Ik zat zo te piekeren over het wel of niet zitten. Finn is nu 4 maanden en een dikke week oud en vindt het totaal het einde om te zitten op schoot. We ondersteunen hem dan en geven hem zelf de keus (we zitten met opgetrokken benen en hij kan of kracht zetten en rechtop zitten of leunen tegen onze benen). Wipstoeltje hebben wij niet, wel een mamaroo waar hij nooit super lang in zit en alsnog half zittend. Nou wil ik als hij 6 maanden is rapley gaan doen, maar dan moet hij echt rechtop zitten. Kan dit dan al in een kinderstoeltje? We hebben een stokke met kinder inzet. Ben benieuwd naar jullie meningen!
Als hij zelf gaat zitten dan weet je pas zeker dat hij het echt aankan. De Stokke is trouwens zelfs met babyset heel ruim. Mijn zoontje zakte daar echt in onderuit. Wij hebben voor onderweg zo'n Ikea stoeltje en met een kussen daarin zat hij veel eerder stevig. Ik zou in elk geval geen eten geven aan een kind dat nog niet zelf kan zitten. Die blijft echt niet goed rechtop. Je kan natuurlijk wel af en toe een optrekspelletje doen bij jou op schoot, zeker als hij dat leuk vindt. Je zoontje is nu 4 maanden en je wil als hij 6 maanden is rapley gaan doen, dat duurt nog de helft van zijn leven
Haha mee eens hoor maar ik lees wel vaker dat er gezegd word, als ze zelf kunnen zitten....maar sommige baby's zitten pas met 10 maanden of later. En rapley is vanaf 6 maanden.... Ik ben mij gewoon een beetje aan het inlezen, en kijken wat wijsheid is.
als je hem ondersteund in de kinderstoel kan hij met 6 maanden prima in de kinderstoel. Ik ben ook een voorstander van de Ikea stoel voor de hele kleintjes, de zitvorm is daar gewoon heel goed van. En natuurlijk in het begin niet te lang. Je merkt zelf hoe lang je kindje aan kan.
Hier een stokke en daar kon hij gewoon met 6 maanden lekker in zitten. Als hij niet in gaat hangen dan is het goed, je merkt het verschil als hij het aankan. Moet wel erbij zeggen dat ik een snelle ventje had die met 6,5 maanden zelf kon zitten.
Onze.dochter wilde vanaf 8 weken oud alleen nog maar rechtop zitten. Liggen vond ze.totaal geen pretje en protesteerde dan ook heel goed. Vanaf 4 maanden zat zij gewoon in de winkelwagen wel met onze.ondersteuning aan beide zijden. En met 5.5 maand zat ze zelf. Dus ook in de kinderstoel en voorop op de fiets.
Volgens mij mogen ze met 6mnd niet meer in een wipstoel? heb ik bij dochter wel langer gedaan. MAar zoontje is echt te sterk en groot en gaat rechtop zitten in de wipstoel. Ik ga volgende week hem in de kinderstoel zetten maar dan alleen met eten en daarna weer eruit. HIj is dan 7 maanden.
Het gaat er meer om dat je je kindje niet continu laat zitten als baby nog niet zelf tot zit kan komen. In de kinderstoel kan, zodra je het idee hebt dat je kind vrij stabiel zit. Even stutten met kussens anders en hou de tijd zo kort mogelijk. Stokke met kinderinzet vond ik hier pas goed zitten rond de 7 maanden. Ik had tot die tijd de 2-1 baby base van Ingenuity, ideaal!
T zit al vanaf vier maanden in een kinderstoel can Chica. Hiervan kun he de rugleuning verstellen. De rugleuning staat nu nog wat achteren, zodat hij niet helemaal rechtop zit, omdat hij dit nog niet zelfstandig kan. T vindt zitten geweldig. Na de hap zet ik de rugleuning wel rechtop, zodat hij een paar minuutjes kan rammen met zijn sleutels op het blad 😂
Bedankt voor alle tips! ik wacht nog even rustig af, tis nog vroeg hihi maar hopelijk kan hij straks goed recht zitten. Met rapley moet je namelijk recht op zitten. Voorlopig met zitten doen we voorzichtig. Gewoon wat hij zelf wil en veel op rug en buik spelen. In bad laten we hem wel rechtop zitten op schoot, water vangt de klappen wel op