In eigen bedje slapen ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nicole26, 20 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Mijn dochtertje wil niet meer in haar eigen bedje slapen ...

Omdat ze vanaf de geboorte slecht slaapt snachts , heb ik haar in overleg met kraamhulp en verloskundige bij mij op de kamer gelegd in haar kinderwagen .... dit om zelf ook een beetje rust te krijgen ...

Maar nu ze snachts wat beter slaapt ben ik al een paar dagen aan het proberen om haar op haar eigen kamertje in haar eigen bedje te leggen maar ze wil niet meer , op mn arm slaapt ze maar zodra ik haar in haar bedje leg is ze wakker en begint te huilen met tot gevolg dat ze bijvoorbeeld gisteren over de hele nacht maar 1 uurtje geslapen heeft..

Heeft er iemand tips ?

Alvast bedankt ...

2. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Wat bij mij heeft gewerkt is het voorverwarmen van het bedje met een kruikje. Eerst wieg ik haar in slaap in de schommelstoel, dat duurt maar 5 minuutjes. Dan in het warme bedje en heel goed instoppen. Ze slaapt dan zo door.

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Quinn heeft bijna 4 maanden bij mij op de kamer gelegen in zijn wiegje.
    Voordat we hem op zijn eigen kamertje hebben laten slapen legde ik hem overdag regelmatig in zijn ledikantje. Hij was dan wakker en ik ging dan was opvouwen, douchen of gewoon een beetje rommelen.
    Uiteindelijk is de overstap naar zijn eigen kamertje heel vlot verlopen.
    Misschien zou je bj de kraamverpleegkundige hier op t forum wat advies kunnen vragen. Je kan natuurlijk ook altijd contact opnemen met het cb.

sterkte !

4. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    wat ik overal lees is dat je je kindje altijd wakker in bed moet leggen. Dit omdat ze anders schrikken dat je er niet meer bent als ze wakker worden.

Je kindje is nog erg jong om de 10 min regel toe te passen.

Ik zou net zo doen als pinguin hierboven zegt. eerst overdag proberen en dan pas de nachten.

5. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    ik heb daarom vanaf het begin jiri overdag in zijn ledikant op zijn slaapkamer gelegd en 's nachts slaapt ie nog steeds bij ons in het wiegje.
    Als hij doorslaapt gaat hij ook 's nachts naar zijn eigen kamer.

6. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik zou haar gewoon lekker bij je op de kamer laten slapen, en het over een paar dagen of weekje weer proberen. Ik zou er geen groot punt van maken, wat geeft het als ze bij jullie op de kamer slaapt, als ze maar lekker slaapt ;)
    EN ik zou ook overdag haar geregeld in haar ledikantje leggen terwijl je de was opruimt of de kamer schoonmaakt enzo. En haar bedje inderdaad voorverwarmen met een kruik.
    Maar bovenal zou ik me er niet te druk om maken, ik hoor van iedereen dat ze vanzelf wel op een gegeven moment op hun eigen kamer gaan slapen.

7. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Gewoon later nog eens proberen! Ze is nog hartstikke jong en klein, dus waarom nu al ineens in het grote ledikantje ;)

8. sim

sim Niet meer actief

elijah slaapt ook lekker bij ons op de kamer. en overdag probeer ik af en toe op zijn eigen kamertje. maar zodra het stil is wordt hij wakker. hij wordt gerust als er geluid is. nou ik zou zeggen lekker op je kamer laten en overdag inderdaad als jij de was ofzo doet proberen zodat hij onbewust je hoort tot hij weer gewend is ;)

9. nicole26

Bedankt dames, het klopt inderdaad dat ze graagt geluid hoort daarom ben ik het nu aan het proberen met een radio op haar kamertje zacht aan... en de deur open zodat ze me overdag hoort en ziet , maar snachts lukt nog voor geen meter dus ik wacht er nog een paar weekjes mee ..

10. sim

sim Niet meer actief

heej, dat is trouwens een goeie zeg, van die radio, die ga ik even opslaan ;)

11. nicole26

jaa dat zeiden ze op het CB vond ik ook wel een goeie tip :D :D

12. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    heb ook ergens gelezen dat een radio geen goed idee is. Het moet rustig zijn wanneer ze slapen.

Jiri slaapt sinds deze week niet meer in zijn eigen bedje overdag. Huilen dat hij doet. In de box slaapt hij wel, vind het niet geweldig, maar ben al blij dat hij slaapt. Ga me er ook maar niet druk om maken. Het zal uiteindelijk wel goed komen.
    's Nachts gaat het gelukkig wel goed, in het wiegje bij ons op de kamer.

13. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Jep die radio is juist niet goed zei de kraamverzorgster hier, omdat als het niet stil is hun hersentjes geen volledige rust krijgen!

14. Dagdag

Dagdag Actief lid

30 mei 2006
    467
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Wij kregen van de kraamverzorgster als tip om een wekker neer te zetten waarbij je het geluid van de secondewijzer hoort. Dit is zo'n eentonig en zacht geluid wat een baby doet denken aan de hartslag van zijn moeder toen hij nog in je buik zat. In je buik hoort hij namelijk ook je eentonige hartslag en het gerommel van je darmen etc.
    Sinds we dat doen (toen hij pas een paar dagen oud was) gaat het heel goed.

Over op de eigen kamer slapen in het ledikant: toevallig hebben we deze week hetzelfde gehad. Het werd tijd dat hij op zijn eigen kamer ging slapen. Aan het begin van de week zijn we begonnen met overdag in zijn ledikant te leggen: dit ging heel goed. Gisterennacht voor het eerst ook 's nachts in zijn eigen bed en geen problemen gehad! Het lijkt me zeker een goed idee om het bed voor te verwarmen met een kruik en door overdag als je baby wakker in het bedje ligt nog wat te rommelen op het kamertje. Heel veel succes in ieder geval.

Liefs,

DAGDAG :)

15. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    je hebt van die knuffeltjes met baarmoeder geluid..heeft bij eslem wel veel geholpen toen ze zo kleine was!

16. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Waar kun je die kopen?

17. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    o.a. bij de prenatal

18. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Heb jij die ook gebruikt en hielp het?

19. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ik heb m niet gebruikt, maar heb m wel in de winkel zien staan.

Wat ik deed als Lynn niet in haar eigen bedje wilde slapen, was er naast blijven zitten en zachtjes tussen de oogjes strelen (verder zei ik niks en ik maakte ook geen oogcontact) Daar werd ze rustig van.

20. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Vanaf wanneer merkte jij dat er een beetje regelmaat in kwam met het slapen? Esmee wil wel in bed slapen, maar soms valt ze gewoon niet in slaap. Meestal vanaf 1600 tot 23 uur slaapt ze niet maar dommelt een beetje in de kinderwagen.

Deel Deze Pagina