Laten we ermee beginnen dat dit niet persoonlijk is.. Maar wat valt het me toch op dat de laatste tijd heel veel mensen zo gefxeerd zijn om te zorgen dat een kindje zo snel mogelijk doorslaapt.. Of ligt dat aan mij... Als ze 2/3 maanden zijn moeten ze maar doorslapen, want...(you name it) weer werken, moe, weet ik t allemaal... Het lijkt wel of de kindjes eruit komen en gelijk door moeten slapen want anders is het zoooooo vermoeiend... Tsjaa miss een punt waar van te voren aan gedacht moet worden... Begrijp me niet verkeerd hoor.. Ik ben ook wel eens snachts zuchtend me bed uit gegaan(nog steeds soms trouwens, weliswaar niet voor een voeding maar goed) Maar jeetje... Baby's zijn ook gewoon mensen en geen machines... Pff ff lekker de frustratie eruit gooien! want ik verbaas me hier echt over
tja ik nu eenmaal mijn nachtrust nodig om overdag een goeie moeder te zijn. Bijslapen overdag is er niet bij, dus ja mijn middelste en jongste mochten van mij het liefst vanaf dag 1 doorslapen. Met de oudste had ik niet zo veel drukte, uitrusten overdag lukte toen prima.
Ik snap het wel. Ik kon ook niet wachten tot mijn zoontje door ging slapen. Hij kwam de eerste maanden echt vaak 's nachts en ik was echt kapot. Ik ben nog nooit zo vermoeid geweest. Vond die eerste tijd echt loodzwaar.
Nou ik ga ook niet huilen hoor, als dochterlief haar nachtvoedingen gaat overslaan Je hebt echter weinig te willen, helaas, dus wacht ik geduldig af (nu nog braaf om de 3 uur )
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik na de geboorte van de eerste ook niet kon wachten tot ze zou gaan doorslapen..... .... ik wacht er nu al ruim 2,5 jaar op, dus ik ben onmiddelijk gestraft voor die gedachten
Tuurlijk snap ik dat het fijn is als je kindje gaat doorslapen Ikvond dat ook fijn, ben heus geen uitzondering En ik denk dt iedereen het wel zwaar vind.. Maaar... Dat had je toch al kunnen weten voor je eraan begon.. Je weer nu eenma gewoon dat kindjes niet na 2 weken doorslapen(uitzonderingen daar gelaten) En mijn nachtrust is ook heeel belangrijk Maar dat neemt niet het feit weg dat het nou eenmaal iets is wat er gewoon bij hoort... Je kiest voor een kindje en dus ook voor die nachten..
Ik ben het wel met je eens Sam. De kleine moet ook gewoon ff baby kunnen zijn met alles erop en eraan. Ik slaap hier al ruim 3 jaar niet door, door de middelste. Was echt even pittig toen ziva snachts nog kwam voor nachtvoeding. Maar ik wilde kids en moet het er mee doen, al is het niet altijd even leuk
Idd het zeker niet altijd even leuk! Dat ontken ik ook niet Maar jeetje... Geef het ff de tijd.. Ipv na een aantal weken allemaal dingen veranderen/uitproberen om te zorgen dat je kindje doorslaapt.. Uiteindelijk doen ze het toch pas wanneer ze er zelf aan toe zijn 3 jaar niet doorapen lijkr me trouwens wel heftig!
