Hi hi, Mijn beebje is nu 5,5 maand en is al sinds 4 maanden aan het smikkelen van groente en fruit. Hij heeft voornamelijk de standaard soorten fruit gehad. ( appel, peer, banaan, mango, pruim) nu ben ik benieuwd, wanneer mogen baby's blauwe bessen, frambozen, aardbeien en ananas? Bedankt voor jullie antwoorden
aardbeien dacht ik ivm eventuele allergie 1 jaar (ik heb ze wel iets eerder gegeven, want anders was het seizoen voorbij ) blauwe bessen dacht ik ook 1 jaar, omdat ze wat zuur zijn, maar over die twijfel ik een beetje. Ananas en frambozen weet ik niet.
Hier al eerder aardbeien gegeven, met 6 maanden. Wist niet dat dat niet mocht. Tot nu toe geen gekke reacties gelukkig Hij is er trouwens dol op, lekker uit het handje en alles zit onder...
Wij geven het eerste jaar geen citrusvruchten (sinaasappel). Kiwi en aardbei heeft ze vanaf 10 maanden gehad, omdat dit ook zgn allergenen zijn. Ik wilde tot 1 jaar wachten, maar was uitgekeken ook het standaard banaan, peer, mango hapje. Nu geef ik ook perzik, abrikoos, kakifruit, druiven.
hier geven we eigenlijk alle soorten fruit al.. gewoon proberen tot nu toe vind hij alles lekker.. frambozen, bramen, aardbei, meloen, druiven.. gewoon kijken hoe je kindje erop reageert..
Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Schema - Voedselintroductieschema vanaf zes maanden Hier kun je alles vinden plus uitleg van wat wanneer en waarom.
Hier volgen we zo'n beetje het schema van borstvoeding.com Kiwi heb ik vanaf 9 maanden gegeven aangezien ze nergens op reageert. Mogelijk dat we binnenkort een keer aardbeien proberen. Ananas schijnt lastig te verteren te zijn dacht ik.