hoelang

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door tweety, 10 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    misschien heel raar maar ik twijfel nu over hoelang ik zwanger ben. aangezien ik al een aardige buik heb voor 8 weken hoor ik uit mijn omgeving. ik moest in jan. op maandag de 9e ongi. worden ik werdt het 3 dagen later de 12e toen 4 weken later ipv donderdag weer maandag lichte bloeding heb er niet echt aandacht aan besteed alleen duurde dit langer dan mijn ongi en was veel minder dan ongi geen pijn niks heb de ha gebeld toen en moest een test doen en die was dus positief. maar waar ik dus over twijfel is moet ik nu uitgaan van 12 jan. als laatste menstruatie of is het mogelijk dat ik in dec. mijn laatste al heb gehad. ik pas geen enkele spijkerbroek meer ze staan allemaat helemaal open en mijn omgeving reageerd geschokt als ik zeg dat ik 8 weken ben. de kans dat het er 2 zijn kan ook nog mijn vriedn zijn moeder was er een van 2 en ik was zelf ook met zijn 2e alleen is er een embrio afgekomen bij 3 maanden vertelde mijn moeder.
    sorry voor het lange verhaal.


    ik moet dinsdag voor de 1e keer naar de vk maar heb begrepen dat ik niet gelijk een echo krijg maar zodra ik meer weet laat ik het wel weten.
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Tweety,

    ik denk dat je toch gewoon van 12 januari uit moet gaan. De een krijgt inderdaad een veel dikkere buik dan de ander, dit zegt niet zoveel. Maar het kan in jouw geval wel zo zijn dat het er twee zijn, je hebt inderdaad een verhoogde kans omdat het in jullie beider families voorkomt. Ik ben benieuwd!
    Wanneer heb je een echo? Op de echo zie je in elk geval of het er 1 of 2 zijn en kun je ook tot op 3 dagen nauwkeurig bepalen hoe ver de zwangerschap is. Dus nog even geduld en dan weet je het! Laat je het ook even aan ons weten als je de echo hebt gehad?
    Mirjam
     
  3. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik zou je nog op de hoogte houden het is al weer bijna een week geleden dat ik bij de vk ben geweest. ik heb een hele drukke week achter de rug ivm verjaardag van mijn moeder. maar nu ben ik er weer even. voorlopig weet ik nog niet of het er een of twee zijn moet maandag de 27ste voor mijn 1e echo. hij heeft even gevoeld aan mijn buik en geprobeerd naar het hartje te luisteren maar die hoorde we nog niet mijn baarmoeder voelde die al goed zitten zei ie. is dat normaal met 8,5 weken? nou ja weinig schokkend nieuws dus nu maar laat het je wel weer weten na maandag de 27ste.
     
  4. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Tweety,

    het is normaal dat je nog geen hartje kunt horen bij die termijn, dat horen we pas vanaf een week of 12-13. Meestal komt de baarmoeder dan ook pas boven je schaambotje uit. Dus het kan wel zijn dat je toch iets verder bent/ of dat er twee zijn. Je zult inderdaad de echo af moeten wachten. Ik ben benieuwd.

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina