doen om de fles leeg te drinken, want waarschijnlijk was ze niet hongerig maar was haar zuigbehoefte niet bevredigd.

Het kan makkelijk zijn dat jullie meisje gewoon niet moe genoeg is van het leegdrinken van haar fles. Jullie meisje heeft trouwens al wel heel veel voeding voor 1 maand oud, bij ons mocht ze uiterlijk 6 flessen van 120 hebben. Ze heeft nu 4 flessen van 120 en eentje van 150, dit danzij de Nutriton. Probeer het gewoon, baat het niet dan schaad het niet. Wel even een tip maak het niet te dik, anders krijgen ze het niet uit de fles gezogen. Ik doe voor een voeding van 120 of 150 1,5 tot 2 maatschepjes aan de voeding voegen. Wat je ook daarbij kan doen is om de speen nummer 1 te blijven gebruiken naast die Nutriton helpt ook goed.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Monique76

4. melody

melody Bekend lid

29 mrt 2006
    672
    0
    0

1,5 tot 2 schepjes?
    En dit is genoeg voor de nutrilon?
    Ik heb ook de friso en volgens de verpakking moet er 1 schepje per 30cc bij...

Heb ook vaak het idee dat melody nog niet verzadigd is na 135cc maar eigenlijk mag ze nog niet veel meer drinken... dus mss is die nutrilon ook wel een oplossing voor mij!

5. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Monique zei NutriTon en niet NutriLon wat jij bedoelt. Nutriton is om de voeding te verdikken. Er zit Johannesbroodpitmeel in.

Dus voor jou toe te voegen aan de friso.

6. melody

melody Bekend lid

29 mrt 2006
    672
    0
    0
    :oops: oh ja ik lees het nu ook... verschilt 1 letter ;)

7. Beau

Beau Lid

9 jan 2007
    23
    0
    0
    adm medewerker
    Dedemsvaart
    Hoi, kan de de Nitriton ook toegevoegd worden aan andere merken dan FRISO. Aimée krijgt namelijk Nutrilon 1 maar redt het niet met 5 flessen van 165cc. en in slaap vallen na de fles gebeurt ook niet. kunnen jullie mij vertellen wat de nutriton inhoudt, en vanaf hoeveel weken je dat kan geven.Aimée is nu bijna 8 weken.

8. ozlem

ozlem Actief lid

26 dec 2006
    121
    0
    0
    apothekersassistente
    ja de dame bij het cb zij dat de nutriton voor spugende baby's was
    en dat ik dat niet moest geven :( .ik zou ook willen weten wat er in zit en of je dat zomaar mag geven.

ze heeft mij geadviseerd wat thee of water te geven tussen de voedingen door maar het helpt niet echt.

Deel Deze Pagina