Wij hebben een adoptiezoontje en kinderen die geadopteerd zijn staan bekend om slaapproblemathiek.... Daar wordt echt heel erg op gehamerd voordat je gaat adopteren tijdens de via cursus en het onderzoek van de raad van de kinderbescherming. En idd de nachten zijn vaak gebroken.....wij grapten van tevoren (voordat we naar china gingen) NU moeten we nog heeeeel veel slapen want de komende 10 jaar is dat over En dat is gewoon zo...nu de jongste erbij, die slaapt zelden door. Hoeft geen flesje snachts meer, maar wel vaak huilen snachts, of 20 keer het speentje kwijt (hij slaapt naast ons bed in zijn ledikantje). Wij worden vaak met zijn 4-en in bed wakker hahahaha! Ik neem ze gewoon bij me. Dan slapen we in elk geval nog iets Heerlijk!! Vanochtend ook mijn 2 zoontjes heerlijk tegen me aangekrult in bed, regen op het raam....geluksmomentjes.. Maar eerlijk is eerlijk...gisteravond (nacht) toen ik net in slaap aan het vallen was, en de jongste begon met huilen heb ik ook even aan mijn man gevraagd wanneer IK nou es mocht gaan slapen. Ik werk namelijk ook 2 of 3 nachten in de week in de zorg. Overdag slaap ik dan van half 9 tot 1200. Das 3,5 uur en voordat ik ga werken ga ik met de jongste naar bed 1800, dan slaap ik zeg van 1900 tot 2045. Minimaal slaap dus... Ik zou heeeeeeeeel graag wel ergens eens een paar uur willen slapen.... Maar weet dat we hiervoor gekozen hebben en zal dus af en toe door moeten bijten. En ik moet leren loslaten. Denk dat het makkelijker is als de jongste ouder is. Ik lig nu overdag in bed na mijn nachtdienst te luisteren en te bedenken waarom of papa of oma hem nog niet op bed leggen en dat soort onzin, erg he...moet echt gaan loslaten.
Natuurlijk hoort het erbij. Maar als je door middel van een kleine verandering een iets langere nachtrust kan krijgen, dan is dat toch mooi meegenomen. Ik heb bijna 5 jaar in de medische molen gezeten om dit kindje te kunnen krijgen, dus weet echt wel waar ik aan begonnen ben. Neemt niet weg dat ik sinds twee maanden niet meer dan 4 uur per nacht slaap en ik me aardig kapot voel. En ja, dan ga ik zoeken naar manieren om het wat makkelijker te maken zonder dat mijn zoon er last van heeft.
Toen ik de topictitellas was ik even bang dat je ging vragen hoe je moest zorgen dat je kind zo snel mogelijk door zou slapen Mja, ik ben het wel met je eens. Natuurlijk is het super fijn als je kind doorslaapt, maar als ik soms zie wat mensen uit de kast trekken om er maar voor te zorgen dat hun jonge baby doorslaapt.... van zoete pyjama-papjes tot extremen als 'gewoon laten huilen en negeren'. Zelf ben ik daar echt niet van. Mijn dochter slaapt door sinds ze ongeveer 11 maanden is, daarvoor werd ze nog gemiddeld 3x per nacht wakker (de ene keer 1x, de andere keer 6x), daar hebben we niet echt iets voor gedaan; ze is op een nacht gewoon zelf door gaan slapen en doet dat nu nog. Wel heb ik het 's nachts heel 'saai' gehouden als ze wakker werd, dus zacht of geen licht, niet gezellig liedjes zingen... maar ze kreeg wel telkens borstvoeding. Daarnaast begrijp ik echt wel dat gebroken nachten zwaar zijn, helemaal met een kindje dat 's nachts besluit dat het tijd is voor een feestje terwijl je zelf echt óp bent en gewoon wil slápen. Maar ja... Het is niet anders, blijven doorzetten!
