dreumes die geen avondeten wil!

Discussie in 'Voeding' gestart door Burberry, 20 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Burberry

Burberry Actief lid

21 dec 2007
    417
    0
    0
    Hoi,

ik zit met het volgende; mijn zoontje van 15 maanden eet nu al zo een 3 maanden niet of nauwelijks zijn avondeten. fruit en brood gaat er opzich wel goed in maar zodra het 18uur is en we willen eten vertikt hij het om zijn mond open te doen.
    ik heb van alles al geprobeerd zoals
    -samen aan tafel(gezellig etc)
    -elke keer varieren qua eten,vlees,vis,gekookt ei,kip,gekruid en zelfs met zout.
    -zelf laten eten dus lepel of vork in eigen hand maar neehoor dan OOK niet.
    met de handen laten eten werkt ook niet!
    -geen tussendoortjes voor het eten (soms geef ik hem 3 uur voor het avondeten helemaal niks meer maar zelfs dat helpt niet)

mensen uit me omgeving zeggen,joh elk kind heeft zo een periode en hij gaat vanzelf wel eten,maar dan vraag ik me af: zo een periode duurt die langer als 3 maanden??en is het voor zo een jong kind niet essnetieel dat ie ook groente binnekrijgt??

mijn partner en ik zijn in elk geval echt radeloos:(

ik hoop dat iemand me tips of adviezen kan geven en antwoorden kan geven op me vragen.aan het CB heb ik namelijk ook weinig.

2. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Ik lees mee want hier ook al ruim 3 maanden geen fatsoenlijk avond eten! zucht....

3. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier al bijna een jaar niet! Toen ik het vd week heb voorgelegd aab de cb arts (mijn zoon eet géén groente/warm eten en fruit) was haar antwoord: hij groeit prima met zn lijn mee dus het zal wel goed zijn, sommige kinderen houden dit jaren vol!

Fijn ;)

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Heel herkenbaar én ik heb nieuws: die fase kan idd zo lang duren.

Julia eet al vanaf haar verjaardag slecht. Nooit echt een grote eter geweest, maar vanaf haar verjaardag echt bijna nooit groenten gegeten meer. Maar, daarentegen is ze wel langs haar lijntje gegroeit (is onder het gemiddelde, maar wel haar lijntje).

Het CB heeft tegen mij gezegd: zolang ze dan ipv groente maar fruit eet. Liefst dan 2 stuks op een dag, zodat ze daar wat meer van krijgt. Verder heb ik het zelf nu echt los gelaten. Dan maar niks of weinig eten. Het helpt allemaal niks (minder tussendoortjes, minder drinken, ander eten, met bestek, zonder bestek, voeren, potjes, vers, prakken, in stukjes). Ze wil het gewoon niet, weigert pertinent alles wat na 5 uur wordt gegeten.

Inmiddels eet ze hier sinds 2 weken wel weer een toetje (danoontje) na het "eten", dus dan krijgt ze gelukkig weer iets binnen. En verder hoop ik voor ons allemaal dat onze dreumesjes gauw weer gaan eten! Want het duurt idd wel lang, deze fase...

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Oh, en wat mij zelf wat ontspanning brengt: multivitamines!

6. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Wat ik me afvroeg, wat voor soort eten geven jullie? Aardappelen groente vlees? Want Luca eet ook minder goed dan vroeger, maar sommige dingen blijven favoriet, zoals penne (pasta) met zelfgemaakte tomaten/groente saus. Spinazie omelet. Allerlei soorten quiche met verse groenten erin. dat soort dingen. Soms vindt hij rijst met snijbonen erdoorheen weer heerlijk. Op die manier eet hij toch een paar keer per week redelijk en soms zelfs zijn bord leeg. Maar ja, wie weet is hij in verhouding wel een erg makkelijke eter.

7. megamom

megamom Actief lid

26 mei 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    Hier hetzelfde hoor. Ik geef d´r nu overdag wat meer fruit en stukjes tomaat en komkommer enzo. Het is wel sterk wisselend, soms eet ze opeens wel d´r bord leeg en op andere dagen neemt ze één hap en is ze klaar...
    Ze groeit goed en ziet er gezond uit, laat het dus maar gaan.

8. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

zit hij netjes in zijn eetstoeltje?

het klinkt mischien heel erg raar wat ik nu ga zeggen maar maddox at ook zijn avondeten niet..maakte niet uit wat ik hem vooschotelde. toen heb ik hem gewoon een keer uit zijn stoel gehaald en ben met zijn bord op de bank gaan zitten en plots kwam hij wel eten!!!!! hij eet nu elke avond netjes zijn bordje helemaal leeg. hij wilde gewoon nog lekker kunnen lopen en klieren en tussendoor komt hij dan een hapje halen. het duurt ook niet lang hoor..hij eet vlot door. mondje leeg is volgende hap en hij komt echt uit zichzelf. om de 4 hapjes krijgt hij drinken en dan gaan we weer verder.

het is niet de meest gezelligste manier van eten geven maar het heeft hier heel goed geholpen dus mischien een tipje?
    en de stoel..die staat nu eenzaam in een hoekje.

9. missblueeye

missblueeye Actief lid

3 jan 2009
    118
    0
    0
    Hier ook al zo n mannetje hij is nu 18 maanden en eet al een paar maanden geen avondeten,het frustreert me echt! Ik heb ook al van alles geprobeert,hij wil wel kwark en zo maar dat krijgt hij van mij dan ook niet! Hoop dat dit gauw weer voorbij is maar als ik het zo lees kan het nog wel even duren :(

10. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Hier verschilt het per dag, de ene dag eet ze veel avondeten en de andere dag bijna niks. Toetje krijgt ze wel altijd en dat eet ze dan ook.

Ik merk dat als ze moe is, dat ze vooral dan slecht eet. Ze heeft een tijd gehad dat ze niet 's middags wilde slapen, gelukkig sinds 2 weken wel weer en eet dus nu beter.

Ik geef ook multivitamines, ideaal! Vitamine D zit er in, hoef je niet meer apart te geven. Het is van Davitamon, vloeibaar en smaakt lekker, dus het gaat er zo in.

Tja, dreume (n)sjes.. eigenwijze monsters zijn het, haha, die van mij wil niet uit een beker drinken en al helemaal geen melk.. ook zo irritant. ;)

Succes allemaal! Liefs, Huismus

11. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Dreumesen eten vaak minder dan wat oudere baby's, dat is normaal. Een dreumes groeit minder snel dan een baby en heeft minder eten nodig. Maar helemaal geen avondeten eten, is niet echt de bedoeling natuurlijk. Kwaad kan het normaal gesproken niet. Zolang je kindje alert en vrolijk is en normaal groeit, is er niets aan de hand. Anders wordt het als je kindje gaat afvallen. Ik ken een kindje van twee dat de afgelopen vijf maanden ruim twee kilo is afgevallen omdat ze álle eten weigert. Zij eet echt hooguit een halve soepstengel en een plakje worst per dag. Dan is het natuurlijk een probleem, maar dan nog, wat doe je eraan? De kinderarts van dat kindje weet het ook niet..
    Enfin, iemand vroeg wat 'wij' voor eten geven. Mijn dochtertje is fan van pasta. Dat komt mooi uit, want dat eten papa en mama ook graag. Als ze (tijdelijk) slecht eet, maak ik haar lievelingspasta en dan gaat er wel wat in.

12. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    verplaatst naar voeding

13. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Mijn zoontje eet ook haast geen groente en gekookte aardappelen.
    Alleen worteltjes dat vind hij wel lekker.
    Ook alles geprobeerd.
    Ik maak me er ook niet druk meer om.
    Fruit en brood eet hij wel goed en vlees gaat er meestal ook wel in.
    Patat, pannenkoeken, wentelteefjes en pizza gaat er wel in, maar ja dat gaan we niet elke dag eten.
    Hij krijgt wel een toetje en een fles voor het slapen gaan en dat gaat prima.
    Eerder werd hij ook wakker van de honger, maar nu ligt hij nog te slapen(ow volgens mij is hij net wakker;))

14. Burberry

Burberry Actief lid

21 dec 2007
    417
    0
    0
    bedankt voor jullie reacties!ben in elk geval niet de enige zo te lezen.

hier eet die van mij enkel een appelmoesje savonds,dat geef ik dan omdat ie niks wil eten dan heb ik zoiets van nou heeft ie in elk geval iets binnen.
    verder maak ik heel divers eten, voorheen vondt mijn kleine spinaziestampot al la creme erg lekker en macaroni met tomatensaus maar ook dat wil hij tegenwooridig niet meer,dus zelfs zijn lievelingsgerechten ook niet.
    maar een stukje pizza of friet gaat er maar al te goed in!! maar zoals iemand hier al zei: dat gaan we natuurlijk niet elke dag eten!

davitamonvitamines,das een goeie tip!ga ik gauw in huis halen.

15. Burberry

Burberry Actief lid

21 dec 2007
    417
    0
    0
    ik zag ergens een receptje van bloemkool/broccoli/ei/kruiden en dan gebakken in soort vormpjes.ik ga dat maar eens proberen,heb er een hard hoofd in maar ja is het proberen waard.

omelet met groenten of groentenquiche gaat er ook niet in hier.

en ik bedacht me net,als ik hem nou groenten smiddags geef? maar ja wat geef ik dan weer savond?brood? is dat een optie??

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hier ook een mannetje van bijna 19 maanden die al een tijd geen warm eten blieft.
    Jammer dan. Hij eet nog geen hap, hij roert er wat in met een lepel en duwt dan zijn bord weg. Dan wordt hij ook vervelend en wil van tafel.
    Na het eten wil hij nog wel wat yoghurt.
    Het enige dat hij wil eten is chili con carne met rijst. Dat eten we nu dus 1x in de week en dan krijgt hij nog een keer die week het kliekje daarvan.
    Hij is ondertussen chronisch verkouden en krijgt nu om de dag een multivitamine van Optimax.
    Gelukkig eet hij wel 3 stuks fruit op een dag en een dikke volkorenboterham met kaas en drinkt hij goed. Wat hij soms wel wil als ik aan het koken ben, is een bakje rauwkost met cherrytomaatjes, komkommer en rode paprika-stukjes.
    Maar dwingen doen wij niet hoor, wij laten het.

17. tulip

tulip Niet meer actief

Ik zou spelenderwijs proberen over de dag wat binnen te laten krijgen, dus bv stukjes paprika in een bakje en dat geven als hij s middags uit bed komt ofzo, zo kun je dat ook met tomaat, komkommer doen bv.

Eet hij wel graag pasta/rijst. Want dan kun je met een saus heel veel doen. Je pureert gewoon een hoop groenten en gooit dat door een pasta of zoetzure saus en dan over de rijst of pasta.

18. muis26

muis26 Fanatiek lid

tis heeeeel fout misschien. maar mijn zoontje heeft ook soms van die fases dat ie geen hap wil eten. ik zet dan soms de laptop voor zijn neus op tafel met Bumba of teletubbies hihi ... dan eet ie wel :)

misschien niet de meest pedagogisch verantwoorde tip. maar ze krijgen in ieder geval wat binnen :p

19. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    herkenbaar Muis! Doe ik ook hahahaha vooral bumba op youtube en dan nummer 8. Dan ligt ie in een deuk elke keer weer om hetzelfde stukje. Maar belangrijkste is dat zijn bord dan ook leeg gaat hahaha

20. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Muis, als dat hier zou werken, had ik het zeker weten ook gedaan! Niks eten is ook niet pedagogisch verantwoord!

Hier vanavond weer met een bijna lege maag naar bed. Ik geef haar stiekem zo nog een beker warme melk (als ze dat wil), maar anders is het toch echt honger lijden... Ze wilde alleen een paar stukjes vlees en 1 hap danoontje. Schiet lekker op!

Deel Deze Pagina