wanneer mag een baby rechtop zitten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nynke31, 22 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Jiri is al bijna 3 maanden en wil graag recht op zitten. Alleen kan dat natuurlijk nog niet. Ik vroeg me af of het slecht is voor het ruggetje als ze wel al half tot recht zitten, met steun natuurlijk.

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

NEe hoor, Gewoon n beetje half.
    Je merkt vanzelf wanneer ze dat kunnen.

3. AstridvD

AstridvD Fanatiek lid

5 feb 2007
    1.120
    0
    0
    Docente Engels
    Amersfoort
    Annika is ook 3 maanden en is al 3 weken bezig om rechtop te zitten. Ze klemt mijn vingers vast en ik trek haar dan rechtop. Zit ze een paar seconden triomfantelijk om haar heen te kijken en ik laat haar dan weer rustig zakken. Een paar keer per dag herhaalt zich dit. Nooit lang, maar ik merk wel dat ze steeds meer kracht in handjes en armpjes krijgt. Gewoon proberen.

4. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Sibel gaat naar een kinderdagverblijf, 1 dag per week. En daar kregen we te horen dat ze de kindjes niet laten zitten, ook niet met ondersteuning tot ze het zelf kunnen (en daarmee bedoelen ze zelf vanuit kruipstand tot zitten komen).
    Ik werk zelf op een ander kinderdagverblijf en had hier nog nooit van gehoord, dus wilde er wel wat meer over weten. De leidinggevende gaf aan dat het heel erg slecht is voor de rug om kindjes te laten zitten, die het zelf nog niet kunnen. Met name zitten op een harde ondergrond is uit den boze. Op schoot kan dan weer wel. Ik vond het nogal overdreven, maar toen zei zij: " Ze zal eens in een gipscorsetje terecht komen..."

Tja, ik weet niet echt wat ik er van moet denken, maar de meningen hierover zijn dus verdeeld.
    Sibel is nu 7 maanden en kan al even alleen zitten, en nee, dat doet ze niet uit zichzelf, maar als wij haar neerzetten. Ze vind het geweldig! Op het CB heb ik dat ook eens laten 'vallen' om er achter te komen wat zij ervan vonden. Ze reageerden er niet echt op. Toen ik aangaf dat ze ook erg graag wilde staan, gaven ze wel aan dat het belangrijk is om de kruipfase niet over te slaan. Maar dat wist ik zelf natuurlijk ook.

Ik persoonlijk ben niet anti-zitten, maar er zijn dus wel mensen die dat wel zijn...

5. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Keano wil soms niet anders dan rechtop zitten, hij wil alles zien en beleven...dus hij zit dan ook vaak rechtop. Soms kan hij al op zichzelf zitten zonder dat je hem hoeft vast te houden, maar dit doen we nooit lang...!
    In zijn wandelwagen wil hij ook al niet meer blijven liggen, en wil dan ook rechtop maar dat gaat nog niet...

liefs, misspuma

6. hier zit quinton sinds een week in de wandelinzet van de kinderwagen, ten eerste heeft hij bijna geen ruimte meer in de bak en hij wil graag wat meer zien... eigenlijk hangt hij half in de inzet en zet hem ook niet helemaal rechtop...

qua gewoon zitten vind hij dat soms ook veel fijner om even rond te kijken vaak zet ik hem op me schoot niet tegen me aan en dan houd ik hem in zijn middel vast dat hij deels zelf zit met wat rechte rug en toch tegen gehouden word

7. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Alyssa was ook vrij snel met zitten, zij was ook al met 3/4 mnd heel nieuwsgierig en wilde alleen maar zitten, dit heb ik op het cb een keer gezegd en gevraagd of het kwaad kan. Het was dus NIET goed. Dit omdat de werveltjes nog te zacht zijn en nog niet hard genoeg om het gewicht te dragen! Ze zei als ze wil zitten kan je haar beter in de wipstoel of maxicosi zetten!

Met 6 mnd kon Alyssa al helemaal alleen zitten! ;)

8. hai

bridgett is nu net 6 maandjes en zit ook al helemaal alleen,en ik moet zeggen dat begon ook al met 3 maanden,toen ze 4 maanden was wou ze dus absoluut niet mee liggen en heb haar dan ook maar laten zitten in de wipper,ik weet dat het slecht is maar als het kindje aleen maar huilt doe je er niks aan.

gr miranda

9. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ook Eslem zit al heel lang..niet zelf natuurlijk maar ondersteunend..ze is ook geen lig kindje en vindt zitten heel fijn..
    Als ik haar nu op de commode heb vindt ze het leuk om te zitten en dan met haar voetjes te spelen..ze zit wel ineengedoken...en ez houdt het niet lang vol..ze beweegt snel weer alle kanten op.
    ook vindt ze zitten in haar badje leuk..dan spetterd ze met haar handjes in het water hihi.
    Ze staat ook al aan de tafel..(foto in me album :p) en speelt dan zo..blijf er wel bij hoor..

Ik houd me niet zo bezig met het dit mag niet dat mag niet..ik kijk gewoon wat eslem zelf wilt..en ik merk het wel..
    Ze overdrijven allemaal zo. Zo wordt er in Turkije weer heel anders gedacht over bepaalde dingen als in Nederland..en tsja dan denk ik..wie heeft er gelijk..

10. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Het beste is pas laten zitten als ze ook zelf kunnen zitten :)

Deel Deze Pagina