Caro31: Ligt eraan wat je veranderd toch 2 mnd is normaal bij een baby. Maar idd als jij het nodig vind moet je het doen. Sam: ja 3 jaar is pittig, hij is nu een keer bij vrienden gaan slapen zodat ik even een nachtje kon slapen. Ff bijtanken. Morgen eindelijk slaaponderzoek. Ach ik sta nog overeind, het is zwaar omdat ik overdag niet ergens kan gaan liggen. Maar mijn tijd komt wel weer
@ caruli succes morgen! hoop dat er iets positiefs uitkomt Ondanks dat ik maar 1 kind heb kan ik overdag ook echt niet slapen ofzo.. Het lukt niet als hij slaapt want voor ik slaap is ie alweer bijna wakker En als er wel iemand is en ik alle tijd zou hebben om te slapen lukt het niet omdat ik idd alles in de gaten houd zeg maar.. Net zoals bij ukoldaatje.. Dan luister ik of hij wel op tijd eten krijgt, ip tijd naar bed, als hij huilt of hij geen gat in zn hoofd gevallen heeft ofzo.. Vermoeiend soms! Haha
Ben het helemaal met je eens Sam! En dan vooral als je leest dat die kindjes bijvoorbeeld al vanaf 21 uur tot 3 uur doorslapen met 1 maand... dat IS doorslapen! Langer dan 5 uur aan een stuk is doorslapen. Vind het ook wel apart en ik heb het nooit als zwaar ervaren als ik weer eens tot 3 uur 's nachts op zat met mijn dochter (ze sliep soms alleen op haar buik op mijn benen en ik in de schommelstoel in). Nu denk ik dat het er ook mee te maken heeft dat ik geen vergelijkingsmateriaal had en ik ook niet luisterde naar mensen die hun meningen hadden over baby's en slapen Ze is nu 9 maanden en komt, na van 3 tot 6,5 maand te hebben doorgeslapen, standaard elke nacht 1 tot 3 keer voor een voeding. En ik kan overdag ook niet bijslapen en moet ook gewoon werken. Maar een drama maak ik er niet van. Het hoort erbij en ik zie maar zo dat ik me vooral het eerste jaar en misschien wel langer 's nachts moet aanpassen aan haar, en niet andersom (en overdag wel de komende jaren, denk ik zo ).
Ik heb het topic niet verder gelezen maar amen! Ik slaap al 4 jaar niet door. Er is er altijd wel eentje die een nachtmerrie heeft, honger, tandje, plassen, vieze luier etc. Ik ben er aan gewend
Ik vond het ook wel fijn dat zoontje 's nachts snel doorsliep.. overdag sliep hij nauwelijks, dus was blij dat ik vanaf 8 weken vanaf de laatste fles kon slapen!
Wij hebben sinds kort een lampje stof aan de speen gemaakt zodat hij de speen makkelijker weer terug kan vinden en minder ver weg kan schieten. Misschien scheelt dat bij jullie ook
Onze dochter sliep al heel vlot door (denk vanaf 6 weken al). In de kraamperiode vond ik het geen ramp om eruit te moeten snachts, maar nu ik weer werk ben ik heeeeel blij & gelukkig geprezen met een makkelijke slaper snachts. Ik werk 4 dagen per week van 7 tot 5 en ga er dan om 05.30 uit en ben savonds om 18.00 weer thuis. Maak dus hele lange dagen. Werk in een winkel & daar word veel van je verwacht qua snelheid, netheid etc. Ik neem het volle huishouden op mij (op de afwas na) en ben dan wel gesloopt ja.. Al zou ze snachts komen (wat wel is gebeurd hoor, verkouden, tandje, mamahonger) dan ga ik er met alle liefde uit, maar hoop op een 1malig iets Voor iedereen die wel gebroken nachten heeft.. Echt Respect!! Ik denk niet dat ik er zo goed mee om zou kunnen gaan als jullie, en duim dat jullie gauw kunnen doorslapen! Dat hebben jullie verdiend
Het hoort er natuurlijk wel bij, maar het is natuurlijk ook behoorlijk pittig om constant gebroken nachten te hebben. Daarbij kan de ene persoon beter tegen gebroken nachten dan de ander denk ik. IK ben iemand die veel slaap nodig heeft (al voordat ik een kind had). ALs ik niet genoeg slaap, zit ik niet lekker in mijn vel en voel ik me naar. Allerlei gekke trucs uithalen vind ik ook niet nodig, maar ik denk wel dat je een baby best een beetje mag sturen naar jouw eigen hand. Ik ben het dus deels wel eens. Maar aan de andere kant vind ik dat je ook niet moet doorslaan naar de andere kant, in het volgen van je kind. Niet ALLES moet om het kind gaan. Je hebt zelf ook nog een leven (met je partner). LIjkt mij dus heel erg als je jarenlang het ouderlijk bed moet delen met je kinderen. Dat horen wij wel eens in onze omgeving. Je hebt toch ook even je momentje met je partner alleen nodig lijkt mij? Ach laat iedereen doen wat denkt dat goed is voor haar kind. Als er gevraagd wordt om tips kan je die geven of je laat het lekker waaien.